Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP laptop starter plutselig av seg selv etter at den har stått i hvilemodus


Anbefalte innlegg

Har et problem med at når jeg setter min HP pavilion(dv5-1153 eo) i hvilemodus/dvalemodus, så skrur den seg plutselig på av seg selv uten at jeg har rørt noe. Hvis jeg f.eks har satt den i dvalemodus og stikker et sted, når jeg da kommer hjem igjen så kan maskinen plutselig stå på.

 

Noen som vet hva dette kan være forårsaket av, eller kjenner til samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøv å reinstallere windows. hvis du ikke har cd-plater så får du vel det hos hp. eventuelt innebygget gjenoppretting på f11 tasten i oppstart. husk backup.

 

Greia er at pc'n nettopp har vært på service hos HP, hvor de har tatt recovery den. Jeg skrev også til de servicefolka om det med hvilemodus/dvalemodus problemet, men det har de tydeligvis ikke fikset. Er det noe annet jeg kan gjøre en å reinstallere windows?

Endret av MD89
Lenke til kommentar

Jeg har vært borte i det, men det ser ut til at grunnen kan være mye. Er det noen programmer som er stilt inn til å kjøre av seg selv (for eksempel Windows Defender, Windows Update)? Prøv å deaktivere automatiske innstillinger (oppdatering/scan/innstallering) i disse og se om det hjelper. Noen ganger kan det være pga internettilkobling (wake on lan), eller kanskje BIOS bør oppdateres.

Endret av Cundou
Lenke til kommentar
Jeg har vært borte i det, men det ser ut til at grunnen kan være mye. Er det noen programmer som er stilt inn til å kjøre av seg selv (for eksempel Windows Defender, Windows Update)? Prøv å deaktivere automatiske innstillinger (oppdatering/scan/innstallering) i disse og se om det hjelper. Noen ganger kan det være pga internettilkobling (wake on lan), eller kanskje BIOS bør oppdateres.

 

Men hvordan kan det gjøre at maskinen plutselig starter opp igjen når den står i hvilemodus eller dvalemodus? Maskinen er jo "halvveis" slått av da....skjønner det ikke. Utrolig dårlig av HP i så fall. Men takk for hjelp, skal prøve det du har skrevet. Jeg har det vanlige Windows Update, som søker etter oppdateringer hver dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...