Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - k.n.b - Nikkor 105mm f/1.8 AIS


Anbefalte innlegg

Mine favoritter så langt:

2. Oktober - Bane 4

5. Oktober - Logo

14. Oktober - Det ble bot

17. Oktober - Islagt vann

 

Jeg har sansen for måten du har isolert motivet på i disse bildene og neonfargene og de skarpe logoene i 5.oktoberbildet.

 

Lurer på hva du har tatt bilde av den 23.oktober. Uten å vite hvordan resten så ut så lurer jeg på om det hadde gjort seg å midtstille en av skjøtene mellom speilene/winduene og latt resten av fargespillet ta over komposisjonen selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tomsi42: Takker Tom. Vi må forsøke å unngå eksplosjon med tanke på de som må tørke opp sølet. Du bør derfor unngå å lese videre...

 

RandiA: Takk for det Randi. Hadde egentlig hatt i tankene å utforske det stedet hvor jeg fant motivet, men det hadde visst gått inn i glemmeboken helt til nå. Jeg ante ikke egentlig hva jeg ville finne der, så det ble en overraskelse.

 

Trondster: Ja, det er en av mine evinnelige speilinger, jeg er visst litt opphengt i det. Takk for kommentar.

 

ET!: Du nevner et par av mine favoritter der også. Mulig den skjøten ble litt for nær senter uten å være helt i senter ja. Men skulle jeg endret på det, ville det gått ut over en av skjøtene på sidene. Litt problematisk det der, for motivet er en hellende sylindrisk metallbelagt skulptur/installasjon. De vimpelgreiene i bunnen er gravert/etset inn i metallet. Det store røde feltet er forøvrig en speiling av lysforurenset, overskyet himmel. En effekt av lang eksponering. Takk for konstruktiv kommentar.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Francis: Takk for det, det var ikke meningen å gjøre folk unødig urolige i helgen heller. :)

 

Randi: Det har du faktisk rett i, bladene ser nesten ut som de er hamret i metall.

 

Tom: Godt det ikke var i farger da, det ville nok blitt svært stressende med de nesten like vissenbrune fargetonene. ;)

Lenke til kommentar

Du har jammen hatt en vellykket fotohelg (i motsetning til undertegnede)!

 

Fredagens var jammen en eksplosjon i farger. Et bilde man kan se lenge på uten egentlig å bli noe særlig klokere (dette var altså et forsøk på et kompliment).

 

Bregnebildet var også meget elegant med den uskarpe bregnen delvis foran den skarpe. Regner med du måtte jobbe litt for den komposisjonen der?

 

Dagens gav meg en skikkelig gufsete høstfølelse. Veldig stemningsfullt! Gjorde seg bra med den grainy looken også.

Lenke til kommentar

RandiA: De to der så ut til å ha det noenlunde trivelig i alle fall, det var verre med fotografen.

 

arnold_layne: Det gikk overraskende greit i helgen. Jobbet litt med bregnen, men ikke mye. Forsøkte å få en litt diffus, dyster og utflytende look de få sekundene jeg var ute av døra på søndag. Det hører virkelig til sjeldenhetene at jeg legger på korn på et bilde.

 

Inc: Takker for den, du har plukket frem en av mine absolutte favoritter fra festen der.

 

 

Mandagen ble en særdeles mager fotodag. Fant ikke så mye som en piksel å spare på. Står over rett og slett.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...