Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
By the by, er det pidgin man bruker til msn på n900?

 

Jeg bruker pidgin på N810/Maemo 4.1. Det stemmer at man KAN bruke Nokias innebygde programvare mot MSN på N900. Men det finnes flere alternativer på Maemo-platformen. Et eksempel er Fring.

 

Det er vel sånn at alt som kan kjøres på ARM/Debian i utgangspunktet kan porteres gitt nok arbeidsvilje og tilgjengelig fritid.

Lenke til kommentar

Tipper dette med leveringstid avhenger av hvem man treffer på hos Elkjøp, Lefdal, Komplett osv...

 

Jeg ringte nettopp til Elkjøp og spurte og de sa at de regnet med å få inn telefonen enten i helgen eller på mandag og at jeg da ville ha telefonen i løpet av neste uke...

 

Tror ikke før jeg får se det :roll:

Lenke til kommentar
Tviler på at alle nettbutikker får den samtidig, så det er nok _noen_ som har forhåndsbestilt og likevel må vente lengre.

 

Hmm... Virker som om Nokia har støtt på problemer, for telefonen var da på tur ut i butikkene. Kanskje det dreier seg om at Norge er nedprioritert?

Lenke til kommentar

Telefonene er på vei ut fra Nokia til importør/grossist. Deretter distribueres det ut til butikkene som igjen sender ut til sluttkunde. Kan jo ta litt tid siden det er flere ledd på veien.

 

Nokia Concept Store på Byporten i Oslo sa i alle fall at de ville ha den inne om 2 uker.

Lenke til kommentar

Hva er det man kan gjøre med N900 som man ikke kan gjøre med f.eks Motorola Milestone?

 

Jeg ser at N900 er mer en portabel datamaskin med telefon-muligheter mens Milestone er mer en telefon med avanserte muligheter.

 

Dog, det jeg tenker mest på er programutvalget. Det er omtrent 500 programmer for n900 medregnet OS 2008-programmene.

 

Android Market har over 10 000 programmer tilgjengelige.

 

Jeg hører man lett kan benytte seg av programmer tilgjengelige for ARM-Debian, men blir ikke det knotete å benytte seg av disse ettersom de egentlig er ment for datamaskiner med store skjermer?.

 

Dog har jeg hørt at det er vanskelig å lage cpu-intensive programmer for android, som f.eks codecs, på grunn av programmeringsspråket eller implementasjonen av språket. Det at internminnet på de fleste androidtelefoner er på rundt 256 MB skal visst også forhindre skapelsen av mer avanserte programmer. Dog, vet jeg ikke hvor avanserte programmer man trenger på en telefon.

 

Det hadde vært gøy å kunne ta i bruk emnulatorer. På G1'en jeg har nå lagger det når jeg spiller snes eller gba. OpenPandora og N900 har visst mye den samme hardware'en, så der skal det gå an å kjøre psx og n64. Vil dette også være mulig på Milestone?

 

Jeg er egentlig fornøyd med android, men skulle gjerne sett at det var enklere å customize utseendet. Slik det er nå, må man flashe telefonen for å skifte themes og ikoner. Dog, syns jeg integrasjonen til google, spesielt gmail, er genial. Vil maemo være istand til det samme?

Lenke til kommentar
Hva er det man kan gjøre med N900 som man ikke kan gjøre med f.eks Motorola Milestone?

 

Jeg ser at N900 er mer en portabel datamaskin med telefon-muligheter mens Milestone er mer en telefon med avanserte muligheter.

 

Dog, det jeg tenker mest på er programutvalget. Det er omtrent 500 programmer for n900 medregnet OS 2008-programmene.

 

Android Market har over 10 000 programmer tilgjengelige.

 

Jeg hører man lett kan benytte seg av programmer tilgjengelige for ARM-Debian, men blir ikke det knotete å benytte seg av disse ettersom de egentlig er ment for datamaskiner med store skjermer?.

 

Dog har jeg hørt at det er vanskelig å lage cpu-intensive programmer for android, som f.eks codecs, på grunn av programmeringsspråket eller implementasjonen av språket. Det at internminnet på de fleste androidtelefoner er på rundt 256 MB skal visst også forhindre skapelsen av mer avanserte programmer. Dog, vet jeg ikke hvor avanserte programmer man trenger på en telefon.

 

Det hadde vært gøy å kunne ta i bruk emnulatorer. På G1'en jeg har nå lagger det når jeg spiller snes eller gba. OpenPandora og N900 har visst mye den samme hardware'en, så der skal det gå an å kjøre psx og n64. Vil dette også være mulig på Milestone?

 

Jeg er egentlig fornøyd med android, men skulle gjerne sett at det var enklere å customize utseendet. Slik det er nå, må man flashe telefonen for å skifte themes og ikoner. Dog, syns jeg integrasjonen til google, spesielt gmail, er genial. Vil maemo være istand til det samme?

 

Det vil nok være mulig å implementere gmail ganske så bra, om man får det til like fint som på android er sletts ikke sikkert, men forholdene ligger til rette for det. Bare noen gidder å gjøre arbeidet :thumbup:

 

Her sammenligner de n900 vs htc hd2 vs Motorola Droid (samme som milestone?)

 

http://www.ibtimes.co.uk/articles/20091105...a-droid-one.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...