Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Hah, jeg fikk en telefon!

 

"Hej, det er xxx från Elkjøp, angående din bestilling åt en Nokia N900."

"Den kommer den andre desember?"

"Ja, har du tittat på nettsidan vår?"

"Nei, jeg leste for elve sekunder siden en som skrev på nettet at han akkurat fikk en SMS om det. Jeg ble oppringt, så jeg føler meg hvertfall litt bedre enn han. :)"

"Han svarade inte, så han fikk en SMS."

 

tror ikke på at den dato er endelig. D r typisk nokia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja ok, noen andre utenladnske butikker dere har å anbefalle?

Jeg likte mer den originale tastaturen, derfor leter jeg etter en nettbutik som andre har erfaring med..

 

Yeah, I would like that very much as well. 4 dedicated arrow keys on the physical keyboard, not the clumsy 2-key option Norwegian keyboard are getting...

Lenke til kommentar

MMS?? (Make Mama Suck) :tease:

 

Hva skal vi med mms?

 

Tror jeg har sendt max 3-4 mms i året de siste 2 årene.

 

Det er selvfølgelig mange som sender MYE mer mms enn meg.. (14isser)

 

Men mottar man en mms er det vel bare å sjekke den via nett hos mobil opperatøren sin??

 

Regner ikke med at veldig mange gidder å kjøpe N900 uten å ha innbakt en skikkelig dataplan i mobil abb sitt...? Det er jo tross alt en internet tablet..

 

Jeg kommer iallefall ikke til å savne mms..

Lenke til kommentar

Når det gjelder MMS, så er min forståelse fra talk.maemo.org at dette ikke er noe som kan løses enkelt med en app. Det er et problem på et litt lavere nivå. I diskusjonene om det har det blitt påstått ting som "kommunikasjonsprotokollen er inkompatibel med linux-kjerna", "Nokia ser på om det er mulig", etc.

 

Diskusjonene på talk.maemo.org er ganske utvikler-drevne, og dersom det bare var å lage en app for det, hadde noen allerede vært på saken.

 

Selv om det ikke er sånn, så ER det allerede noen som driver og graver dypere i problemstillinga, vissnok inklusive Nokia, så enten er det ikke mulig eller så kommer det i løpet av relativt kort tid.

 

For de som ikke ser nytten av MMS, husk på at selv om dere ikke bruker det selv, er det mange som har en mor som sender sånne ;)

Lenke til kommentar

Elkjøp bryter faktisk sine egne salgsbetingelser.

 

Der står det bl.a.:

 

6. Betaling

 

Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom, bank- eller kredittkort.

Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Hvis reservasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Du vil motta informasjon om slik eventuell kansellering. Kortet blir belastet når ordren er klar for utsendelse.

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...ContentKey=2509

 

Les siste setning... Ser på mitt kort at hele beløpet er bokført belastet i dag 18.11.09. Og i følge dem selv så har de ikke telefonen på lager før i begynnelsen av desember. Dette er vel et helt klart brudd på deres egne regler???

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar

Jeg mener du har retten på din siden og de burde ikke belaste kortet ditt enda.

 

Men det er er litt hvordan man tolker det. Man kan se på det som at ordren er klar for utsendelse, det eneste som mangler er at varen kommer fra leverandør..

Det står jo bare at orderen skal være klar for utsendelse ikke at den skal være sendt eller skal sendes innen et gitt tidsrom..

Lenke til kommentar
Jeg mener du har retten på din siden og de burde ikke belaste kortet ditt enda.

 

Men det er er litt hvordan man tolker det. Man kan se på det som at ordren er klar for utsendelse, det eneste som mangler er at varen kommer fra leverandør..

Det står jo bare at orderen skal være klar for utsendelse ikke at den skal være sendt eller skal sendes innen et gitt tidsrom..

 

Ja, jeg har nok retten på min side, men hva skal jeg bruke den til? :roll:

 

Den siste tolkningen din tror jeg ikke man kommer langt med. Hvis man anser ordren som klar for utsendelse selv om varen ikke har kommet fra leverandør så kan man vel ta seg betalt for alt mulig. Da kan vel Elkjøp allerede nå selge neste generasjons flatskjerm-TV'er (OLED) og ta seg betalt. "Ordren er jo klar til utsendelse, vi mangler bare varen fra leverandør. Vi tror det kommer noe om et års tid" :p

Lenke til kommentar

Du får ikke brukt den til så mye annet enn å presse de litt da:)

 

Nei, om du kommer langt med den eller ikke er vel et juridisk spørsmål og det går jo på tolking det:)

Tanken var bare å vise hvor kreative selskaper kan være noen ganger. Har vært borti noe lignende før..

 

Tror nok ikke det byr på noen problemer for deg, du får nok telefonen når den kommer:) Men kan jo være greit å si ifra til de:)

Lenke til kommentar
Jeg mener du har retten på din siden og de burde ikke belaste kortet ditt enda.

