Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min kjæreste, men ble bedt med ut av annen gutt og ble med! Normalt?


Gjest guest1213

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner meg ikke på dere som svarer her...

dere må være noen sjalu stakkarer...

 

Ingen eier noen. Alle kan ha venner.

Samme om det er av motsatt kjønn.

OK?

 

Problem løst.

 

selvfølgelig. problemet er at det finnes en normal måte å gå fram på om man vil ha nye venner.

og den måten er ikke å gå på single date.

Lenke til kommentar

Her er det masse preik om at man skal ha respekt for at partneren har andre venner osv., men faktum i ein sånn situasjon som trådstarter her kjem med er at han som inviterer jenta på kafe liker jenta meir enn som venn. Jenta trur sjølvsagt på det ho sjølv seier og ser på det som eit potensielt vennskap. Gutten ser eit heilt anna potensiale.

 

Min aller beste kompis har hatt dårlig erfaring med jenter. Veit ikkje kva som gjer til det men jentene han faller for er pene uttapå og skikkelig snåle innvendig. Siste jenta han var med var glad i hunder og gikk stadig tur med hundene i lag med ein guttekompis. Det utvikla seg sånn smått om sen til at ho måtte no få lov å tilbringe kvelder med han for å snakke og til slutt måtte ho no få lov å overnatte dersom det blei for seint til å gå heim aleine. Kompissen min fikk klare beskjeder fra meg om kva som holdt på å skje, akkurat som i tilfellet her i tråden, og forsøkte seg med å sei kva han meinte om saken. Det heile endte opp med at eg såg ho stå og kline med ein annan kar og kompissen min slapp å gå runt og undrast lenger på kva som foregikk under besøka til dama.

 

Så konklusjonen her er at mange jenter ser på andre som venner, mens gutter har ei heilt anna holdning. Skal dette gå BRA så må begge i eit forhold bli kjent med den potensielt nye vennen, og bli kompis parallelt. Om nåken seier at dette er umulig eller storforlangande så kan eg informere om at i mitt forhold så ville ingen av oss godtatt ein situasjon der den eine har rådighet over ein viss andel av venner. Både ho og eg ville ha steila og umiddelbart innsett at her er det STORE problemer i vente.

 

For å legge til ein liten sak her. Om ho ikkje er villig til å la deg bli med ho på kafè eller forstå saken frå di side, så må du velge.

 

1: Du forbereder deg på at ho skifter beite.

 

eller

 

2:Du gjer noko med det, og går inn for å bli romantisk, oppfølgende og uerstattelig.

 

Sistnevnte krever at du er ein person med utrulig god tolmodighet og evne til å avfeie eit kvart forsøk på å lage ein krangel. Under ingen omstendighet må ho få noko negativt på deg som ho kan snakke med den nye vennen om.

 

VI har aldri krangla, for vi gidder ikkje. :)

Lenke til kommentar

Det er jo ganske tydelig hva den fyren er ute etter, med mindre han er homo. Ikke bry deg om hva hun gjør. Kanskje er hun utro? Hva så? Fin anledning til å skaffe seg ny dame det!

 

Ellers så kan du jo be en annen jente med på kaffi, og fortelle det til dama di. Se hvordan hun reagerer.

 

Jeg har en dame for tiden. Hun har mangen guttevenner, og er veldig flørtete av seg, får fort nye guttevenner. Er overbevist om at hun kan være utro under rette omstendigheter, men jeg driter i det.

 

Jeg trenger bare gå og snakke med andre jenter så blir dama så sjalu at hun gjør hva som helst for å få oppmerksomheten min.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner meg ikke på dere som svarer her...

dere må være noen sjalu stakkarer...

 

Ingen eier noen. Alle kan ha venner.

Samme om det er av motsatt kjønn.

OK?

 

Problem løst.

 

selvfølgelig. problemet er at det finnes en normal måte å gå fram på om man vil ha nye venner.

og den måten er ikke å gå på single date.

 

Så det å drikke kaffe er å være utro?

Eller kanskje det var praten de slo av som kan defineres som utroskap? Og det å ha mistillit til dama si er vel egentlig både dama og den single fyren sin feil, og har ingen ting som helst med din mistillit å gjøre?

 

Jada. Jada. :)

Lenke til kommentar
Det er jo ganske tydelig hva den fyren er ute etter, med mindre han er homo. Ikke bry deg om hva hun gjør. Kanskje er hun utro? Hva så? Fin anledning til å skaffe seg ny dame det!

