Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen andre som har problem med å koble til telefonen på dataen. har prøvd både masselagringsmodus og pc suite mode men kommer ingenting opp på dataen. har pc suite 7.1 og maskinen kjører windows 7 x64. har og prøvd på en mac men den ser den heller ikke.

 

what to do?

Lenke til kommentar
Noen andre som har problem med å koble til telefonen på dataen. har prøvd både masselagringsmodus og pc suite mode men kommer ingenting opp på dataen. har pc suite 7.1 og maskinen kjører windows 7 x64. har og prøvd på en mac men den ser den heller ikke.

 

what to do?

 

Du bruker den kabelen som følger med? Regner med at du gjør det, men må bare spørre for det kan være problemet :)

Lenke til kommentar

jupp CA-101 står det på kabelen.

 

telefonen merker at den er tilkoblet å spør om den skal i masselagringsmodus eller pc suite.

men kommer ingenting opp på dataen. har klart å overføre filer til den via blåtann på Macen men å fylle opp 32 GB med blåtann har ikke jeg tålmodighet til :-)

Endret av vrk
Lenke til kommentar
jupp CA-101 står det på kabelen.

 

telefonen merker at den er tilkoblet å spør om den skal i masselagringsmodus eller pc suite.

men kommer ingenting opp på dataen. har klart å overføre filer til den via blåtann på Macen men å fylle opp 32 GB med blåtann har ikke jeg tålmodighet til :-)

 

 

 

 

På min pc tok det en stund før den fikk lagt inn drivere osv.. Prøv å plugg den inn, sett i masselagring, og vent 1 min elns.

Endret av riggeremn
Lenke til kommentar

skjer ingenting selv om den står ikoblet i 30 min.

 

har prøvd windows xp, vista og 7 + snow leopard på Mac men kommer ingenting opp på noen av de. kobler til min gamle nokia e66 med samme kabelen, den fungerer som det skal.

 

får vel sende den inn til en sjekk.

Lenke til kommentar

Slik! Litt klønete filmet, men tror du vil se at det verken er hakkete eller dårlig. Er svært fornøyd og youtube er bare et eksempel. Funker fett å se på NRK streams, BBC streams, osv..

 

NB: Merk at dette var ved bruk av 3G.. Ikke WiFi..

 

Vis meg en annen telefon som kan gjøre det samme takk..

 

Se filmen hos Youtube

Endret av Lokii
Lenke til kommentar
skjer ingenting selv om den står ikoblet i 30 min.

 

har prøvd windows xp, vista og 7 + snow leopard på Mac men kommer ingenting opp på noen av de. kobler til min gamle nokia e66 med samme kabelen, den fungerer som det skal.

 

får vel sende den inn til en sjekk.

Hadde samme problem med Macbook proen min i starten, men det jeg gjorde var å la kablen stå i pcen, skrudde av skjermlås på telefonen. Koblet den til macen, da får man mulighet til å velge masselagring eller pc suite, velg masselagring. Da vil etterhvert iphoto komme opp automatisk for å importere bilder osv, bare kryss ut av den. Deretter inn på findern og finn frem telefonen :) For å legge inn filer må du trykke på Mac Os inne på telefonen.. Det var ihvertfall slik jeg fikset det ;)

 

Si ifra om det funket for deg

Lenke til kommentar
Slik! Litt klønete filmet, men tror du vil se at det verken er hakkete eller dårlig. Er svært fornøyd og youtube er bare et eksempel. Funker fett å se på NRK streams, BBC streams, osv..

 

NB: Merk at dette var ved bruk av 3G.. Ikke WiFi..

 

Vis meg en annen telefon som kan gjøre det samme takk..

 

Så jo bra ut dette, men så enestående er det da ikke. Alle nyere Windowsmobiler kan vel gjøre akkurat det samme, enten i eget vindu, eller direkte i nettleseren. Iallefall i mozilla sin versjon av mobil nettleser.

Lenke til kommentar
Slik! Litt klønete filmet, men tror du vil se at det verken er hakkete eller dårlig. Er svært fornøyd og youtube er bare et eksempel. Funker fett å se på NRK streams, BBC streams, osv..

 

NB: Merk at dette var ved bruk av 3G.. Ikke WiFi..

