Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hadde en A110L i 6mnd. Den ligger nå i en pakke på vei til MPX for heving av kjøp. Flott liten maskin, bare synd den klarte å feile tre ganger på et halvt år..

 

Ikke alle er like heldige, men det er nok alltid noen som må få noe som ikke fungerer som det skal, så dette er da veldig synd.

Lenke til kommentar

Ikke tenkt noe over det, egentlig... Den var noe "hard" å trykke på de første timene, men den ble mykere og mykere etterhvert. Nå er den helt ok. Selv om den er lang (i stedet for 2 separate knapper) er den godt balansert - og jeg har ingen problemer med det. Jeg synes det fungerer helt greit.

 

Maskinene er ellers ganske like, ja. Linken som Simen1 postet litt lenger opp i tråden viser forskjellene. Blåtann kunne jeg like gjerne klart meg uten, men skjermen på 10,1" er virkelig en god oppgradering. I tillegg synes jeg designet på D150 er noe bedre, men det er bare en subjektiv mening fra min side.

Lenke til kommentar
Heisann folks. Jeg kjøpte denne pc-en for 3-4 uker siden. Den fungerte utmerket helt til idag, da den ikke ville på uten lader. Når jeg tar ut laderen slår den seg bare av. Er det batteriet som er ødelagt eller kan det være noe annet?

For du noen indikasjoner på om batteriet lader når du har det i?

Hva om du tar ut batteriet en stund (over natta) og setter det inn igjen for å se om det da lader.

Selv pleier jeg ta ut batteriet når jeg vet maskinen skal stå lenge (flere dager) på strøm. Det skal ikke ta skade av å stå i, men jeg gjør det nå for sikkerhets skyld.

 

Mens vi er inne på det med batterier...

Kan jeg bruke et batteri med 6 celler på min A150 som ble levert med 3-cellers batteri?

Skulle gjerne hatt bedre batterikapasitet.

Lenke til kommentar
Heisann folks. Jeg kjøpte denne pc-en for 3-4 uker siden. Den fungerte utmerket helt til idag, da den ikke ville på uten lader. Når jeg tar ut laderen slår den seg bare av. Er det batteriet som er ødelagt eller kan det være noe annet?

For du noen indikasjoner på om batteriet lader når du har det i?

Hva om du tar ut batteriet en stund (over natta) og setter det inn igjen for å se om det da lader.

Selv pleier jeg ta ut batteriet når jeg vet maskinen skal stå lenge (flere dager) på strøm. Det skal ikke ta skade av å stå i, men jeg gjør det nå for sikkerhets skyld.

 

Mens vi er inne på det med batterier...

Kan jeg bruke et batteri med 6 celler på min A150 som ble levert med 3-cellers batteri?

Skulle gjerne hatt bedre batterikapasitet.

 

Den "batteri-lampa" (det røde lyset) blinker når den lader. Men utenom det er det ikke noen andre tegn. Når PC-en er på viser heller ikke batteriikonet (nede i høyre hjørne) som før har vist.

Lenke til kommentar
Heisann folks. Jeg kjøpte denne pc-en for 3-4 uker siden. Den fungerte utmerket helt til idag, da den ikke ville på uten lader. Når jeg tar ut laderen slår den seg bare av. Er det batteriet som er ødelagt eller kan det være noe annet?

For du noen indikasjoner på om batteriet lader når du har det i?

Hva om du tar ut batteriet en stund (over natta) og setter det inn igjen for å se om det da lader.

Selv pleier jeg ta ut batteriet når jeg vet maskinen skal stå lenge (flere dager) på strøm. Det skal ikke ta skade av å stå i, men jeg gjør det nå for sikkerhets skyld.

 

Mens vi er inne på det med batterier...

Kan jeg bruke et batteri med 6 celler på min A150 som ble levert med 3-cellers batteri?

Skulle gjerne hatt bedre batterikapasitet.

 

Går fint å sette i større batteri :)

Har selv 9-cell i min nå, den blei noe baktung gitt :p hehe, og veier noe mer, men holder bra på strømmen :)

Kjøpte fra Ebay og fikk selger til å sende privat, så jeg slapp tollen :)

trur jeg ga ca 380kr med frakt.

Lenke til kommentar
Har selv 9-cell i min nå, den blei noe baktung gitt :p hehe, og veier noe mer, men holder bra på strømmen :)

Hvor mange timer strøm har du med et så stort batteri?

 

Har ikke tatt tida på den, men første gangen jeg lada det helt opp, og bare tok ut laderen så viste den at det var igjen ca 9 timer.

Men ellers når jeg kjører den på batteri så justerer jeg skjermen helt ned, så lenge jeg ikke har behov for sterkere lys.

Da står den alltid på med WLAN aktivert og tilkoblet, også har jeg bytta ut minnebrikka med ei 1GB brikke.

Så det tar vel kanskje bittelitt mer strøm der å.

 

Endra litt på power instillingene, men det var ikke så veldig lurt, mener jeg satte den til å varsle på 5% og ventemodus på 3%, da endte det med at den varsla, og gikk plutselig i ventemodus, men siden jeg drev med noe så gikk det ikke bra, havna tilbake i windows, og før jeg fikk i lader'n så slo den seg av.

 

Batteriet er vel på 7200mAh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...