Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Det er vel på sin plass å tipse godtfolket om den første norske testen av N900:

http://www.mobili.no/tester/test-av-nokia-n900/

 

Er det noen av dere som har telefonen som opplever følgende bugs og feil:

* Batteriet tappes på under et døgn.

* Nettradioen begynner på magisk vis å spille etter telefonsamtaler.

* Programmer som låser seg og ikke kan lukkes via oppgavebehandleren.

Batteriet tappes i takt med det du bruker telefonen til. Som vanlig telefon varer den utvilsomt mye lengre enn et døgn, men med masse ting kjørende i full guff, så tappes batteriet fort. Det hadde ikke skadet med større batteri, men den er ikke verre enn hvilken som helst Android eller fks iPhone.

 

Ikke hatt problemer med nettradioen, eller programmer som låser seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De første ladingene varte en halv dag ;p Batterimålern viser nå 50% etter en hel dag. Så klager ikke :) Tipper jeg klarer å tømme batteriet rimelig fort om jeg bare går amok med programmer, surfing, musikk og chatting.

 

Nettradioen min krasja fullstendig (hele telefon egentlig), da jeg forsøkte å bruke a2dp headset samtidig som jeg var kobla til wi-fi. Aner ikke om dette er noe som skjer ofte eller hele tiden, da jeg bare skulle teste a2dp. Liker ikke slike headsets.

 

Eneste som har låst seg ellers er aMSN, som sugde noe grusomt. :p Haze ftw.

 

Er litt usikker på den derre screen shield-greia forresten! Husker ikke at jeg måtte væte den i vann da jeg satte en slik på HTC'n. Er dette egentlig trygt? Og kan de enkelt fjernes?

Endret av schlinkey
Lenke til kommentar

Ikke noe problemer med at mobilen låser seg eller restarter av seg selv her. VELDIG fornøyd med mobilen :)

 

Er helt ny på linux, så det skal bli spennende å sette seg inn i, men før jeg begynner lurer jeg på om mobilen virkelig er så sårbar for feilkoding o.l. ? kan mobilen virkelig gå under om du skulle være uheldig å gjøre noe feil på dette punktet? Er det ikke noe sikkerhetsnett om du skulle drite deg ut?

Lenke til kommentar

Javell...?

 

Fikk e-post ifra ifra zagg.com nå nettopp:

 

"Hello Tore,

 

Thank you for your recent order from ZAGG (Order Number: EU1258867). We are happy to inform you that your order has been shipped. Please note the shipping method you selected does not have a tracking number associated with it.

 

Please continue keeping ZAGG in mind when it comes to protecting, enhancing and extending your mobile experience!

 

We appreciate your business.

 

The ZAGG Team"

 

Det er ikke mitt navn, heller ikke ordrenr.! Det er litt rart da, med tanke på at jeg har både fornavn og etternavn i min e-post adr... :grin:

 

Får håpe jeg ikke får Tore sin pakke da.. :p

 

Sendte dem et spørsmålstegn i retur.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Ikke noe problemer med at mobilen låser seg eller restarter av seg selv her. VELDIG fornøyd med mobilen :)

 

Er helt ny på linux, så det skal bli spennende å sette seg inn i, men før jeg begynner lurer jeg på om mobilen virkelig er så sårbar for feilkoding o.l. ? kan mobilen virkelig gå under om du skulle være uheldig å gjøre noe feil på dette punktet? Er det ikke noe sikkerhetsnett om du skulle drite deg ut?

 

Om du begynner å rote i terminalen uten å peiling på hva du driver med, og da spesielt om du installerer chroot for root-tilgang, så kan du bricke hele greia. Men om du gjør det, så kan du vel alltids reflashe tilbake til slik den var da du fikk den.

 

Programmer fra extras-testing, og spesielt extras-devel kan også skape krøll.

Endret av schlinkey
Lenke til kommentar
Jeg kommer rett fra TyTN og WM. Der var det mulig å skru av 3G-delen på radioen for å spare strøm. Er det noen som har 'forsket' i om dette også er mulig på N900?

 

På instillinger-telefon kan du jo velge nettverksmodus, dobbel eller velge mellom 3g eller gsm. Om det var dette du tenkte på? =)

Lenke til kommentar
Kan noen si meg hvordan fm senderen fungerer? kan man enkelt spille musikk til feks radioen i bilen uten problemer?

 

Jepp!

 

Har brukt den siden igår, og det fungerer utmerket! :D

 

Man starter en sang/album/artist etc., aktiverer fm-sender i avspiller, velger ønsket frekvens(som ikke er i bruk fra før pga. forsyrrelser), så er det musikk i stereoen i bilen din! :thumbup:

 

Endret av riggeremn
Lenke til kommentar
Kan noen si meg hvordan fm senderen fungerer? kan man enkelt spille musikk til feks radioen i bilen uten problemer?

 

Jepp!

 

Har brukt den siden igår, og det fungerer utmerket! :D

 

Man starter en sang/album/artist etc., aktiverer fm-sender i avspiller, velger ønsket frekvens(som ikke er i bruk fra før pga. forsyrrelser), så er det musikk i stereoen i bilen din! :thumbup:

 

 

 

Jeg har ikke fått det til å funke ordentlig, men det kan jo være den gamle radioen i bilen min og som ikke er helt topp :)

Lenke til kommentar
Kan noen si meg hvordan fm senderen fungerer? kan man enkelt spille musikk til feks radioen i bilen uten problemer?

