Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min kjæreste, men ble bedt med ut av annen gutt og ble med! Normalt?


Gjest guest1213

Anbefalte innlegg

Nøyaktig samme skjedde med meg i går. Dama sa hun møtte en utvekslingsstudent, slo av en liten prat og han inviterte på kaffe. Prøvde og få henne til å forstå at han høyst sannsynlig bare var ute etter en ting, men sa selvfølgelig ja. Hun kom tilbake i kveld og unnskyldte seg ;)

And that's how to do it! Prøver du å nekte henne dersom hun er overbevist om at han bare er hyggelig, blir det leven. Om han da er ute etter noe, så merker hun fort det, og ingen skade skjedd :)

That said skjønner jeg dama di, en utvekslingsstudent kan faktisk fint være ute etter nettverk og bekjente i fremmed land, ikke nødv. et ligg. :)

For noe reinspikka svada. Det motbeviser nix og nada.

Klart vi har et forplantningsinnstinkt! Det som er like klart er at vi har en vilje i tillegg.

Det du egentlig prøver å si er at om Erna Solberg hadde budt seg frem for deg, hadde du ikke hatt annet valg enn å peise på. Eller Toppen Bech viser deg hengepuppen sin, du kan ikke styre deg og må bare få dyppet laksen pronto. Vel, så er du en viljeløs, tankeløs apekatt da.

Heldigvis er resten av oss tenkende mennesker :)

 

Beklager, forstod ikke hva det skal til for at du kaller folk venner.

Den hang jeg ikke helt med på. Har vi forskjellig oppfatning av hva en venn er, mener du?

Godt du skjønte meg, uansett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ditt ansvar ligger derfor i å hindre henne i nettopp dette.

Velkommen til 50-tallet :!:

Du har verken ansvar eller rett til å hindre henne noe som helst. Du har bare rett til å velge å akseptere eller ei, og ta konsekvensen av det valget.

 

Velkommen til det moderne samfunn?

 

20 mennesker brenner inne i ett bygg, og får ikke åpna døra siden de er i panikk. Du står utenfor, og kan åpne døra og redde alle. Du vet at menneskene inni bygget glatt kunne kommet seg ut på egenhånd, men det du ikke er klar over er menneskelige faktorer som følelser, frykt, og impulsive handlinger. Disse menneskelige egenskapene gjør at disse personene handler urasjonelt.

 

Du kan derimot redde dem. Eller ville du bare valgt å akseptere den menneskelige natur her også kanskje?

Det er ikke alltid folk kan noe for det de gjør. Hvis man selv vet bedre, så ser jeg ikke noe galt i å hindre situasjoner som kan få uheldige resutalter bare fordi menneskelige egenskaper og følelser er involvert.

Dummeste sammenligning ever. Man kan alltid noe for det om man er utro. Er man derimot innestengt i et brennende rom med terrorister, og må ha sex med en av gisseltakerne for å redde seg selv og resten, kaller jeg det ikke utroskap.

 

Du skal få en bedre sammenligning: Tar du fra dama dine alle lightere og fyrstikker når hun skal på bensinstasjonen, fordi hun kan bli fristet av "ingen åpen ild"-skiltet til å bryte all fornuft og tenne på? Nei. Fordi hun har en hjerne, og skjønner selv at det ville vært feil, dumt og galt.

 

Du får velge å kontrollere dama di, det finnes nok av dem som aksepterer det. Så velger jeg å ha 110% tillit til mine, og forlange det samme tilbake. Det finnes heldigvis en del av dem og :)

 

Tror nok jeg må slenge prisen om den teiteste sammenligningen rett tilbake til deg. De fleste mennesker har noe som blir kalt INTELLIGENS, og denne forhindrer idiotiske valg. Men intelligens og følelser(alt fra frykt til forelskelse) har vi _ikke_ kontroll over. Det eneste vi kan gjøre er å forhindre at disse følelsene oppstår, og det er det som er poenget mitt.

 

For det første: Jeg har mange kvinner rundt meg, på jobb og venner. Jeg vil si at de fleste av disse kvinnene er pene å se på, noen er faktisk vakre, noen er nydelige. Jeg har problemer med å se på ei jente som stygg, da det ordet faktisk ikke er spesielt brukende hos meg med mindre det dreier seg om et virkelig ille og ekstremt tilfelle.

 

Nå er det slik at jeg også har erfaring. Både som den som går på kafé med andre venninner under et forhold med en annen jente, går ut på byen med dem, ser film med dem og generelt omgås med dem. Jeg har aldri i mitt liv vært utro, men jeg har blitt bedratt selv. Og de gangene jeg har akseptert det at de jeg har vært i forhold med har fått omgås med andre gutter - så har jeg tenkt som så at jeg skal stole på dem.

Ingen grunn til å være mistenksom.

Hvorfor?

 

Er de utro, så er de utro. Da kan man ikke stole på dem. Tillit i første omgang til det motsatte er bevist. Ingen grunn til å være anstrengt, anspent og mistenksom. Det ødelegger tilliten - og dermed forholdet - i seg selv.

