Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Det står sikkert et sted i denne tråden, men spør alikevel.. Hvordan setter jeg den tilbake til fabrikkstandard?

 

Innstillinger -> trykk helt øverst så får du opp en liten meny med det valget ;)

 

Over til spotify: Ah, skjønner egentlig hvorfor de vil at man MÅ ha premium på mobiler, men hadde bare et lite håp om at det ville være annerledes på N900. Menmen, har ikke så stort behov for spotify så skal nok overleve.

 

Noen som vet når det kommer navigering (med guiding) på GPS-en her? Leste noe om at Nokia skulle legge ut Ovi-maps gratis eller noe til alle.

 

Og hva bruker dere andre for å koble den til PC? Har det kommet en Ovi Suite eller er den gamle "ikke helt kompatible" pc-suite eneste måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekka Nokia sine hjemmesider og på programvare for N900 så finnes det ikke noe Ovi Suite. Så da søkte jeg på google og kom igjen inn på nokia sine sider, men på kompatible tlf så var ikke N900 i lista.

Kan vel godt hende den funker med N900-en, men ikke ifølge Nokia ihvertfall :p

Lenke til kommentar

Hei folkens...

 

Jeg har hatt N97 og var jo sånn generelt sett fornøyd med den telefonen om man ser bort fra alle feilene med den...

 

Men altså.. Jeg har fått muligheten til å bytte il en N900 om jeg ønsker det, men er veldig usikker på om dette er det rette valget for meg.

 

Jeg er veldig fristet av den, men lurer på hvordan den er å ringe med. Jeg bruker telefonen veeeeeeeldig mye i jobb, og har ofte både to og tre samtaler aktive samtidig.

 

Må kunne bruke telefonfunksjonen med en hånd, ellers er det nyttesløst.

 

Men altså... hva er bedre med N900 fremfor N97 og hva er fallgruvene?

 

(jeg bryr meg ikke om MMS, og OVI)

 

Synkroniserer mot outlook i dag også, dt kan sikkert denne og...

 

TaKK :D

Lenke til kommentar

Den største forskjellen og det beste med n900 er skjermen og surfeopplevelsen. Det er også en meget god og kjapp mulititasking. Jeg vet ikke om jeg ville byttet ut N97 mot n900 i bedriftssammenheng, værtfall ikke når du er fornøyd med din. Har ikke sjekket ut hvordan du bruker telefon delen i n97. Men på n900 skal du skrive inn et navn så må du åpne telefonen for å skrive inn navn. Altså to hender. Det er et kartotek system når den er sammenslått med snarvei a-c og d-f osv. Men har du mye navn er ikke dette så effektivt, mye scrolling. Jeg savner mobiltastatur for innskriving av navn og at den foreslår lagrede navn når jeg trykker inn ett nr. Vil tro dette blir bedring på etterhvert, men vet ikke

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Noe slikt

 

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=38364

 

Eventuelt :

 

sqlite3 /home/user/.rtcom-eventlogger/el.db "select CASE event_type_id WHEN 7 THEN 'In' WHEN 8 THEN 'Out' END, count(id) from Events where event_type_id in (7,8) AND strftime('%Y%m', storage_time, 'unixepoch') = strftime('%Y%m', 'now') group by strftime('%Y-%m', storage_time, 'unixepoch'), 1;"

 

This will give the in/out counts for the current month

post-147764-1265319081_thumb.jpg

Endret av anordne
Lenke til kommentar

Noe slikt no hadde vært bra ja, men den der var han visst ikke helt ferdig med ennå, og ut fra diskusjonen du linket til så virket det ikke som om det var noen andre alternativer ennå.

 

Når det gjelder den psykedeliske lille teksten din så skal jeg være helt ærlig å si at jeg ikke forsto noe som helst ;)

Lenke til kommentar
Var en tidligere her som spurte om SMS-teller. Noen som vet om det har kommet noe slikt?

Har et abonnement med 500mb og 100sms inkludert, så greit å ha oversikt over forbruket.

glogarchive heter det. er ikke en widget men et program du åpner.

du legger inn "from" (dato), to (dato) og trykker på date stats. så kommer det opp antall sms inn, ut, oppringte, mottatte, og ubesvarte samtaler. det holder for meg, da jeg ikke har plass til en stor widget på skrivebordet (ja vet vi har 4 men jeg bruker bare ett som hoved og har alt jeg trenger der). men snarveien til programmet har jeg fått skvist inn der så det er lett tilgjengelig.

