Gå til innhold

Selge Bergen til Sverige?


Dikky

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli ganske lei av "Bergenske bedrevitere" og det er sikkert dere også, så hvorfor ikke selge hele skiten til Sverige?

De fleste Bergensere vil ikke engang merke forskjell pga. deres begrensede Geografi kunnskaper allikavel.(Hoved-delen av bergensere tror jo Bergen er hovedstaden i Norge .. ) Tvert om tror jeg Bergensere ville blitt glade over reduserte priser :)

 

Argumenter for å selge Bergen til Sverige:

  • Tv2

Brann

Davy Wathne

Bergenserne skifter til forum.hardware.se ( :D )

Dekket neste års underskudd i statsbudsjettet?

 

Argumenter for å beholde Bergen

Ho der brunetta som presenterer Været @ god morgen norge..

Edvard Grieg

øh .. no mer da ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg begynner å bli ganske lei av "Bergenske bedrevitere" og det er sikkert dere også, så hvorfor ikke selge hele skiten til Sverige?

De fleste Bergensere vil ikke engang merke forskjell pga. deres begrensede Geografi kunnskaper allikavel.(Hoved-delen av bergensere tror jo Bergen er hovedstaden i Norge .. ) Tvert om tror jeg Bergensere ville blitt glade over reduserte priser :)

 

Argumenter for å selge Bergen til Sverige:

  • Tv2

Brann

Davy Wathne

Bergenserne skifter til forum.hardware.se ( :D )

Dekket neste års underskudd i statsbudsjettet?

 

Argumenter for å beholde Bergen

Ho der brunetta som presenterer Været @ god morgen norge..

Edvard Grieg

øh .. no mer da ?

  • :lol: Lykke til med det prosjektet. Selv synes jeg Bergen er en super by!! Men liker ikke dialekten :roll:
Lenke til kommentar

Jeg har en teori:

 

I Kiruna i Sverige har de jernmalmgruver og de sender alt jernmalmet til Narvik med jernbanen.. Dvs de er avhengige av at Norge slipper de igjennom ved grensen og tillater den transporten.

 

Det vi kan gjøre er at vi deler Norge litt nord for Trondheim og sier til svenskene at de kan få det hvis vi får litt av de. Tenkte da at vi kunne få Jamtland eller hva det heter ( ned til Gøteborg ihvertfall)

 

Det er et ganske fair bytte, og den delen av sverige har jo vært norsk før.

Hvis de nekter (hvorfor skulle de det?), sperrer vi bare grensen oppe ved Narvik så de må kjøre all den jernmalmen rundt hele Østersjøen..

 

Dette er det første jeg skal ordne når jeg blir president :lol:

Lenke til kommentar

Om vi bør selge Bergen eller ikke kommer vel helt an på prisen!? Dersom Sverige hadde vært villige til å bla opp en solid bunke cash hadde det kanskje vært greit. Dersom så dette beløpet ble fordelt som en kontantutbetaling evt. skattelette til resten av norges befolkning, hadde det nok gått greit å få støtte for et slikt forslag :lol:

Lenke til kommentar

Og selge bergen er egentlig en veldig god ide. Eller det kommer ann på egentlig. jeg har postadresse til bergen ,men telefon til vaksdal. (Nabokomune)

 

Men jeg tror vi bor i vaksdal. Gikk iallefall på skole der. Så da kan jeg reise til sverige hver eneste dag og kjøpt billig snop++ :D

Lenke til kommentar
Jeg begynner å bli ganske lei av "Bergenske bedrevitere" og det er sikkert dere også, så hvorfor ikke selge hele skiten til Sverige?  

De fleste Bergensere vil ikke engang merke forskjell pga. deres begrensede Geografi kunnskaper allikavel.(Hoved-delen av bergensere tror jo Bergen er hovedstaden i Norge .. )

 

Det der provoserer et patriotisk Bergenshjerte :grumpy:

+at alt du sier ikke har noe til felles med virkeligheten :roll:

 

 

dessuten er bergens dialekta sinnsykt sexy! :woot:  kanke selge den til sverge! ffs!

 

:woot:

Lenke til kommentar
Bergensere er generellt sett mer sexy/tiltrekkende enn mennesker fra andre deler av dette landet.

hmmm jeg har også lagt merke til at dette kan være den generelle oppfattelsen hos folk som bor i Bergen.

Utenfor Bergen er dog oppfattelsen som regel helt motsatt :lol::lol:

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er det slik at hver gang eg er utenfor bergen så blir folk litt småredd for oss? Mange mener det bergenske dialekten er aggresivt og skremmende. :shrug: jaja men bergen bør ikke selges til sverige fordi sist gang eg var der måtte eg snakke engelsk så de kunne forstå ka eg sa.

 

Vi ruler. :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...