Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Noen her som har en oppdatert liste med direktelinker til norsk webradio som kan brukes i "Nettradio" appen til N900?! Har googlet og herjet i 1 time nå, men finner bare gamle og uoppdaterte linker/lister.

 

 

 

 

Edit:

 

Fikset en selv til slutt. Hvis noen vil ha min liste med rundt 60 norske direktelinker til "Nettradio" i N900, PM meg.  :)

Endret av riggeremn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kommer rett fra TyTN og WM. Der var det mulig å skru av 3G-delen på radioen for å spare strøm. Er det noen som har 'forsket' i om dette også er mulig på N900?

 

På instillinger-telefon kan du jo velge nettverksmodus, dobbel eller velge mellom 3g eller gsm. Om det var dette du tenkte på? =)

Yupp :-) Fant det ut ved å skrolle litt, noe som ikke alltid er så intuitivt når det er påkrevet :-)

Lenke til kommentar
Det er vel på sin plass å tipse godtfolket om den første norske testen av N900:

http://www.mobili.no/tester/test-av-nokia-n900/

 

Er det noen av dere som har telefonen som opplever følgende bugs og feil:

* Batteriet tappes på under et døgn.

* Nettradioen begynner på magisk vis å spille etter telefonsamtaler.

* Programmer som låser seg og ikke kan lukkes via oppgavebehandleren.

 

Har opplevd at nettradioen begynte å spille helt umotivert. Var bare sjarmerende :-)

Lenke til kommentar

Nå har jeg en feilsituasjon på N900'en min. Ikke noe veldig alvorlig. Problemet er at 'Instillinger' programmet kræsjer (internal error) når jeg prøve å legge inn flickr i deling. Dette skjedde i forbindelse med at jeg var litt utålmodig og slettet flickr oppsettet in deling instillinger, mens bilder ble lastet opp. Prøve å starte n900'en påny. Men det hjalp ikke. Prøver nå http://discussions.europe.nokia.com for support. Noen som vet om det kun er 'community' support på http://discussions.europe.nokia.com?

Lenke til kommentar

Du kan også forhøre deg hos www.talk.maemo.org.

Er mye hjelp å få der =)

 

Men ettersom dette har noe å gjøre med et program som henger igjen etter at det ble avinstallert, så tipper jeg løsningen du får er at du må flashe telefonen på nytt, noe som forøvrig ikke var en så ille operasjon.

Lenke til kommentar
Nå har jeg en feilsituasjon på N900'en min. Ikke noe veldig alvorlig. Problemet er at 'Instillinger' programmet kræsjer (internal error)SNIP

Problemer er løst. Viste seg at jeg hadde dårlig wifi tilgang, Da det ble ordnet fik jeg satt opp flickr deling på ny.

Endret av jarlev
Lenke til kommentar

Noen som har testa Gpodder?

Jeg syns den ser noe kjip ut, og gidder ikke registrere meg hvis jeg ikke er sikker på at det er norske podkaster der..

Jeg podkaster radioresepsjonen, så la jeg til url som er en av mulighetene der.

Problemet da er jo at jeg kun kan laste ned siste episode, noe som betyr at jeg kun får laste ned den med musikk og ingen eldre episoder..

 

Er det noen som veit om andre programmer som funker eller om det er flere muligheter i registrert versjon av Gpodder?

Lenke til kommentar
Noen som har testa Gpodder?

Jeg syns den ser noe kjip ut, og gidder ikke registrere meg hvis jeg ikke er sikker på at det er norske podkaster der..

Jeg podkaster radioresepsjonen, så la jeg til url som er en av mulighetene der.

Problemet da er jo at jeg kun kan laste ned siste episode, noe som betyr at jeg kun får laste ned den med musikk og ingen eldre episoder..

 

Er det noen som veit om andre programmer som funker eller om det er flere muligheter i registrert versjon av Gpodder?

Jeg har brukt den litt, ser greit synes jeg. Jeg går på nrk.no/podcast og finner rss url'en. Limer denne inn i gpodder. Ser da med en gang kun nye episoder, men går jeg til oversikten og så inn på f.eks radioresepsjonen, så får jeg gamle sendinger også. En ting dog, er at nedlastingen av podcasten til radiosresepsjonen har vært treg/ikke fungerende en del i det siste.

Lenke til kommentar
Noen som har lastet ned MasterGear v2.6.3-1 (sega emulator) fra maemo.org?

 

Funker dette bra og hvordan vet jeg om diverse filer er trygge eller ikke? Regner med at alle som ligger i avdelingen maemo.org/download/maemo5 er ganske trygge, men vil bare være på den sikre siden :)

 

 

 

 

 

Noen må jo være den første! Go 4 it!!  :p

Lenke til kommentar
Noen som har testa Gpodder?

Jeg syns den ser noe kjip ut, og gidder ikke registrere meg hvis jeg ikke er sikker på at det er norske podkaster der..

Jeg podkaster radioresepsjonen, så la jeg til url som er en av mulighetene der.

Problemet da er jo at jeg kun kan laste ned siste episode, noe som betyr at jeg kun får laste ned den med musikk og ingen eldre episoder..

 

Er det noen som veit om andre programmer som funker eller om det er flere muligheter i registrert versjon av Gpodder?

Jeg har brukt den litt, ser greit synes jeg. Jeg går på nrk.no/podcast og finner rss url'en. Limer denne inn i gpodder. Ser da med en gang kun nye episoder, men går jeg til oversikten og så inn på f.eks radioresepsjonen, så får jeg gamle sendinger også. En ting dog, er at nedlastingen av podcasten til radiosresepsjonen har vært treg/ikke fungerende en del i det siste.

Synes Gpodder funker bra, var en del der blant Top 50 som jeg ikke visste om. BBC har BTW masse bra. Og for de som er litt science intr så kan jeg anbefale CBC, Quirks and quarks.

Lenke til kommentar

Jeg syncer mot google calendar og google contacts. Men virker ikke som google støtter alle feltene jeg får etter å ha merga msn kontakter med resten. Så disse forandringene reflekteres ikke på google-serveren. Ser ut til at resten fungerer bra dog. Bare å lage en exchange profil for google. Finner infoen du trenger ved å gå til google sin egen veiledningsside for exchange/active sync :)

 

Jeg får derimot ikke gmail til å funke via exchange/active sync.

Endret av schlinkey
Lenke til kommentar
Jeg syncer mot google calendar og google contacts. Men virker ikke som google støtter alle feltene jeg får etter å ha merga msn kontakter med resten. Så disse forandringene reflekteres ikke på google-serveren. Ser ut til at resten fungerer bra dog. Bare å lage en exchange profil for google. Finner infoen du trenger ved å gå til google sin egen veiledningsside for exchange/active sync :)

 

Jeg får derimot ikke gmail til å funke via exchange/active sync.

 

Men Gmail push sync får du til gjennom Nokia Messaging ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...