Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, det tar sin tid, spesielt om du ikke har fiksa library i windows mediaplayer. Den deler bare filene i library. Så add to library de mappene du vil dele, så ordner det seg, etter at alt har blitt adda! (Dette var allerede i orden for meg, ettersom jeg brukte wmp som hovedmediaspiller tidligere.)

 

Igjen: aner ikke åssen dette funker i awesomewindows7, jeg bruker enda Vista.

Endret av schlinkey
Lenke til kommentar
Ah, det tar sin tid, spesielt om du ikke har fiksa library i windows mediaplayer. Den deler bare filene i library. Så add to library de mappene du vil dele, så ordner det seg, etter at alt har blitt adda! (Dette var allerede i orden for meg, ettersom jeg brukte wmp som hovedmediaspiller tidligere.)

 

Igjen: aner ikke åssen dette funker i awesomewindows7, jeg bruker enda Vista.

 

Funker 100 % med Vuze i deling. Opera Unite er delikat i nettleseren.

Noen som er tilfreds med 'm.nrk.no' ?

Lenke til kommentar
Ah, det tar sin tid, spesielt om du ikke har fiksa library i windows mediaplayer. Den deler bare filene i library. Så add to library de mappene du vil dele, så ordner det seg, etter at alt har blitt adda! (Dette var allerede i orden for meg, ettersom jeg brukte wmp som hovedmediaspiller tidligere.)

 

Igjen: aner ikke åssen dette funker i awesomewindows7, jeg bruker enda Vista.

 

Funker 100 % med Vuze i deling. Opera Unite er delikat i nettleseren.

Noen som er tilfreds med 'm.nrk.no' ?

 

Hmm... er dette min neste mobil? Kom gjerne med argumenter for og imot...

Lenke til kommentar
Ah, det tar sin tid, spesielt om du ikke har fiksa library i windows mediaplayer. Den deler bare filene i library. Så add to library de mappene du vil dele, så ordner det seg, etter at alt har blitt adda! (Dette var allerede i orden for meg, ettersom jeg brukte wmp som hovedmediaspiller tidligere.)

 

Igjen: aner ikke åssen dette funker i awesomewindows7, jeg bruker enda Vista.

 

Funker 100 % med Vuze i deling. Opera Unite er delikat i nettleseren.

Noen som er tilfreds med 'm.nrk.no' ?

 

Hmm... er dette min neste mobil? Kom gjerne med argumenter for og imot...

 

du kan kjøpe min:)meget bra tlf men savner iphone:(brukt i 2dager ikke noe feil med den.

Lenke til kommentar

Lokii sa det ganske greit:

 

900 er ikke for alle og du bør være veldig klar over hva du skaffer deg hvis du bestemmer deg for å kjøpe den. Det er ikke primært en telefon, det er en mobil datamaskin.

 

Ingen MMS, kun portrett-modus for telefonapplikasjonen (ellers må du kose deg med landskapsmodus), helt grei batterilevetid (0,5-1,5 dager avhengig av bruk), ingen video-samtalefunksjonalitet (men kameraet er der, så er bare programvaren som mangler), og ellers diverse små feil og mangler i Maemo.

 

Dette til tross, er det den desidert beste Linux-opplevelsen i mobilt format. Maemo er i bunn og grunn bare en nedskalert versjon av Debian, og N900 tilbyr alt en linux-glad person kan ønske seg, samt den beste nettleser-opplevelsen en mobiltelefon kan tilby per i dag.

 

Men hvis du leter etter en ny iPhone-konkurrent bør du se på noe annet..

Lenke til kommentar

Jeg lurer veldig på å kjøpe en slik en, det står mellom m900, og htc touch hd 2, Har h att htc tidligere, men var for tregt og uresponsivt.. Sitter nå med en N82, som er treg og må lades hver 16. time ved sparsom bruk.

Lurer litt på iphone også, men tror jeg ville fått klaus av slikt.

 

Dere som har den, kan dere si noe om brukeropplevelsen når det kommer til hastighet?

Er den så treg i scrolling som noen skal ha det til?

Sync mot exchange er et must, noen som har noen erfaringer der?

Lenke til kommentar
Har N900 fm sender?

 

mhm ;)

 

Jeg lurer veldig på å kjøpe en slik en, det står mellom m900, og htc touch hd 2, Har h att htc tidligere, men var for tregt og uresponsivt.. Sitter nå med en N82, som er treg og må lades hver 16. time ved sparsom bruk.

Lurer litt på iphone også, men tror jeg ville fått klaus av slikt.

 

Dere som har den, kan dere si noe om brukeropplevelsen når det kommer til hastighet?

Er den så treg i scrolling som noen skal ha det til?

Sync mot exchange er et must, noen som har noen erfaringer der?

 

jeg oppfatter den som responsiv, men det er mulig iphone osv føles enda mer snappy. Opplever ikke den trege scrollimgem heller. ExhangeFspørsmålet er jeg ikke rett person til å svare på, det har jeg bare prøvd såvidt (kalender og kontakter mot google)

 

Ellers anbefaler deg å se på videoene som ligger ute på youtube, og kansje å få prøvd telefonen en i butikk, så er du sikker på at du kjøper det rette;)

Endret av kau
Lenke til kommentar
Jeg lurer veldig på å kjøpe en slik en, det står mellom m900, og htc touch hd 2, Har h att htc tidligere, men var for tregt og uresponsivt.. Sitter nå med en N82, som er treg og må lades hver 16. time ved sparsom bruk.