 

kunne det vært aktuellt er det bare å kjøre på:]

 

til datatrafikken har jeg "dataplan monitor" widgeten. dette finnes også inne i innstillinger - telefon - datateller. vil du resete widgeten månedlig, gjør du det inne i innstillingene. det er der widgeten henter informasjonen fra.

Endret av K011
Lenke til kommentar

Har brukt min N900 flittig i Mass storage mode men ikke opplevd det du sier.

Men bruker du egne ringetoner(mp3) eller de forhåndsinstallerte tonene?

 

Skal sies at jeg ikke bruker egne ringetoner, så kan godt hende at det vil fremtvinge bug'en.

 

 

Edit:

Er det noen som vet om hvor jeg kan kjøpe screenprotector her i norge?

Orker ikke bestille fra utlandet, rett og slett :p Hehe

Endret av Skitongen
Lenke til kommentar

Okei. Husker å ha vært borti det problemet på tidligere Nokia telefoner.

Er vel noe med at telefonen mister oversiktet over at filen du bruker er der, og går derfor tilbake til den originale ringetonen.

 

Er sikkert mulig å unngå dette ved å ha filene du skal bruke lagret på en annen plass. Men er ikke sikker på hvor.

 

Skal sjekke ut ripefritt.no vettu =) Takker!

Lenke til kommentar

GPS i N900?

 

Hei. Jeg har spurt to forskjellige. En som jobber i en Nokia Store og en som har N900 fra før men ikke brukt gps'en. Begge sider N900 IKKE har en vanlig GPS innebygd som f.eks N95 8GB. Men i stede har den A-GPS og bruker mobilnettet til lokalisering. Stemmer dette?

 

Jeg trodde A-GPS var noe som virket i tillegg til GPS og ikke en erstatning jeg. Har ikke N900 vanlig GPS så man slipper å være koblet på mobilnettet for lokalisering, talestyrt veibeskrivelse etc ?

Lenke til kommentar

Heisann , har en N900 på bestilling hos netcom , så regner med å få telefonen om et par uker siden netcom ikke hadde det på lager eller fjernlager. men lurer bare på om det er mulig å koble mobilen til datamaskinen via USB eller Wifi å få internett til dataen via mobilen ? har iConnect så har jo fri internett bruk.

Lenke til kommentar
GPS i N900?

 

Hei. Jeg har spurt to forskjellige. En som jobber i en Nokia Store og en som har N900 fra før men ikke brukt gps'en. Begge sider N900 IKKE har en vanlig GPS innebygd som f.eks N95 8GB. Men i stede har den A-GPS og bruker mobilnettet til lokalisering. Stemmer dette?

 

Jeg trodde A-GPS var noe som virket i tillegg til GPS og ikke en erstatning jeg. Har ikke N900 vanlig GPS så man slipper å være koblet på mobilnettet for lokalisering, talestyrt veibeskrivelse etc ?

 

Du har helt rett, den har vanelig gps også ;) Kart osv funker helt fint uten oppkobling mot mobilnett, men om du skal søke etter steder, få rutebeskrivelse osv må du komble deg til nettet. Talestyrt veibeskrivelse er ikke støttet enda, siden det er en gammel versjon av ovi-maps.

Lenke til kommentar
GPS i N900?

 

Hei. Jeg har spurt to forskjellige. En som jobber i en Nokia Store og en som har N900 fra før men ikke brukt gps'en. Begge sider N900 IKKE har en vanlig GPS innebygd som f.eks N95 8GB. Men i stede har den A-GPS og bruker mobilnettet til lokalisering. Stemmer dette?

 

Jeg trodde A-GPS var noe som virket i tillegg til GPS og ikke en erstatning jeg. Har ikke N900 vanlig GPS så man slipper å være koblet på mobilnettet for lokalisering, talestyrt veibeskrivelse etc ?

 

Du kan selv slå av og på om den skal bruke mobilnettet til lokalisering.

Lenke til kommentar

Er vel mulig at det kanskje kommer talestyrt veibeskrivelse nå snart ettersom nokia har sluppet ut Ovi-maps nå.

 

Evil-Duck: Ja det er vel flere programmer som gjør det mulig å bruke internett gjennom mobilen.

 

 

Var på langtur i dag og fikk testet ut FM-senderen. Var utrolig deilig å ha den! All musikken rett inn på anlegget uten CD-er, USB-pinner eller SD-kort. Rett og slett herlig :p

Eneste problemet var frekvensvalget. Vet ikke hvilke frekvenser det er minst aktivitet på så vi bare prøvde litt forskjellig.

Men dette burde helt klart bli standard i mobiltelefoner!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...