 

Så har du jo ikke blitt bedratt selv... og da kan du umulig si at du har noe som helst erfaring. Er også helt feil med at de er "dårlige personer" hvis de er utro når man nesten selv har lagt opp til det.

 

Jeg har aldri vært utro, men kunne _lett_ ha vært det. Hver eneste "jentevenn" jeg har hatt har endt opp som en potensiell kjæreste. Det er rett og slett slik følelsene mine er bygd opp. MEN, i motsetning til de fleste andre som ikke er like heldige, så er jeg fullt klar over dette. Dvs jeg kan forhindre at jeg begår utroskap ved og ikke sette meg inn i en situasjon der følelsene tar overhånd.

 

Bare fordi ikke alle andre har greid å kartlegge sine følelser like bra som det jeg har gjort, betyr ikke at jeg har retten til å dømme dem nedenom og hjem. I likhet kan ikke en intelligent person bli sur når en idiot ikke klarer å løse et vanskelig mattestykke; han har rett og slett ikke potensialet til å klare det!

 

Du høres brent og bitter ut.

Fordi om ditt syn på hele verden er slik, så er ikke hele verden sitt syn slik. Og hele verden er ikke slik at det samsvarer med ditt syn på det heller. Her er det du som har hatt dårlige erfaringer og utelukkende ikke klarer å se annet fordi du føler deg komfortabel med denne defensive holdningen.

 

Har du noengang hørt uttrykket "det vil være krig så lenge det finnes mennesker"? Jeg foretrekker heller å ha et negativt menneskesyn, for heller å bli positivt overraska en gang iblant, enn å ha et positivt menneskesyn som fører til at jeg vil bli skuffet hele tiden.

 

Nøyaktig samme skjedde med meg i går. Dama sa hun møtte en utvekslingsstudent, slo av en liten prat og han inviterte på kaffe. Prøvde og få henne til å forstå at han høyst sannsynlig bare var ute etter en ting, men sa selvfølgelig ja. Hun kom tilbake i kveld og unnskyldte seg ;)

And that's how to do it! Prøver du å nekte henne dersom hun er overbevist om at han bare er hyggelig, blir det leven. Om han da er ute etter noe, så merker hun fort det, og ingen skade skjedd :)

That said skjønner jeg dama di, en utvekslingsstudent kan faktisk fint være ute etter nettverk og bekjente i fremmed land, ikke nødv. et ligg. :)

For noe reinspikka svada. Det motbeviser nix og nada.

Klart vi har et forplantningsinnstinkt! Det som er like klart er at vi har en vilje i tillegg.

Det du egentlig prøver å si er at om Erna Solberg hadde budt seg frem for deg, hadde du ikke hatt annet valg enn å peise på. Eller Toppen Bech viser deg hengepuppen sin, du kan ikke styre deg og må bare få dyppet laksen pronto. Vel, så er du en viljeløs, tankeløs apekatt da.

Heldigvis er resten av oss tenkende mennesker :)

 

Beklager, forstod ikke hva det skal til for at du kaller folk venner.

Den hang jeg ikke helt med på. Har vi forskjellig oppfatning av hva en venn er, mener du?

Godt du skjønte meg, uansett :)

 

Hvis JEG skulle hatt en jentevenn, så ville det vært ett eneste krav; hu måtte ha vært stygg. Det er en skam å ikke prøve seg hvis man hadde vært omringet av flotte jenter.

Lenke til kommentar
Tror nok jeg må slenge prisen om den teiteste sammenligningen rett tilbake til deg. De fleste mennesker har noe som blir kalt INTELLIGENS, og denne forhindrer idiotiske valg. Men intelligens og følelser(alt fra frykt til forelskelse) har vi _ikke_ kontroll over. Det eneste vi kan gjøre er å forhindre at disse følelsene oppstår, og det er det som er poenget mitt.

Nei, man har ikke kontroll over følelsene sine. De vi nogenlunde oppegående mennesker dog har, er kontroll over handlinger. Om jeg føler at jeg har lyst på Kari, kan jeg lett la være å gjøre noe med det, ved å bruke hodet. Selv i en ideell situasjon for utroskap.

 

Hvis JEG skulle hatt en jentevenn, så ville det vært ett eneste krav; hu måtte ha vært stygg. Det er en skam å ikke prøve seg hvis man hadde vært omringet av flotte jenter.

Haha! Nei du, normalt utseende, oppegående jenter er genialt å ha som venninner. Har du tenkt på hvor mange damer de kan skaffe deg f.eks?

 

En del av venninnene mine er exer, så de har jeg jo forsåvidt prøvd meg på i sin tid, selv om de bare er venninner nå. Andre har jeg aldri prøvd meg på, eller hatt den store trangen. Det er nok av hunkjønn det ute til å fylle både vennekvoten og den romantiske kvoten, uten at man må blande dem.

 

Du er en bitter, sjalu og tillitstom mann. