Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

partnummer på norsk tastatur er kb.int00.526

Ser på den aa one vi også har i butikken her så står det finsk adobe reader...

 

edit: resten av maskinen er jo norsk, så er jo ikke noe problem å avinstallere adobe reader og installere den norske ;)

 

edit2: har informert acer om finsk adobe reader, så dem fikser det nok snart :)

Endret av trrunde
Lenke til kommentar
partnummer på norsk tastatur er kb.int00.526

Men hvor får man tak i dette tastaturet?

Ser på den aa one vi også har i butikken her så står det finsk adobe reader...

edit: resten av maskinen er jo norsk, så er jo ikke noe problem å avinstallere adobe reader og installere den norske ;)

 

edit2: har informert acer om finsk adobe reader, så dem fikser det nok snart :)

Bra! Da er det kanskje mulig å få tak i et "riktig" image etter hvert.

Har ikke helt sansen for å avinstallere programmer, å installere på nytt siden det bidrar til at windows blir treg.

Lenke til kommentar

Noen som har installert windows helt på nytt fra bunnen av??

 

har lyst å gjøre det selv, og har koblet til en usb-dvdbrenner. Men maskinen vil ikke kjøre installasjonen fra plata, starter bare windows på vanlig måte selv om jeg får maskinen til å boote fra dvd-brenneren.

 

Er det da mulig å få installert en helt ny og ren versjon av windows uten tilgang til cdrom?

 

Er det mulig å legge alt innholdet fra plata over på en minnepinne og installere derfra?

Lenke til kommentar
Noen som har installert windows helt på nytt fra bunnen av??

 

har lyst å gjøre det selv, og har koblet til en usb-dvdbrenner. Men maskinen vil ikke kjøre installasjonen fra plata, starter bare windows på vanlig måte selv om jeg får maskinen til å boote fra dvd-brenneren.

 

Er det da mulig å få installert en helt ny og ren versjon av windows uten tilgang til cdrom?

 

Er det mulig å legge alt innholdet fra plata over på en minnepinne og installere derfra?

 

Jeg har bytta til XP Pro på min, og jeg installerte via usb dvd-brenner :)

Om du går inn i Bios og velger at den skal boote fra usb cd-rom som første valg, og slår av D2D recovery, da skal du kunne legge inn xp fra usb brenner ;)

Har i tilegg lagt inn Windows 7 beta på min, men bruker det aldri lengre.. bare testa det litt.

 

Begge gikk smertefritt å installere :)

Lenke til kommentar
Jeg har bytta til XP Pro på min, og jeg installerte via usb dvd-brenner :)

Om du går inn i Bios og velger at den skal boote fra usb cd-rom som første valg, og slår av D2D recovery, da skal du kunne legge inn xp fra usb brenner ;)

Har i tilegg lagt inn Windows 7 beta på min, men bruker det aldri lengre.. bare testa det litt.

 

Begge gikk smertefritt å installere :)

Hvor og hvordan slår du av D2D recovery?

... og da du var ferdig å installere, måtte du inn i BIOS igjen og velge at maskinen skulle boote fra harddisk, eller gikk det automatisk?

Lenke til kommentar
trykk f2 under oppstart av maskin gå bort til main

ved å installere operativsystem/windows på nytt, vil jeg ødelegge muligheten til systemgjenopprettingen som følger med maskinen, eller vil den ligge uberørt så lenge jeg ikke rører den sjulte partisjonen?

Har i tillegg lagd recoveryplater...

Lenke til kommentar
så lenge pqservice partisjonen blir liggende urørt kan du kjøre recovery, men alt f10 vil ikke virke pga du skriver over mbr.

For å få startet recovery må du da bruke f.eks supergrubdisc til å boote på recoverypartisjonen.

tror jeg gir opp for denne gang, og tar meg tid å reinstallere maskinen når jeg mindre å gjøre :-)

installasjonsprogrammet til windows finner ingen harddisk :-)

"installasjonsprogrammet finner ingen harddisker.

kontroller at harddisken er slått på og koblet til datamaskinen, og at maskinvarekonfigurasjonen er riktig. du må kanskje kjøre et diagnoseprogram eller installasjonsprogram fra leverandøren.

 

Installasjonsprogrammet kan ikke fortsette. Trykk F3 for å avslutte.

 

Merkelig...

Lenke til kommentar
last ned nlite

http://www.nliteos.com/download.html

 

last ned intel storage drivere

 

ftp://ftp.acer.no/netbook/aspire_one_D150...0.1039_WHQL.zip

 

skaff cd av xp home/pro

 

følg anvisning i nlite...

 

driverne du skal legge til ligger i mappen:

f6flpy32

 

Takker for svar. Skal se når jeg får tid. Litt travel fremover, så jeg tar det ved en senere anledning. Får heller bare bruke maskinen slik den er inntil videre. Liker å ha tid til det jeg holder på med, og ikke drive med 1000 ting samtidig :-)

Så uti mai, tenker jeg det blir romsligere tid. Da skal maskinen få windows installert fra bunnen, og uten all driten som følger med maskinen :-)

Lenke til kommentar
Noen som har installert windows helt på nytt fra bunnen av??

 

har lyst å gjøre det selv, og har koblet til en usb-dvdbrenner. Men maskinen vil ikke kjøre installasjonen fra plata, starter bare windows på vanlig måte selv om jeg får maskinen til å boote fra dvd-brenneren.

 

Er det da mulig å få installert en helt ny og ren versjon av windows uten tilgang til cdrom?

 

Er det mulig å legge alt innholdet fra plata over på en minnepinne og installere derfra?

 

Du sier ikke hvilken windows du vil legge inn, eller hvilken maskin du har. Men brukeren Kajac har en eksellent guide for windows XP på en A110 (SSD-versjonen) hele 4 sider bakover (side 214) i denne tråden.

Lenke til kommentar
Du sier ikke hvilken windows du vil legge inn, eller hvilken maskin du har. Men brukeren Kajac har en eksellent guide for windows XP på en A110 (SSD-versjonen) hele 4 sider bakover (side 214) i denne tråden.

Beklager så mye.

Jeg har en acer aspire one D150.

windows xp home ligger på maskinen nå, og det er den jeg ønsker å installere helt på nytt, siden det er den jeg har et gyldig serienummer til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...