Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja ok, noen andre utenladnske butikker dere har å anbefalle?

Jeg likte mer den originale tastaturen, derfor leter jeg etter en nettbutik som andre har erfaring med..

Hvorfor vil du bruke en internasjonal nettbutikk når du skal kjøpe denne telefonen? Du sparer minimalt, null praktisk kundestøtte. Hvis du bytter dine daglige innkjøp fra Meny til Rema/Rimi så har du spart inn 'gevinsten'

Lenke til kommentar

er sikkert svart på før, men tar det opp allikevel..

Det at det ikke finnes mms, er det sw eller hw basert?

 

Jeg er muligens den eneste i norge som bruker mms, men så lenge vi ikke er i en ideel verden hvor alle har telefoner som man kan sjekke og sende mail på er faktisk dette det største ankerpunktet mitt mot å kjøpe..

 

Er det sw så kan det jo være at det dukker opp noen linux gutter som vil redde dagen mener jeg..

Hvis ikke får man vel vente på 920'n med M6 som jo i følge noika skal være den perfekte ;)

Lenke til kommentar
er sikkert svart på før, men tar det opp allikevel..

Det at det ikke finnes mms, er det sw eller hw basert?

 

Jeg er muligens den eneste i norge som bruker mms, men så lenge vi ikke er i en ideel verden hvor alle har telefoner som man kan sjekke og sende mail på er faktisk dette det største ankerpunktet mitt mot å kjøpe..

 

Er det sw så kan det jo være at det dukker opp noen linux gutter som vil redde dagen mener jeg..

Hvis ikke får man vel vente på 920'n med M6 som jo i følge noika skal være den perfekte ;)

 

 

Nå henger jeg ikke med. Kan man ikke sende eller motta MMS på den norske versjon av N900??? Det hender i blant at man skal sende og motta mms. Jeg sender 3-5 i mnd.

Lenke til kommentar
Ja ok, noen andre utenladnske butikker dere har å anbefalle?

Jeg likte mer den originale tastaturen, derfor leter jeg etter en nettbutik som andre har erfaring med..

Hvorfor vil du bruke en internasjonal nettbutikk når du skal kjøpe denne telefonen? Du sparer minimalt, null praktisk kundestøtte. Hvis du bytter dine daglige innkjøp fra Meny til Rema/Rimi så har du spart inn 'gevinsten'

 

Han sa jo det, han vil ha den med det originale tastaturet. Det er vel fire piltaster som frister.

 

Når det gjelder utenlandske butikker, har jeg fått med meg at mange bruker clove.co.uk, men jeg aner ikke om de er bra eller ikke. Heller ikke der ser du ut til å spare penger i forhold til norske nettbutikker.

Lenke til kommentar
er sikkert svart på før, men tar det opp allikevel..

Det at det ikke finnes mms, er det sw eller hw basert?

 

Jeg er muligens den eneste i norge som bruker mms, men så lenge vi ikke er i en ideel verden hvor alle har telefoner som man kan sjekke og sende mail på er faktisk dette det største ankerpunktet mitt mot å kjøpe..

 

Er det sw så kan det jo være at det dukker opp noen linux gutter som vil redde dagen mener jeg..

Hvis ikke får man vel vente på 920'n med M6 som jo i følge noika skal være den perfekte ;)

 

Det er bare at det ikke er laget software for dette, så det vi lnok komme en fix rimelig kjapt ;)

Lenke til kommentar
Nå henger jeg ikke med. Kan man ikke sende eller motta MMS på den norske versjon av N900??? Det hender i blant at man skal sende og motta mms. Jeg sender 3-5 i mnd.

 

..stemmer det.. Nokia har bestemt seg for at dette er for gammel teknologi til at de gadd å støtte det. Og det gjelder alle N900, ikke bare Norske ;)

 

At de tør å gå den veien etter at Apple prøvde det med iPhone er meg ett under, men men...

 

Fant denne på ett mobil.se der en nokia mann svarte leserne nå:

 

Vincent: Hej jag har hört att Nokia N900 inte kommer stödja MMS stämmer detta? Om det stämmer hur kan Nokia ta bort en funktion som har funnits i åratal, som är väldigt nödvändigt. Samt vissa säger den är långsam, stämmer det?

 

Klas Ström (Nokia rep): Hej, Nokia N900 representerar en av de mest avancerade mobila enheterna i hela industrin. Även telefon funktionsmässigt. Beslutet att fokusera på delning av media via bärare som stödjer hög upplösning (web delningstjänster, e-mail) var drivet av ett startkt fokus på media-återanvändning och meta-data. I de flesta nät kommer man få en notifiering om inkommande MMS. Vad framtida mjukvarauppdateringar har att erbjuda vad gäller MMS får vi vänta och se.

Endret av tormodnt
Lenke til kommentar
Nå henger jeg ikke med. Kan man ikke sende eller motta MMS på den norske versjon av N900??? Det hender i blant at man skal sende og motta mms. Jeg sender 3-5 i mnd.

 

..stemmer det.. Nokia har bestemt seg for at dette er for gammel teknologi til at de gadd å støtte det. Og det gjelder alle N900, ikke bare Norske ;)

 

At de tør å gå den veien etter at Apple prøvde det med iPhone er meg ett under, men men...

 

Fant denne på ett mobil.se der en nokia mann svarte leserne nå:

 

Vincent: Hej jag har hört att Nokia N900 inte kommer stödja MMS stämmer detta? Om det stämmer hur kan Nokia ta bort en funktion som har funnits i åratal, som är väldigt nödvändigt. Samt vissa säger den är långsam, stämmer det?

 

Klas Ström (Nokia rep): Hej, Nokia N900 representerar en av de mest avancerade mobila enheterna i hela industrin. Även telefon funktionsmässigt. Beslutet att fokusera på delning av media via bärare som stödjer hög upplösning (web delningstjänster, e-mail) var drivet av ett startkt fokus på media-återanvändning och meta-data. I de flesta nät kommer man få en notifiering om inkommande MMS. Vad framtida mjukvarauppdateringar har att erbjuda vad gäller MMS får vi vänta och se.

 

 

Vel, da blir det ikke noe N900 på meg, syns det var litt synd. Gledet meg til den. men på en annen side så vet jeg vha jeg skal ha nå. Likte fm sender i N900.

Lenke til kommentar
Ja ok, noen andre utenladnske butikker dere har å anbefalle?

Jeg likte mer den originale tastaturen, derfor leter jeg etter en nettbutik som andre har erfaring med..

Hvorfor vil du bruke en internasjonal nettbutikk når du skal kjøpe denne telefonen? Du sparer minimalt, null praktisk kundestøtte. Hvis du bytter dine daglige innkjøp fra Meny til Rema/Rimi så har du spart inn 'gevinsten'

 

Han sa jo det, han vil ha den med det originale tastaturet. Det er vel fire piltaster som frister.

 

Når det gjelder utenlandske butikker, har jeg fått med meg at mange bruker clove.co.uk, men jeg aner ikke om de er bra eller ikke. Heller ikke der ser du ut til å spare penger i forhold til norske nettbutikker.

 

Beklager, det med tastaturet hadde jeg ikke fått med meg.

Lenke til kommentar
Fikk forresten en PDF-kvittering fra Elkjøp på mail i dag om at de har trukket pengene fra kortet. Litt spesielt med tanke på at de ennå ikke har fått inn varen... :roll:

 

Så ordrestatus sier den er sendt, men det er den ikke, fordi de ikke har fått den inn enda. Men pengene tar de gjerne NÅ :roll:

 

Jeg vil tro at pengene ikke er trukket fra kortet, men reservert frem til levering. Dette er helt vanlig praksis. Står også på Elkjøp sine sider, sitat:

 

"Hva betyr det at kjøpsbeløpet er reservert på mitt kredittkort ?

 

At kjøpsbeløpet er reservert betyr at vi har reservert det beløpet produktet koster inntill varen blir sendt til deg."

Lenke til kommentar

Hah, jeg fikk en telefon!

 

"Hej, det er xxx från Elkjøp, angående din bestilling åt en Nokia N900."

"Den kommer den andre desember?"

"Ja, har du tittat på nettsidan vår?"

"Nei, jeg leste for elve sekunder siden en som skrev på nettet at han akkurat fikk en SMS om det. Jeg ble oppringt, så jeg føler meg hvertfall litt bedre enn han. :)"

"Han svarade inte, så han fikk en SMS."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...