Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - k.n.b - Nikkor 105mm f/1.8 AIS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RandiA: Takker. Kan jo selge det til meg selv, siden jeg jobber der (dvs. i terminalbygget rett bakenfor).

 

Tom: Takk for det. Har eksperimentert litt med når i skumringen det skulle tas for å få den rette kontrasten mellom himmel og bygning.

 

Trondster: Et eller annet syndrom var det nok. Et akutt spastisk utfall mot kameraveska gjorde at jeg så vidt rakk å knipse før varmetrådene gjorde kål på motivet. Konserten er for øvrig allerede holdt under innvielsesfesten til Ventelo. Ravi og Tormod Hermansen i duett.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

arnold_layne: Takker. Jeg kan ikke påstå at jeg har så mye erfaring med mellomformat (og i hvert fall ikke digitalt) at jeg kan si om dette inngir den slags følelse eller ikke. Men det har kanskje du. Tror nok det er skumringslyset som gjør en del.

 

Maranello: Takk for det. Kanskje jeg ikke trengte kurset til akkurat dette bildet, men til plante(blade)r kan det hende. Må vel se om jeg kan investere i noe av det eksklusive studioutstyret du besitter.

Lenke til kommentar

Veldig enig med de to foran meg. Dette var nydelig! Flotte diffuse lyskjegler og fine linjer i motivet. Skulle jeg tillate meg å pirke på et så vakkert bilde ville jeg kanskje ha valgt enten en litt kortere eller en litt lengre lukkertid (enten for å fryse bevegelsen til de to nærmeste personene helt, eller for å tydliggjøre den en anelse). Men uansett et av dine beste i oktober!

Lenke til kommentar

tomsi42: Takk for det Tom, det hjelper jo en en stakkar at tåka her kommer sigende ned over Marienlyst i Drammen.

 

RandiA: Ikke for tidlig lenger nå. Issesongen er i full gang.

 

Maranello: Det var faktisk tendens til spreke farger på klærne til noen av tåkefyrstene der ute, men jeg syntes det ble enda bedre i sort/hvitt. Det var jo hyggelig at du likte det.

 

arnold_layne: Takk for konstruktiv kommentar nok en gang. Jeg hadde varianter der det ikke var noen bevegelsesuskarphet, men disse virket veldig statiske og livløse. Mulig akkurat dette bildet hadde fungert med kort lukkertid. Enda lenger lukkertid var litt problematisk siden det er håndholdt, burde nok hatt stativ. Men det hadde neppe fungert med noen særlig lenger lukkertid tror jeg.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...