 

Men det er er litt hvordan man tolker det. Man kan se på det som at ordren er klar for utsendelse, det eneste som mangler er at varen kommer fra leverandør..

Det står jo bare at orderen skal være klar for utsendelse ikke at den skal være sendt eller skal sendes innen et gitt tidsrom..

 

Ja, jeg har nok retten på min side, men hva skal jeg bruke den til? :roll:

 

Den siste tolkningen din tror jeg ikke man kommer langt med. Hvis man anser ordren som klar for utsendelse selv om varen ikke har kommet fra leverandør så kan man vel ta seg betalt for alt mulig. Da kan vel Elkjøp allerede nå selge neste generasjons flatskjerm-TV'er (OLED) og ta seg betalt. "Ordren er jo klar til utsendelse, vi mangler bare varen fra leverandør. Vi tror det kommer noe om et års tid" :p

 

Ta kontakt med en eller annen media ;) Muligens elkjøp gir litt billigere til deg i slutten. Skader ikke å prøve da

Lenke til kommentar

Det er vel ikke snakk om at de har trekkt pengene fra konto'n din..

Tror nok heller det er snakk om at beløpet er reservert.

Det jeg tror menes med en reservasjon er at hvis du ikke lenger vil vente på varen og annulerer ordren, eller at varen ikke kommer inn til butikken som forventet, så slipper butikken å overføre pengene til deg igjen og du slipper å vente x antall dager på at banken skal få overført pengene.

De vil bli tilgjengelige på konto'n din når butikken sender melding til banken og ber dem oppheve reservasjonen.

 

Men tilbake til topic.

 

Jeg vil ha N900'n min NÅ!!! :whistle:

 

Ok. Hvis de sier det selv så.. :D

Endret av Mitra
Lenke til kommentar

Det er vel ikke snakk om at de har trekkt pengene fra konto'n din..

Tror nok heller det er snakk om at beløpet er reservert.

Det jeg tror menes med en reservasjon er at hvis du ikke lenger vil vente på varen og annulerer ordren, eller at varen ikke kommer inn til butikken som forventet, så slipper butikken å overføre pengene til deg igjen og du slipper å vente x antall dager på at banken skal få overført pengene.

De vil bli tilgjengelige på konto'n din når butikken sender melding til banken og ber dem oppheve reservasjonen.

 

Men tilbake til topic.

 

Jeg vil ha N900'n min NÅ!!! :whistle:

 

Ok. Hvis de sier det selv så.. :D

 

Pengene er TRUKKET, ikke reservert. Det har både banken og Elkjøp selv bekreftet.

 

Men ja... tilbake til topic! La oss håpe at 2. desember er riktig leveringsdato..

Lenke til kommentar
Men ja... tilbake til topic! La oss håpe at 2. desember er riktig leveringsdato..

Jeg håper leveringsdatoen til netcom stemmer: https://shop.netcom.no/mobil/nokia/n900-black

der står det forventet inn 25.11...

 

Network Norway har faktisk en bekreftet dato. 27.11.2009.

Lurte på om jeg skulle ringe og høre om det stemte..

Ja gjør det. hvordan kan de være så sikker på det da. Men det finner vi ut, det er ikke lenge til 27/11 neste fredag (litt over en uke).

Lenke til kommentar
Men ja... tilbake til topic! La oss håpe at 2. desember er riktig leveringsdato..

Jeg håper leveringsdatoen til netcom stemmer: https://shop.netcom.no/mobil/nokia/n900-black

der står det forventet inn 25.11...

 

Network Norway har faktisk en bekreftet dato. 27.11.2009.

Lurte på om jeg skulle ringe og høre om det stemte..

Ja gjør det. hvordan kan de være så sikker på det da. Men det finner vi ut, det er ikke lenge til 27/11 neste fredag (litt over en uke).

 

En mulighet til,for å lure til seg kunder hehe, ble jo glad når jeg så "BEKREFTET ..." :D

Lenke til kommentar
Men ja... tilbake til topic! La oss håpe at 2. desember er riktig leveringsdato..

Jeg håper leveringsdatoen til netcom stemmer: https://shop.netcom.no/mobil/nokia/n900-black

der står det forventet inn 25.11...

 

Network Norway har faktisk en bekreftet dato. 27.11.2009.

Lurte på om jeg skulle ringe og høre om det stemte..

Ja gjør det. hvordan kan de være så sikker på det da. Men det finner vi ut, det er ikke lenge til 27/11 neste fredag (litt over en uke).

 

En mulighet til,for å lure til seg kunder hehe, ble jo glad når jeg så "BEKREFTET ..." :D

 

Fikk snakket med en kar og han påsto at den skal stemme. De skal visst få den inn i løpet av neste uke. Selgeren sa at de hadde en spesiell avtale men akkurat det tror jeg ikke helt på men :) Jeg tror heller da at de fleste får den inn neste uke. Spørs vel hvilken leverandør de forskjellige butikkene bruker men. Tror Network Norway bruker Brightpoint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...