Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kor kan du laste ned oppdateringa til BIOS'en? Finner berre windows sin (Drivers for Aspire One 110)

 

Leste at der var en god del ting som følgte med i oppdatering blant anna at du kan stille på hastigheita på vifta osv

 

Kjøyre Linpus på den og det er Acer Aspire One 110 modellen, noke har en dirkte link der eg kan lasta ned bios'en?

 

http://www.acerpanam.com/synapse/forms/por...id=3394#results

Lenke til kommentar
Flashet til siste BIOS (3304) med denne guiden http://www.aspireoneuser.com/forum/viewtop...p;sk=t&sd=a og det virket som om alt gikk fint, men når maskinen rebooter etter at den har flashet står det forsatt 3114 i biosen. Noen som vet hva jeg kan ha gjort galt?

 

Det skal ikke være nødvendig å lage en bootbar dos usb disk, det er en nødfunksjon man likegodt kan bruke til update her: http://macles.blogspot.com/2008/08/acer-as...s-recovery.html Denne brukte jeg når jeg oppdaterte 3.114, og tar den på nytt nå som den nye biosen har kommet... om jeg får behovet for det...

Lenke til kommentar

Shit!

 

Jeg la inn et passord til biosen, men nå klarer jeg ikke logge på med det.

 

Er det noen mulighet for å fjerne det?

 

Edit: Jeg løste det hele på en ganske småskummel måte vil jeg si... Bestemte meg for å bryte garantien og åpne maskinen. Brukte lang tid på å åpne maskinen, ta av tastatur og ytre skall for å få tilgang til undersiden av hovedkortet. Her tok jeg ut batteriet i 10 min.

 

Har fått god oversikt over anatomien til maskinen, og jeg må si det frister å bytte minnebrikken til en 1Gb- modul. Er det noen som har gjort dette og som har et forhold til evt. ytelsesforskjell? Lønner det seg?

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

Fikk touch displayet fra DealExtreme, men det var selvsagt sprekt...

 

Tok allikevel tid til å montere inn USB styringsmodulen. Samtidig monterte jeg inn USB WAN modulen fra Telenor. Ikke så stor "dings", men greit å bli kvitt den. Siden hullet bak ikke har noen funksjon, brukte jeg plassen til den der.

 

Ser det er mulighet for ekstern antenne på "dingsen", så jeg får se om jeg får tak i en antenne som går rundt skjermen.

 

Lite bilde av "dingsen" om flere får tid til overs...

 

photo.jpg

"beklager iPhone bilde-kvaliteten"

Lenke til kommentar

Fikk en One i går, Linux-utgaven, og allerede nå har jeg laget så mye kluss at den ikke booter lenger. Kommer bare opp en kryssformet musepeker på svart bakgrunn.

Ikke noe problem, tenker jeg da. Fram med recovery-DVD-en. Installerer recovery-programmet på en lydopptaker med SD-kort, siden jeg ikke har noen USB-penn som er stor nok.

 

Men One'n nekter plent å boote fra USB-enheten, alt jeg får er en blinkende markør øverst i venstre hjørne. Hvem har tips til fix? Er maskinen kresen med hva slags USB-minne som kobles til?

Lenke til kommentar

På Mandag skal jeg og damen kjøpe denne søtsaken. Hadde i utgangspunktet tenkt på Dell Mini, men utifra hva jeg vet, så vil ikke denne komme med hdd som jeg egentlig vil ha. Også har 2 i klassen min kjøpt denne, og dem har bare positivt å si om denne. Så håper jeg blir like heldig!

 

Blir nok 120gb-versjonen med XP. Men XP fjerner jeg og legger inn Linux istede.

Lenke til kommentar

Torro:

Damn, nå inspirerte du meg til å gjøre det samme. Ikke nok med at jeg følte at jeg nesten ødela den ved å oppgradere minnet, nå skal jaggu skjermen opp i tillegg! Scary stuff! Og det verste av alt er at jeg ikke noen stor fan av touchscreen heller, men det blir kanskje litt anderledes på denne lille saken, enn en stasjonær, for der inbiller jeg meg at det er mer slitsomt enn med mus. Men hva gjør man ikke av kjedsomhet :p

 

Det går vel ikke med multi-touch på den tingen? Det hadde vært konge. (Men regner ikke med det)

 

Anyway...bestillt fra DealExtreme nå, håper den kommer hel frem. De skryter av å pakke den bedre inn enn fra produsent på sida si da.

 

 

ostenXX:

Jeg hadde et lignende problem, så oppdaget jeg at passordet jeg lagde plutselig gjald i STORE bokstaver. Merkelig. Ikke får jeg byttet det heller, kanskje pga at jeg har prøvd å bytte til det samme passordet i små bokstaver? Men jeg har ikke prøvde så mye mer med det, i og med at jeg kommer meg inn i BIOS tross alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...