 

Ja, klart det. Jeg har lyst å pule alle jenter siden jeg ikke er homo. Hver gang jeg sier hei til ei jente, hver gang jeg møter kvinnelige kollegaer, og hver gang jeg ser fremmede kvinnfolk gå forbi på gaten.

 

Herregud...

 

Ellers så kan du jo be en annen jente med på kaffi, og fortelle det til dama di. Se hvordan hun reagerer.

 

Heller det. Hvorfor skulle det være så ille?

 

Jeg har en dame for tiden. Hun har mangen guttevenner, og er veldig flørtete av seg, får fort nye guttevenner. Er overbevist om at hun kan være utro under rette omstendigheter, men jeg driter i det.

 

Ja, derfor anbefaler du andre til å være mistroiske bare fordi du "driter i det"? Ser ut til at du lever ditt liv gjennom andre da, på en måte, og at du har ekstremt dårlig selvtillit.

 

Jeg trenger bare gå og snakke med andre jenter så blir dama så sjalu at hun gjør hva som helst for å få oppmerksomheten min.

 

Veldig sunt at dere driver på sånt.

Da kan du takke deg selv hvis hun er utro, for det er jo egentlig ei spinnvill dame du har som blir så desperat bare du gjør det samme tilbake. Og når du er vel vitende om det - så kan du (som sagt) takke deg selv hvis det skjer!

Lenke til kommentar
Gjest Slicric

Har mer eller mindre hatt lyst på alle jentevennene mine på ett eller annet tidspunkt. Tror det samme gjelder for alle menn :) Så sjangsen for at dette er tilfellet her er jo overhengende :) Betyr jo ikke at dama di gjør noe med det.

 

 

Dette er noe jeg tror de fleste jentene er klar over for å være helt ærlig... Å dermed så syns hun sikkert det er fint med litt oppmerksomhet som bekrefter at hun fortsatt er attraktiv for andre en deg :) Hva hun gjør videre står jo egentlig bare på henne selv :)

Lenke til kommentar
Har mer eller mindre hatt lyst på alle jentevennene mine på ett eller annet tidspunkt. Tror det samme gjelder for alle menn :) Så sjangsen for at dette er tilfellet her er jo overhengende :) Betyr jo ikke at dama di gjør noe med det.

 

 

Dette er noe jeg tror de fleste jentene er klar over for å være helt ærlig... Å dermed så syns hun sikkert det er fint med litt oppmerksomhet som bekrefter at hun fortsatt er attraktiv for andre en deg :) Hva hun gjør videre står jo egentlig bare på henne selv :)

 

:):) :) :)

 

:):)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_joker_*
:nei:

Why so serious?

 

 

 

 

bwhahahaha! godt å se at jeg enda har det!

 

 

For å holde meg til tema, tenker du negative tanker så går alt til helvete. Tenker du positivt så går alt bra.

La henne gå på daten, men si til henne at hun må være snill pike, bare pass på at du gjør det med glimt i øyet.

Om du planlegger å tilbringe resten av livet ditt med denne dama er det om å være trygge på hverandre. Visst ikke blir det for jævlig slitsomt for begge to.

Lenke til kommentar
:nei:

Why so serious?

 

 

 

 

bwhahahaha! godt å se at jeg enda har det!

 

 

For å holde meg til tema, tenker du negative tanker så går alt til helvete. Tenker du positivt så går alt bra.

La henne gå på daten, men si til henne at hun må være snill pike, bare pass på at du gjør det med glimt i øyet.

Om du planlegger å tilbringe resten av livet ditt med denne dama er det om å være trygge på hverandre. Visst ikke blir det for jævlig slitsomt for begge to.

 

Det er faktisk den beste konklusjonen jeg har sett! That's the spirit! :)

Lenke til kommentar
Hei bruker frå diskusjon, har et problem i det sist og tenkt eg skule spør her. De er sånn at dama mi har vert på ute, og når hun rest heim tok ho bussen som var en lang tur so ho hadde ikkje nokke og gjer på so hun snakk med en gut som hun ikkje kjent og etter hun skule gå av bussen so spurt han henne ut på kaffe. (ho har fortalt at hun har et forhold med meg til fyren hun ble kjent med.) syns dere at de er rart at eg syns de er rart at hun går på kaffe med ein gutt hun ikkje kjenner mens hun er i lag med meg? Ho seier at hun er interessert i han som en venn.

 

 

Godt forslag til deg.