Lurer litt på iphone også, men tror jeg ville fått klaus av slikt.

 

Dere som har den, kan dere si noe om brukeropplevelsen når det kommer til hastighet?

Er den så treg i scrolling som noen skal ha det til?

Sync mot exchange er et must, noen som har noen erfaringer der?

Fikk selv N900 i går, har ikke ikke fått prøvd den mye, siden det skal være julegave :( Hadde selv HTC D2, som var en forferdelig telefon, som mye skyldtes skjermen. N900 og D2 skal jo ha samme skjermteknologi, men syntes N900 var utrolig responsiv. Jeg ble helt forelsket i denne etter den lille tiden jeg prøvde den.

 

Selv kunne jeg aldri gått tilbake til en telefon med WM, men nå har vel HTC fått dekket mye av dette med Sense, og såvidt jeg forstår HD2, kjører den Manila 2.5. Dette dekker vel enda mer også. Men du burde prøve dem begge.

Lenke til kommentar
Wecs:

HTC HD2 har berøringsfølsom skjerm, mens N900 har en trykkfølsom skjerm. Ikke samme type.

 

Sannsynligvis oppfatter man HD2 sin skjerm som mest responsiv og snappy, men dette avhenger også i stor grad av grensesnittet, ikke bare selve touch-teknologien.

Jeg snakker om D2 -Diamond 2 :)

Lenke til kommentar
Lokii sa det ganske greit:

 

900 er ikke for alle og du bør være veldig klar over hva du skaffer deg hvis du bestemmer deg for å kjøpe den. Det er ikke primært en telefon, det er en mobil datamaskin.

 

Ingen MMS, kun portrett-modus for telefonapplikasjonen (ellers må du kose deg med landskapsmodus), helt grei batterilevetid (0,5-1,5 dager avhengig av bruk), ingen video-samtalefunksjonalitet (men kameraet er der, så er bare programvaren som mangler), og ellers diverse små feil og mangler i Maemo.

 

Dette til tross, er det den desidert beste Linux-opplevelsen i mobilt format. Maemo er i bunn og grunn bare en nedskalert versjon av Debian, og N900 tilbyr alt en linux-glad person kan ønske seg, samt den beste nettleser-opplevelsen en mobiltelefon kan tilby per i dag.

 

Men hvis du leter etter en ny iPhone-konkurrent bør du se på noe annet..

 

Jeg leter ikke etter noen iPhone konkurrent, jeg _må_ ha tastatur, tror jeg....?

Lenke til kommentar
Lokii sa det ganske greit:

 

900 er ikke for alle og du bør være veldig klar over hva du skaffer deg hvis du bestemmer deg for å kjøpe den. Det er ikke primært en telefon, det er en mobil datamaskin.

 

Ingen MMS, kun portrett-modus for telefonapplikasjonen (ellers må du kose deg med landskapsmodus), helt grei batterilevetid (0,5-1,5 dager avhengig av bruk), ingen video-samtalefunksjonalitet (men kameraet er der, så er bare programvaren som mangler), og ellers diverse små feil og mangler i Maemo.

 

Dette til tross, er det den desidert beste Linux-opplevelsen i mobilt format. Maemo er i bunn og grunn bare en nedskalert versjon av Debian, og N900 tilbyr alt en linux-glad person kan ønske seg, samt den beste nettleser-opplevelsen en mobiltelefon kan tilby per i dag.

 

Men hvis du leter etter en ny iPhone-konkurrent bør du se på noe annet..

 

Jeg leter ikke etter noen iPhone konkurrent, jeg _må_ ha tastatur, tror jeg....?

 

 

Føler jeg oppsumerte det fint ovenfor. Vet ikke hvilke flere argumenter du vil ha? Jeg liker å se på N900 som en eksperimentell telefon. Den er beregnet for entusiaster og linux frelste sjeler som vil ha med seg en Debian Basert Linux telefon i lommen med spesielt fokus på nettleser. Som sagt har jeg allerede sett utrolig mange som "savner iPhone'n" sin etter at de fikk N900 (som feks abil, som, hvis han hadde lest litt på forhånd kunne spart seg kjøpet fra begynnelsen av).

 

For å si det slik, N900 er ikke Nokia's nye flagskip, og den overtar ikke for N97. N900 er en vidreføring av Tablet serien til Nokia og i så måte er den oppfølgeren til Nokia N810.

Endret av Lokii
Lenke til kommentar

Vel jeg mener telefonen passer flere enn linux entusiaster. Jeg har bestandig brukt s60 telefon, og prøvd linux bare ett par ganger, og telefonen passer meg utmerket, alt som jeg ønsker å gjøre er der. Man kan dele ALT på alle mulig måter, via nett sharing, bluetooth, laste ned ting fra nettverksdisken min, fm sender og mottaker. Grensesnittet føler jeg er veldig inovativt. Selvsagt kanskje litt mer tenking og mindre rett fram enn på iphone, men så kan man gjøre så mye mer og samtidig kjøre hauevis av ting i bakgrunnen. Det er mange apps som er kule til iphone, men maemo kan overgå alle disse, det tar bare litt tid før flesteparten er utviklet.

 

Men dette er i bunn og grunn en internettablet som det er utviklet en telefon del til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...