Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - k.n.b - Nikkor 105mm f/1.8 AIS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gårsdagens arbeidsplass så virkelig busy ut med den bevegelsesuskarpheten. Artig idé og som vanlig upåklagelig gjennomføring.

 

Dagens led en smule av flatt lys, men friske farger i bakgrunnen likevel. Rotert 90 grader formoder jeg?

 

Håper du holder ut. Hvis det er noen trøst er du ikke alene om å se litt mørkt på den siste uken. Har absolutt null idéer igjen...

Lenke til kommentar

arela: Takker, jeg skal holde det gående så lenge jeg klarer i hvert fall.

 

arnold_layne: Flatt lys - tell me about it. Men lite jeg kan gjøre med været. Det er korrekt nok rotert 90o CCW ja. Jeg hadde en tilsvarende som ikke var så åpenbart rotert, men den ble forkastet av andre grunner. En hel måned er hardt, ingen tvil om det. Takk for konstruktiv kommentar (som alltid).

 

Teddy: Der er du nok ikke alene nei. Takk for kommentar.

 

ventle: Ingen forsats nei, hemmeligheten ligger i konstruksjonen av objektivet. Disse noe eldre manuell-objektivene mangler ofte avrunding av blenderlamellene. Litt nedblending da, og man får diffraksjonsstjerner av en annen verden. Ni lameller gir også 18-takkede stjerner. For mer av den slags kan du jo sjekke min forrige Oktoberfest-tråd. Den 50-millimeteren jeg benyttet da hadde også 9 ikke-avrundede blenderlameller. Takk for kommentar. Og forresten, et interresant forsterkerprosjekt du holder på med. Må være sabla mye jobb.

 

iamluka: Takk skal du ha. Du bommer ikke i det hele tatt, jeg tok meg en liten frihet der.

Lenke til kommentar

Hatten av for deg k.n.b.! Du er utrolig flink til å kommentere i alle mulige tråder - du burde få en egen motivatorpris - Tusen takk for at du tar deg tid :)

 

Jeg liker kveldsarbeide - sylskarpt - arti at det er ulik vinkel på maskinene - ser ut som om de danser - Sett noe musikk til da Trondster!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...