Foreslå at du blir med på den der kaffe turen...dersom det går greit for hun, trenger du neppe å bekymre deg.

Hun bør godta at du vil være med, og forstå hvorfor du vil det...hun har vel ikke noe i mot at du treffer "vennene" hennes vel...???

 

håper det ordner seg.. :)

Lenke til kommentar
Ja, klart det. Jeg har lyst å pule alle jenter siden jeg ikke er homo. Hver gang jeg sier hei til ei jente, hver gang jeg møter kvinnelige kollegaer, og hver gang jeg ser fremmede kvinnfolk gå forbi på gaten.
'

 

Du kan da virkelig ikke stemple deg selv som et avvik bare fordi alle kvinnene rundt deg er stygge?

 

Jeg skjønner meg ikke på dere som svarer her...

dere må være noen sjalu stakkarer...

 

Ingen eier noen. Alle kan ha venner.

Samme om det er av motsatt kjønn.

OK?

 

Nei. Vi har erfaring skjønner du ;)

Lenke til kommentar
Hei bruker frå diskusjon, har et problem i det sist og tenkt eg skule spør her. De er sånn at dama mi har vert på ute, og når hun rest heim tok ho bussen som var en lang tur so ho hadde ikkje nokke og gjer på so hun snakk med en gut som hun ikkje kjent og etter hun skule gå av bussen so spurt han henne ut på kaffe. (ho har fortalt at hun har et forhold med meg til fyren hun ble kjent med.) syns dere at de er rart at eg syns de er rart at hun går på kaffe med ein gutt hun ikkje kjenner mens hun er i lag med meg? Ho seier at hun er interessert i han som en venn.

 

Det hadde ikke jeg godtatt. Ikke så lenge det er snakk om en ny fyr. Hadde det vært en venn hu hadde fra før hadde det vært ok...

 

Folk her må respektere at noen er sjalu og andre ikke er det.

 

Ja, klart det. Jeg har lyst å pule alle jenter siden jeg ikke er homo. Hver gang jeg sier hei til ei jente, hver gang jeg møter kvinnelige kollegaer, og hver gang jeg ser fremmede kvinnfolk gå forbi på gaten.
'

 

Du kan da virkelig ikke stemple deg selv som et avvik bare fordi alle kvinnene rundt deg er stygge?

 

Jeg skjønner meg ikke på dere som svarer her...

dere må være noen sjalu stakkarer...

 

Ingen eier noen. Alle kan ha venner.

Samme om det er av motsatt kjønn.

OK?

 

Nei. Vi har erfaring skjønner du ;)

 

Jepp, jeg snakker og av erfaring. Å treffe nye gutter og gå ut med de fører ikke noe godt med seg. Jeg hadde dumpa dama tvert! Hun respekterer ikke forholdet så lenge hu gjør sånn uten å ha prata med kjæresten om d først.

Lenke til kommentar

Gawd, så full verden er av oversjalu mennesker!

Elsker dama di deg, elsker hun DEG. Er det deg hun vil ha, er det DEG hun vil ha.

Da spiller det ingen rolle hvem hun drikker kaffe med.

Ene exen min ble bedt på film til en kollega jeg visste likte henne. Go ahead, sa jeg. Etter filmen kom hun og sov hos meg. Problemet er oppkonstruert og ikkeeksisterende, det er dama du stoler på, ikke den andre fyren. Og det holder, når dama er til å stole på. Er hun IKKE til å stole på, og er utro, well, da er du better off at du fant det ut nå og ikke når dere har unger. Win-win.

 

Jeg har selv mange venninner, single og opptatte. Hadde ei dame prøvd å hindre meg i å treffe dem, måtte hun ryke og reise.

Jeg er dog realist, og vet at det finnes mange sjalu mennesker der ute, tar konsekvensen av det - og klargjør alltid før jeg går inn i et forhold at sjalusi er fullstendig uaktuelt.

Lenke til kommentar
Gawd, så full verden er av oversjalu mennesker!

Elsker dama di deg, elsker hun DEG. Er det deg hun vil ha, er det DEG hun vil ha.

Da spiller det ingen rolle hvem hun drikker kaffe med.

Ene exen min ble bedt på film til en kollega jeg visste likte henne. Go ahead, sa jeg. Etter filmen kom hun og sov hos meg. Problemet er oppkonstruert og ikkeeksisterende, det er dama du stoler på, ikke den andre fyren. Og det holder, når dama er til å stole på. Er hun IKKE til å stole på, og er utro, well, da er du better off at du fant det ut nå og ikke når dere har unger. Win-win.

