Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har prøvd. Funker fint med TinyXP.

Pennen må du sikkert formatere i en annen maskin med windows. Det funket iallefall fint for meg. Men du må sikkert ta en skikkelig formatering og ikke en hurtig.

 

 

Vilken minnepenn brukte du??, eg har en minnepenn på 2gb fat32, eg får det ikke til hjelp...

Lenke til kommentar

Noen her som veit sånn ca hvor lang batteritid jeg kan forvente med et 9-Cell 7200MAh batteri?

Kom over et ganske billig på ebay, så det er vel ikke akkurat orginalt Acer, hehe, men burde være bedre enn det som følger med :)

 

Har forøvrig A150 med 160GB disk, og kjører XP Pro, oppgradert til 1.5GB RAM

Lenke til kommentar
Jeg brukte en på 1 gb. Penner på 2gb lager ofte problemer, iallefall har jeg ikke fått noen på 2gb til å funke til å boote på min A110.

 

Prøv en på 1 gb eller 4 gb hvis du har.

 

 

Hei og takk for hjelpen , Eg fann en "gammel" minnepenn på 1 gb da gjikk det som bare det.

Så da er det bare og leke seg resten ev kvelden med Tiny XP.

 

God Påske hilsen Stuerten

Lenke til kommentar
Elkjøp har en Acer aspire one D150 med bla athom 280 160 GB HDD og 10'' skjrem. Er dette en helt nye en? noen som har lest noe om den eller kanskje prøvd den?

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...Z0AAAEcpyEdx0bR

 

DEEEJAM! Elkjøp har lange URLer?!

 

Dette er den nye typen som nettop kom. Er vel ca 1 uke siden vi fikk dem der jeg jobber.

Hovedforskjellen er litt bedre cpu, større skjerm, blåtann og bedre museknapper. Nå er knappen under touchpad i stedet for på siden.

Lenke til kommentar
Dette er den nye typen som nettop kom. Er vel ca 1 uke siden vi fikk dem der jeg jobber.

Hovedforskjellen er litt bedre cpu, større skjerm, blåtann og bedre museknapper. Nå er knappen under touchpad i stedet for på siden.

OK!! takker for svar! ser ut som at de har fikset på det meste som ikke var helt bra på forrige modeller. Jeg går for denne. :D

Endret av Falco-Master
Lenke til kommentar

Hei!

 

Har et problem... Får opp ikonene til Open Office på min Acer one etter installering av Open Office 3,0, men det skjer ingenting når jeg dobbeltklikker på ikonene.

 

Hvis jeg kjører cd /opt og ls -l får jeg opp:

Adobe

openoffice.org

openoffice.org3

 

Kan boote opp fra kommando-vinduet ved /opt/openofficeorg3/program/soffice, men jeg får ikke brukt ikonene mine.

 

Er det noen som kan forklare meg på en enkel og forståelig måte hvordan jeg skal få til dette?

 

Er ikke akkurat en kjempekløpper i Linux :-)

Lenke til kommentar

Hei! Nå har jeg sittet og banna og slått i bordet i nesten en time, googla osv osv. Acer One'n har vært millimeter fra å fly veggimellom! Drittlei alt som heter terminal osv!

 

Prøver desperat å få installert vlc på pc'n min gjennom yum i terminalen, men får opp feilmelding:

 

Error: Cannot retrieve repository metadata (repomd.xml) for repository: pidgin. Please verify its path and try again

 

Er pidgin repository'n nede? Eller har jeg kuka til noe? pirut (Add/remove software) fungerer heller ikke på grunn av en jævla manglende "path" til pidgin resitory.

 

Ikke nok med det, jeg har fått intallert vlc på et annet vis, lasta ned ei .sh fil fra http://www.acer.com/aspireone/support/files/fun.html

Men da kommer det kun opp lyd, og ikke noe bilde når jeg spiller av f.eks ei .avi fil lasta ned fra piratebay..

Hva er feil? Akkurat nå er ting MYE greiere i Windows!

 

Ett kjapt svar hadde vært greit, da jeg tar påskeferie snart, og gjerne vil se film på båten :p

 

EDIT: Orginal programvare, Linpus Linux Lite v1.0.7.E

Endret av urolig
Lenke til kommentar
Er det noen her ute som har faat til norsk keybord etter aa ha innstalert tiny xp paa mskinen sin, trenger desperat hjelp her.... eg har xp cd liggende.....

 

MVH stuerten

 

NORWEGIAN KEYBOARD LAY-OUT

 

1) download: http://www.megaupload.com/?d=CCTCOV80

2) put “KBxxx.DLL” in C:\windows\system32\

3) double click xxxxxxxxLayout.reg -> OK (this put keyboard in registry)

4) now install/configure it using the “regional and language options.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...