Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Testet docs, calendar og wave på min htc dream/t-mobile g1 akkurat nå, som er en androidphone.

 

Jeg kjører cyanogenmod med en custom-browser som blant annet lar deg sette browser-id'en til desktop.

 

Jeg fikk loaded både docs, calendar og wave. Det tok derimot laaang tid og resultatet var langt fra optimalt

 

Docs funket til å opprette nytt dokument, notere ned ei linje, fordi det funker ikke å trykke enter for ny linje. I tillegg når man først beveger seg vekk fra tekstfeltet er det veldig mye styr for å få flyttet markøren tilbake til der man slapp. Det funket også å lagre dokumentet, men til slike ting er notepad-programmer mye mer nyttig.

 

Calendar, tok tid å loade, layouten er brukbar, men ikke optimal. Dog, funket alt sammen. Opprette ny event og legge inn alle detaljene. Dog funket det ikke å trykke edit details med en gang. Jeg måtte først opprette en event, for så å trykke på den og deretter edit details.

 

Jeg fikk faktisk loadet wave, men det var sykt uresponsivt og jeg kunne ikke gjøre noe. Søket funket ikke, innholdet i boksene på venstre side er vekke og prøver jeg å opprette en ny wave, får jeg beskjed om å kjøre en refresh. Jeg kunne se hvilke waves som var i innboksen min, men jeg kunne ikke gjøre noe med dem.

 

N900 er heller ikke kjemperask, men i forhold til min dream, er den ganske smooth :)

Endret av Raijin
Lenke til kommentar
Er det forsikring som koster 1200 for ett år hos elkjøp? Er ikke det litt mye? mener kameraten fikk 3 års på iphone dor 500 spenn

 

Er nok snakk om en ipod touch det her. For det første selger elkjøp mobilforsikring i maks 12 mnd og for det andre selges ikke forsikring med iPhone.

 

Datoen i Elguide ligger foreløpig på 28/11 ja. Litt småkjipt det =/ Men men Nokia har gitt meg en sweet deal på telefonen i allefall :D

Lenke til kommentar

Jobbet noen år i mobilbransjen, og når det kom hotte telefoner så hadde jeg inntrykk av at de som var flinkest å forhåndsbestille tidlig som først fikk. Vil jo tro at komplett er en stor aktør som har bestilt mange, spørsmålet er jo om de får alle, eller om man velger å fordele litt rundt omkring(mest sannsynlig). Jeg vil tro at siden telefonen egentlig skulle vært lansert for ett par månder siden så har de bygget opp ett større lager, og dette er kanskje ikke telefonen som appelerer til det store flertallet i første omgang. (og det er jo bra da får vi geeker en hver)

Endret av anordne
Lenke til kommentar

På et engelskspråklig forum så er det et par norske brukere som sier at deres ordre hos Elkjøp siden i midten av oktober har hatt status "sendt" og at de har blitt trukket på kortet. Men de har til nå ikke mottatt varer....

 

Så jeg tror jeg venter med å slippe jubelen løs til jeg har et sporingsnummer...

Lenke til kommentar
På et engelskspråklig forum så er det et par norske brukere som sier at deres ordre hos Elkjøp siden i midten av oktober har hatt status "sendt" og at de har blitt trukket på kortet. Men de har til nå ikke mottatt varer....

 

Så jeg tror jeg venter med å slippe jubelen løs til jeg har et sporingsnummer...

 

Det er kanskje ikke noe poeng i å prøve å ringe de å høre?

Elkjøp er jo kjent for sin kundeservice....

Lenke til kommentar

Snakket nettopp med Elkjøp Kundeservice, og han svensken som tok telefonen sa at de ikke hadde fått inn noen telefoner enda, men at de regnet med at dette kom inn i løpet av uken og at de ville forsøke å få sendt avgårde telefonene mot slutten av denne uken/begynnelsen av neste uke....

 

Spurte hvorfor status var endret til "Sendt", men det kunne han ikke svare på :roll:

 

Tar alt de sier på Kundeservice med en stor klype salt. I forrige uke ble jeg fortalt at de skulle sende telefonen i begynnelsen av denne uken....

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke vi skal forvente noe før i månedskiftet nov/des. Var i kontakt med Elprice kundeservice på fredag, fikk der som svar 1. des.

Ser nå at også Expansys har lørdag 28.11, samme som Elkjøp.

 

Nokia Store i UAE får den heller ikke inn før første uke i desember:

 

http://talk.maemo.org/showthread.php?p=377986#post377986

Endret av belenix
Lenke til kommentar

Er nok det ja. For eksempel griner de over hvor dårlig sær streaming fra tv2 fungerer. Flash-støtte ellers nevnes ikke.

 

Andre tester skryter nettleseren opp i skyene som en grunn allene til å velge nettop n900 fremfor andre nettlesere.

 

Nei, dette var slakt arbeid av mobilen.no

Endret av kau
Lenke til kommentar

Fikk forresten en PDF-kvittering fra Elkjøp på mail i dag om at de har trukket pengene fra kortet. Litt spesielt med tanke på at de ennå ikke har fått inn varen... :roll:

 

Så ordrestatus sier den er sendt, men det er den ikke, fordi de ikke har fått den inn enda. Men pengene tar de gjerne NÅ :roll:

Lenke til kommentar
Fikk forresten en PDF-kvittering fra Elkjøp på mail i dag om at de har trukket pengene fra kortet. Litt spesielt med tanke på at de ennå ikke har fått inn varen... :roll:

 

Så ordrestatus sier den er sendt, men det er den ikke, fordi de ikke har fått den inn enda. Men pengene tar de gjerne NÅ :roll:

 

Vel jeg jobber i Elkjøp og har ikke hørt noe om det enda. Gleder meg som en unge til den kommer. Kanskje jeg skal stikke innom og sjekke i Elguide i morgen. Sist jeg sjekket stod det i allefall at den var på lager i sentrallageret 28.11.09

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...