Gå til innhold

– Hackere bruker ikke Mac


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et OS basert på BSD er ikke 1337 nok for mr. Journalist?

At det er basert på BSD betyr lite. Windows NT 3.1 er basert på NT og det er også Windows 7, men det betyr ikke at de to har like god sikkerhet.

 

Andre BSD-baserte OS som NetBSD og OpenBSD har mye sterkere sikkerhet enn OSX selv om en av de er basisen bak OSX. De par siste to årene har flere og flere sikkerhetseksperter både sagt og demonstrert at OSX er den av dagens moderne OS med dårligst sikkerhet.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
At Macbook er poppis sier bare en god del om hvor jævlig råttent laptopmarkedet er, ms har ødelagt hele dritten.

 

MS har ingenting med det segmente av markede, de har bare ødelagt OS og software, og OS sikkerhets begrepene kraftig.

Ms har alt med markedet å gjøre, brorparten av koden i linux er drivere. Hardware uten skikkelige drivere er en showstopper. Det mangler ikke på laptoper som gir mer for pengene enn macs. Skrell av prisen for OSX i tillegg, så er bare jålebukkene igjen.
Lenke til kommentar

Mener du at at UNIX ikke er et varemerke du må gjennom en ikke-gratis sertifiseringsprosess før du får bruke om produktet ditt.

 

Hva er det som er tåpelig med utsagnet mitt egentlig? Mitt poeng er at det ikke har noe å si om OSX er UNIX eller UNIX-like, da forskjellen mellom de to for det meste er at de som er UNIX-sertifisert er eid og solgt av firmaer som har råd til sertifiseringen (f.eks OSX, HP-UX, Solaris) mens de som er UNIX-like (f.eks BSD-versjoner) ikke står like sterkt økonomisk og det nok er en grunn til at de ikke er sertifisert. Så at noe er UNIX betyr ikke i seg selv at det er bedre enn noe som er UNIX-like.

Lenke til kommentar

Morsomt at hw.no har begynt med litt fredagshumor. Her var det mye å le av, både i artikkelen og i mange av innleggene. Slapp av folkens, hva en svensk frilans-skribent som stort sett driver med dataspill måtte mene om dette betyr ingen verdens ting - like lite som alle andre tabloide "nyheter" som i hovedsak baserer seg på fantasi og oppspinn. :D

Lenke til kommentar

Jeg kjente et par Linux-nerder som kjøpte seg MacBook Pro, for hovedsaklig å bruke med Linux. Ingen av dem bruker Linux på sine MacBooks i dag, Linux-partisjonene er slettet, og det er OS X som brukes. Begge konkluderte med at OS X fungerte enklere og bedre og ga dem større frihet til å jobbe effektivt og produktivt. Så i dag kjenner jeg et par eks-Linux-nerder som trives med OS X.

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Jeg kjente et par Linux-nerder som kjøpte seg MacBook Pro, for hovedsaklig å bruke med Linux. Ingen av dem bruker Linux på sine MacBooks i dag, Linux-partisjonene er slettet, og det er OS X som brukes. Begge konkluderte med at OS X fungerte enklere og bedre og ga dem større frihet til å jobbe effektivt og produktivt. Så i dag kjenner jeg et par eks-Linux-nerder som trives med OS X.

Si meg.. kjøpte de virkelig MB Pro for å bruke til Linux?

 

:tease:

Lenke til kommentar

Hva er det Sam Sundberg egentlig kritiserer? Filmene, for å være tro mot bøkene, eller Stieg Larsson, for ikke å ha fulgt hans snevre bilde av en hacker (og la oss ikke begynne på hacker/cracker-terminologien).

 

Uansett, filmene SKAL være tro mot bøkene, og Stieg Larsson er (dessverre) ikke lenger iblandt oss, så det er liten hjelp i å kritisere ham for hovedpersonens forkjærlighet for Mac.

 

Sam Sundberg har levert en skivebom av en kommentar, og det kommer vel aller best frem når vi kommer til avslutningen: "Någonstans går ändå gränsen för den kreativa friheten."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...