Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Vel jeg mener telefonen passer flere enn linux entusiaster. Jeg har bestandig brukt s60 telefon, og prøvd linux bare ett par ganger, og telefonen passer meg utmerket, alt som jeg ønsker å gjøre er der. Man kan dele ALT på alle mulig måter, via nett sharing, bluetooth, laste ned ting fra nettverksdisken min, fm sender og mottaker. Grensesnittet føler jeg er veldig inovativt. Selvsagt kanskje litt mer tenking og mindre rett fram enn på iphone, men så kan man gjøre så mye mer og samtidig kjøre hauevis av ting i bakgrunnen. Det er mange apps som er kule til iphone, men maemo kan overgå alle disse, det tar bare litt tid før flesteparten er utviklet.

 

Men dette er i bunn og grunn en internettablet som det er utviklet en telefon del til.

 

Sitter også med denne oppfatningen. Lot madamen prøve telefonen og hun fattet det med en gang, og hun har ikke brukt s60 før engang. så at dette er en telefon de fleste skal klare å hoppe rett inn i mener jeg absolutt.

 

Når det er sagt, så er det jo de mulighetene utenom dette enkle, intuitive "skallet" som mobilen huser som er for de spesiellt interesserte. men du er ikke avhengi av å være spesiellt interessert for å forstå, eller bruke N900. Spør du meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tip: For about £3.5 you can get a nice case for the N900 at Amazon UK, the Hybrid armour soft touch case by Qubits.

 

According to various ppl at talk.maemo.org worth its money!

 

 

(and I am sure for that price you can import it into Norway without getting b*tt-f*cked by Norwegian Customs with a hefty import tax!) :cool:

 

Hvorfor skriver du på engelsk hele tiden?

kanskje han kommer fra UK? :roll:

Lenke til kommentar

Ja UPnP servere kommer frem automatisk i mediaspilleren og ligger på første sida.

Mine dukket frem med en gang og tok all media uten problem, men jeg har ikke testet HD da må man nok transkode.

 

Forsåvidt så fannt jeg "Midnight Commander" også som tar SMB også

Endret av Darwinen
Lenke til kommentar
tip: For about £3.5 you can get a nice case for the N900 at Amazon UK, the Hybrid armour soft touch case by Qubits.

 

According to various ppl at talk.maemo.org worth its money!

 

 

(and I am sure for that price you can import it into Norway without getting b*tt-f*cked by Norwegian Customs with a hefty import tax!) :cool:

 

Hvorfor skriver du på engelsk hele tiden?

 

We're going slightly OT here, but ok... ;-)

I write in English because you wouldn't understand me if I attempt to write in Norwegian! ;-)

(Moved here 12 years ago, have no trouble with reading Norwegian, but my Norwegian grammar sucks and blows...)

Lenke til kommentar
I went for it. Ordered myself a N900 at Lefdal about 10 minutes ago, and a Qubits case at Amazon UK.

 

I can hardly wait until they arrive (read: the pickup notices from the post office arrive)! :cool:

 

Gratulerer :)

 

De casene var så billig at jeg funderer på å ta 2. En svart og en crystal, kunne ikke helt bestemme meg for hva som var penest. Screen protector er allerede bestilt.

Lenke til kommentar
I went for it. Ordered myself a N900 at Lefdal about 10 minutes ago, and a Qubits case at Amazon UK.

 

I can hardly wait until they arrive (read: the pickup notices from the post office arrive)! :cool:

 

Gratulerer :)

 

De casene var så billig at jeg funderer på å ta 2. En svart og en crystal, kunne ikke helt bestemme meg for hva som var penest. Screen protector er allerede bestilt.

 

Jeg tror ikke det er så fint.

 

 

 

 

Forresten har noen prøvd Nokia BH-903 med N900. Og hvordan var det?

Lenke til kommentar

Jeg har vært så sinnsykt på denne telefonen siden jeg startet og lese om den. Jeg har i praksis bestemt meg for at neste telefon skal ha trykkskjerm og fulltastatur, samt et greit kamera og minimum 16GB minne. Denne telefonen traff alt, og til tross for størrelse har jeg i praksis bestemt meg at jeg skal ha telefonen i januar. (Storstipend og dobbel lønn! :) )

 

Men blir stadig mer skeptisk av rapporterte batteritider. Har ikke problem med å lade opp hver natt, men en halv dag virker skummelt. Hvor mye kan man egentlig bruke telefonen (tenker primert surfing og musikk) for at den skal holde en hel dag?

 

edit: burde forresten denne tråden flyttes/opprettes ny tråd for N900 under "Åpen diskusjon om mobil" nå som den er sluppet og få et mer FAQ-format?

Endret av Geirern
Lenke til kommentar
I went for it. Ordered myself a N900 at Lefdal about 10 minutes ago, and a Qubits case at Amazon UK.

 

I can hardly wait until they arrive (read: the pickup notices from the post office arrive)! :cool:

 

Gratulerer :)

 

De casene var så billig at jeg funderer på å ta 2. En svart og en crystal, kunne ikke helt bestemme meg for hva som var penest. Screen protector er allerede bestilt.

ka e en case ??? ser ikke helt va som menes med dette...

Lenke til kommentar
I went for it. Ordered myself a N900 at Lefdal about 10 minutes ago, and a Qubits case at Amazon UK.

 

I can hardly wait until they arrive (read: the pickup notices from the post office arrive)! :cool:

 

Gratulerer :)

 

De casene var så billig at jeg funderer på å ta 2. En svart og en crystal, kunne ikke helt bestemme meg for hva som var penest. Screen protector er allerede bestilt.

ka e en case ??? ser ikke helt va som menes med dette...

 

 

Det er en slags COVER for mobilen. Mobilen slipper å få evnt. ripper osv osv

Lenke til kommentar
I went for it. Ordered myself a N900 at Lefdal about 10 minutes ago, and a Qubits case at Amazon UK.

 

I can hardly wait until they arrive (read: the pickup notices from the post office arrive)! :cool:

 

Gratulerer :)

 

De casene var så billig at jeg funderer på å ta 2. En svart og en crystal, kunne ikke helt bestemme meg for hva som var penest. Screen protector er allerede bestilt.

ka e en case ??? ser ikke helt va som menes med dette...

 

See here for plenty of pics of thie Qubits case: http://talk.maemo.org/showpost.php?p=41866...p;postcount=367

Lenke til kommentar

Avbestilte visst N900'en jeg hadde bestilt hos Netcom.. Var bare rot med kundeservice der. Plutselig fikk de ikke telefonen inn før 13. januar, og så skulle de plutselig få telefonen i dag. Virket ikke som de hadde kontroll i det hele tatt når jeg snakket med de. Bestilte like greit bare en HTC Touch HD2 fra Elprice. Får heller prøve Maemo neste gang jeg skal oppgradere. :) Kos dere med N900'ene. Tipper de er ganske digg å trykke på.

 

*EDIT*

 

Bestilte jo selvfølgelig en invisibleSHIELD fra Zagg jeg plutselig ikke trenger lenger.. Dersom ingen jeg kjenner trenger den, kan jo evt noen her overta den for en billig penge hvis de bor i nærheten av Stavanger. Får se. :p

Endret av vgard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...