Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En bruker lurte på om jeg kunne laste opp noen bilder av maskinen min med 9-Cell batteriet.

Så her kommer dem.

Bilde nr 1 viser: Hvor mye bakover det bygger.

Bilde nr 2 viser: Hvor mye maskinen blir løftet opp bak.

Bilde nr 3 viser: Hvor lang bakover man får skjermen med dette batteriet

 

post-21188-1240059869_thumb.jpgpost-21188-1240059908_thumb.jpgpost-21188-1240059992_thumb.jpg

 

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Installere TVicPort og FanControl

 

Sitter og skal installere AA1 FanControl for windows, men for å kunne bruke den må man først installere TVicPort.

 

Under installeringen av TVicPort blir man bedt om ”select setup settings” hvor disse valgene er avkrysset:

Microsoft Visual C/C++

Microsoft Visual Basic 6.0

Microsoft VB.Net

Microsoft Visual C#

Borland C++ builer

Borland Delphi

 

Trenger jeg alt dette, og hva er det?

 

Ikke det at jeg har plass eller kapasitetmangel, men vil gjerne unngå å legge inn drivere jeg ALDRI kommer til å få bruk for.

Windows har jo en tendens til å bli tregere med ”alt mulig rart” installert så jeg unngår gjerne det jeg kan :-)

Lenke til kommentar

Jeg har en acer aspire one med XP, og pc'en har plutselig streika :/

Her om dagen satt jeg og så på et youtube klipp, så fikk maskinen

plutselig blåskjerm. Jeg måtte slå den av manuelt, og da jeg slo den på

igjen kom det bare svart skjerm. Men lysene var på.

 

Vet noen hva som kan ha skjedd? :/ Virker som maskinen slår seg på men

at den ikke vil starte opp, siden det kun kommer svart skjerm.

Lenke til kommentar
En bruker lurte på om jeg kunne laste opp noen bilder av maskinen min med 9-Cell batteriet

 

hvor lang batteri tid har du? jeg har et 13000 mAh i posten til en eee, er spennt på det. jeg er stor fan av batteri. litt ekstra tyngde gjør ikke så mye :)

 

Det er jeg faktisk ikke sikker på, siden jeg har maskinen litt i ventemodus i ny og ne.

Men den holder ihvertfall mye lengre enn med orginal batteriet.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært innom elkjøp og hentet med meg hjem en aspire one D150. Maskinen er jo lydløs i forhold til min a150, og så stillegående at jeg kan høre harddisken jobbe. Etter hvert som vifta begynte å gå, gav den fra seg kun en svak susing, og ikke den vemmelige lyden som på a150.

 

Men er det ikke det ene...

Etter noen timer oppdaget jeg at tastaturet ikke er norsk tastatur, men sikkert et skandinavisk som tar utgangspunkt i svensk, med den norske og danske tegnplasseringen i rødt og grønt.

Skulle oppdaget det da jeg så maskinen i butikken :-(

 

Om de ikke har den med ”ordentlig” norsk tastatur, vet jeg ikke hva jeg gjør… beholder den og bytter selv eller får dem til å skaffe.

 

Er det like enkelt å bytte tastatur på en D150 som på A150? Og får man kjøpt norsk tastatur til D150 noen steder?

 

...mulig der er noen ”høyere makter” som ikke vil at jeg skal ha acer :)

Lenke til kommentar
Da har jeg vært innom elkjøp og hentet med meg hjem en aspire one D150. Maskinen er jo lydløs i forhold til min a150, og så stillegående at jeg kan høre harddisken jobbe. Etter hvert som vifta begynte å gå, gav den fra seg kun en svak susing, og ikke den vemmelige lyden som på a150.

 

Men er det ikke det ene...

Etter noen timer oppdaget jeg at tastaturet ikke er norsk tastatur, men sikkert et skandinavisk som tar utgangspunkt i svensk, med den norske og danske tegnplasseringen i rødt og grønt.

Skulle oppdaget det da jeg så maskinen i butikken :-(

 

Om de ikke har den med "ordentlig" norsk tastatur, vet jeg ikke hva jeg gjør… beholder den og bytter selv eller får dem til å skaffe.

 

Er det like enkelt å bytte tastatur på en D150 som på A150? Og får man kjøpt norsk tastatur til D150 noen steder?

 

...mulig der er noen "høyere makter" som ikke vil at jeg skal ha acer :)

 

Veldig enkelt å bytte tastatur på alle acer modeller ;) Er bare å ta med maskinen til et Acer godkjent verskted så kan dem bestille tastatur til maskinen. Har ikke sett på priser til denne modellen men tipper det er ca 250,- pluss moms pluss frakt ca

Lenke til kommentar
Veldig enkelt å bytte tastatur på alle acer modeller ;) Er bare å ta med maskinen til et Acer godkjent verskted så kan dem bestille tastatur til maskinen. Har ikke sett på priser til denne modellen men tipper det er ca 250,- pluss moms pluss frakt ca

ok, da er det noe jeg kan gjøre senere, en gang jeg er i nærheten av et verksted. For de godtar vel ikke at man gjør slikt selv?? Da mister man vel garantien tvert...?

Lenke til kommentar
Det burde jo faktisk gått ann å bytte selv uten å miste garantien for tastaturet er jo adskilt fra hovedkortet med en metallplate, så du er jo aldri "inni" maskinen?

 

EDIT: Hmm, kanskje ikke. Flexen må jo festes på hovedkortet....

Tror sannelig det hviler en forbannelse over meg og acer.

Elkjøp har visst gitt meg en finsk maskin! :-(

Ved en titt under "legg til eller fjern programmer", ligger adobe reader 9 - soumi. Dette til tross for at jeg var nøye med å velge norsk windows.

så det forklarer vel tastaturet også.

Så ja... jeg kommer nok til å benytte meg av angrefristen. Er ikke interessert i en finsk utgave når jeg bor i norge. Nå føler jeg meg uheldig :-(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...