 

Vis meg en annen telefon som kan gjøre det samme takk..

 

Så jo bra ut dette, men så enestående er det da ikke. Alle nyere Windowsmobiler kan vel gjøre akkurat det samme, enten i eget vindu, eller direkte i nettleseren. Iallefall i mozilla sin versjon av mobil nettleser.

 

Hvis du med "Nyere Windowsmobiler" mener Touch Pro 2, Diamond 2 osv så kan jeg si deg med en gang at de ikke klarer det samme, mozilla eller ikke. HD2 burde jo teknisk sett klare det, men har aldri prøvd den så det kan jeg ikke bekrefte eller avkrefte.

Lenke til kommentar
Slik! Litt klønete filmet, men tror du vil se at det verken er hakkete eller dårlig. Er svært fornøyd og youtube er bare et eksempel. Funker fett å se på NRK streams, BBC streams, osv..

 

NB: Merk at dette var ved bruk av 3G.. Ikke WiFi..

 

Vis meg en annen telefon som kan gjøre det samme takk..

 

Så jo bra ut dette, men så enestående er det da ikke. Alle nyere Windowsmobiler kan vel gjøre akkurat det samme, enten i eget vindu, eller direkte i nettleseren. Iallefall i mozilla sin versjon av mobil nettleser.

 

Hvis du med "Nyere Windowsmobiler" mener Touch Pro 2, Diamond 2 osv så kan jeg si deg med en gang at de ikke klarer det samme, mozilla eller ikke. HD2 burde jo teknisk sett klare det, men har aldri prøvd den så det kan jeg ikke bekrefte eller avkrefte.

 

Jeg har ikke prøvd noen av de siste windowsmobilene, men i alle anmeldelser så er alle enige om at netteleseren i N900 er helt rå. Det er vel ikke uten grunn. Kan ikke huske å ha lest så bra anmeldelse av noen andre mobiler på akkurat det.

Lenke til kommentar

jeg syns det er bra mobil men savner en del ting som jeg håper på blir bedre i neste oppdatering.

 

Savner blant annet mulighet for å skrive melding mens jeg holder loddrett, siden da klarer jeg å skrive melding med en hånd dvs da holder jeg mobil i en hånd og bruker tommer for å skirve melding. Nå må jeg ha mobil vannrett og da blir jeg nødt å bruke 2 hender. Akkurat om i 5800 og N97. (En venn av meg valgt bort N900 idag bare på grunn av det. Han har gåt for N97 nå)

 

Mulighet for å ha flere profiler.

 

Mulighet for å opprette grupper slikt at når jeg legger meg om data så kan jeg gjøre det slikt at kun enkelte grupper kan ringe meg, akkurat som i N96.

 

Mulighet for MMS og 3G samtaler.

 

Traffikanten, akkurat som det finnes for iPhone.

 

Mulighet for å velge hoved numme i hverkontakt slikt at jeg slipper å gjette fram til hoved nummer til kontakter som har flere mobil nummer linket til navnet sitt.

 

Forresten finnes det noe side hvor man kan skrive "ønske liste".

Lenke til kommentar

Dette er typiske mangler på n900, men som kan bli løst etter noen oppdateringer.

 

MEN: Dette er noe de aller fleste tester av telefonen påpeker - dette er ikke først og fremst en telefon, men en mobil pc med telefonmuligheter. Derfor: Om funksjonene som er nevnt over er viktige for deg, kjøp symbian, iPhone eller android.

 

Men: dersom du ønsker en mobil kraftpakke med et åpent OS og datafunksjonalitet på farten, go for n900 ;)

 

Poenget mitt er bare at en må være klar over at man velger når man kjøper n900.

Endret av kau
Lenke til kommentar
nei samme dritten. leverer den inn i morgen å får meg en ny. har jo 14 dager angrerett.

Hvis du har kjøpt over nettet, ja. Har du kjøpt i fysisk butikk, nei.

 

Hvordan er lydkvaliteten (musikk) på denne telefonen?

Jeg antar du lurer på hvordan det er via headsett, som jeg ikke har prøvd, men må benytte anledningen til å si at stereohøytallerne på N900 virkelig er imponerende. Fantastisk lyd, rett og slett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...