 

Jeg har selv mange venninner, single og opptatte. Hadde ei dame prøvd å hindre meg i å treffe dem, måtte hun ryke og reise.

Jeg er dog realist, og vet at det finnes mange sjalu mennesker der ute, tar konsekvensen av det - og klargjør alltid før jeg går inn i et forhold at sjalusi er fullstendig uaktuelt.

 

Joda. Jeg tror du har rett. Jeg tror jeg hadde akseptert dette idag faktisk, når jeg tenker over det. Jeg har vært sammen med dama mi i 3 år, og jeg føler jeg kan stole 100% på henne fordi jeg kjenner henne ut og inn, og vi bor sammen.

 

Men de første 6 månedene av forholdet hadde jeg aldri akseptert dette, fordi jeg har blitt sviktet og "lurt" flere ganger før. Det er tidligere erfaring med damer som har gjort meg sjalu, eller "oppmerksom" om du vil. I det første forholdet mitt var jeg alt for godtroende, var ikke sjalu i det hele tatt når dama mi plutselig skulle på tivoli med kompisen min. Jaja! Klart jeg stoler på de. Plutselig fikk jeg høre at folk hadde sett de kysse, og plutselig ville hu slå opp med meg, og det gikk rykter om at hu hadde liggi med fyren. Er det rart man blir sjalu når man gang på gang opplever å bli sviktet på den måten? Det svir noe jævlig å bli sviktet på den måten. Jeg brukte lang tid på å komme over det. Også opplever jeg det samme i mine neste 2 forhold.

Lenke til kommentar

Klart det svir, det forstår jeg absolutt. "Trikset" er å i ettertid tenke at du er better off, hadde hun ikke vært utro på tivoli, hadde hun gjort det neste gang sjansen bød seg. Og sjangsen byr seg alltid. JEG vil ikke ha ei dame som er utro med en gang muligheten er der.

Jeg vil ha ei dame som kan være der muligheten er, uten å være i nærheten av utro. :)

Lenke til kommentar
Klart det svir, det forstår jeg absolutt. "Trikset" er å i ettertid tenke at du er better off, hadde hun ikke vært utro på tivoli, hadde hun gjort det neste gang sjansen bød seg. Og sjangsen byr seg alltid. JEG vil ikke ha ei dame som er utro med en gang muligheten er der.

Jeg vil ha ei dame som kan være der muligheten er, uten å være i nærheten av utro. :)

 

Ja, jeg tror jeg takler sjalusi og utroskap mye bedre nå. De 3 gangene jeg har opplevd dette har jeg lært meg å gi faen og være kald mot dama. Ikke la det gå så innpå meg. Men første gangen var værst. Var 15 år og naiv som faen :p

 

Heldigvis er jeg i ett forhold nå der jeg føler jeg kan stole 100% på dama. Hun har gang på gang bevist sitt troskap mot meg, og det setter jeg utrolig stor pris på. Det beste som finnes er trofaste damer man kommer godt overens med :)

Lenke til kommentar

Virker ikke som dere akkurat er noe særlig til realister her. Vi er alle mennesker, og mennesker har en tendens til å feile. Det samma gjelder dama di.

 

Ditt ansvar ligger derfor i å hindre henne i nettopp dette. Teste henne hele tia ved å la henne dra på "date" med andre gutter er ingen god ide. Og hvis du virkelig er glad i henne, er ikke dette nok til å stoppe henne? Jeg hadde blitt skuffet om hvis ei jeg hadde vært sammen med ikke hadde prøvd å steppe inn.

 

Ei jente kan stole så mye på meg som hu bare vil, men jeg vil alikevel forbli et menneske, med alt det innebærer.

 

Gawd, så full verden er av oversjalu mennesker!

Elsker dama di deg, elsker hun DEG. Er det deg hun vil ha, er det DEG hun vil ha.

Da spiller det ingen rolle hvem hun drikker kaffe med.

 

Mennesker er impulsive, delvis urasjonelle, og sterkt følelsesmessige vesener. Spesielt kvinner! Så hva får deg til å tro at følelsene ikke kan forandre seg når de blir utfordret? Har absolutt ingenting med sjalusi å gjøre, det er bare slik vi mennesker er.

 

Det vil ALLTID være en person der ute som passer bedre sammen med dama di enn det du selv gjør. Av en befolkning på 6 milliarder er man slettes ikke unik.

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...