 

Jepp!

 

Har brukt den siden igår, og det fungerer utmerket! :D

 

Man starter en sang/album/artist etc., aktiverer fm-sender i avspiller, velger ønsket frekvens(som ikke er i bruk fra før pga. forsyrrelser), så er det musikk i stereoen i bilen din! :thumbup:

 

 

 

Jeg har ikke fått det til å funke ordentlig, men det kan jo være den gamle radioen i bilen min og som ikke er helt topp :)

 

 

Tja.. Har en gammel Pioneer cd-spiller selv, og det funker bra med den.

 

Plukker den gamle radioen din opp frekvensene til vanlige radiostasjoner lett da? Du kan jo alltids prøve å endre litt på frekvensene på mobilen og prøve deg fram, kanskje det blir bedre av den grunn. Husk at du ikke burde ha noen andre radiostasjoner rett "rundt hjørnet" av den frekvensen du velger på telefonen, da blir det kræsj.. :D

Lenke til kommentar
Kan noen si meg hvordan fm senderen fungerer? kan man enkelt spille musikk til feks radioen i bilen uten problemer?

 

Jepp!

 

Har brukt den siden igår, og det fungerer utmerket! :D

 

Man starter en sang/album/artist etc., aktiverer fm-sender i avspiller, velger ønsket frekvens(som ikke er i bruk fra før pga. forsyrrelser), så er det musikk i stereoen i bilen din! :thumbup:

 

 

 

Jeg har ikke fått det til å funke ordentlig, men det kan jo være den gamle radioen i bilen min og som ikke er helt topp :)

 

 

Tja.. Har en gammel Pioneer cd-spiller selv, og det funker bra med den.

 

Plukker den gamle radioen din opp frekvensene til vanlige radiostasjoner lett da? Du kan jo alltids prøve å endre litt på frekvensene på mobilen og prøve deg fram, kanskje det blir bedre av den grunn. Husk at du ikke burde ha noen andre radiostasjoner rett "rundt hjørnet" av den frekvensen du velger på telefonen, da blir det kræsj.. :D

 

Så du er nødt til å bruke en frekvens som ikke er i bruk? Trodde kanskje det skulle gå ann å "stjele" opptatte radiofrekvenser og men.. Ok får prøve en som er langt unna en radiostasjon :)

Lenke til kommentar
Kan noen si meg hvordan fm senderen fungerer? kan man enkelt spille musikk til feks radioen i bilen uten problemer?

 

Jepp!

 

Har brukt den siden igår, og det fungerer utmerket! :D

 

Man starter en sang/album/artist etc., aktiverer fm-sender i avspiller, velger ønsket frekvens(som ikke er i bruk fra før pga. forsyrrelser), så er det musikk i stereoen i bilen din! :thumbup:

 

 

 

Jeg har ikke fått det til å funke ordentlig, men det kan jo være den gamle radioen i bilen min og som ikke er helt topp :)

 

 

Tja.. Har en gammel Pioneer cd-spiller selv, og det funker bra med den.

 

Plukker den gamle radioen din opp frekvensene til vanlige radiostasjoner lett da? Du kan jo alltids prøve å endre litt på frekvensene på mobilen og prøve deg fram, kanskje det blir bedre av den grunn. Husk at du ikke burde ha noen andre radiostasjoner rett "rundt hjørnet" av den frekvensen du velger på telefonen, da blir det kræsj.. :D

 

Så du er nødt til å bruke en frekvens som ikke er i bruk? Trodde kanskje det skulle gå ann å "stjele" opptatte radiofrekvenser og men.. Ok får prøve en som er langt unna en radiostasjon :)

 

 

Stemmer! Jeg tror den stiller dårlig opp mot f.eks. Radio Norge sine FM-sendere osv.. Kommer jo helt an på hvor du befinner deg i terrenget da seff! :p

Lenke til kommentar
så tar du og setter opp Nokia Messaging så får du Pushet Gmailen også ;)

Det må du forklare nærmere. Er det i såfall gjennom web?

 

Nokia har en tjeneste som heter Nokia Messaging. Her registrerer du en konto også kan du koble opp til 10 epostkontoer som du vil synke gjennom exchange, være seg dette Hotmail, Gmail eller hva enn. Så er det bare å opprette en ny epost-konto på N900 og velge "Nokia Messaging" som kontotype. Dermed vil du få push-mail med Gmail feks :)

 

Man kan registrere seg her.. Tips: Hvis dere ikke kommer videre etter å ha valgt telefon og tastet inn telefonnummer, så bruk en annen landskode enn 47.. var litt kluss i systemet der tror jeg, men når jeg satt 46 så gikk det helt fint :)

 

Fikk endelig telefonen idag og det er mitt beste mobilkjøp, ingen tvil om det!

Eneste jeg har problemer med er å sette opp epost, jeg vil koble min hotmailkonto til epost klienten på telefonen men får ikke dette til. Får bare opp at den ikke kan koble til server. Hva må jeg skrive inn på innkommende og utgående server, og hva skal jeg hake av for(sikker godkjenning? Port nummer står på 110. Og brukernavnet jeg bruker og passord er dette til min eksisterende hotmail konto?

 

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...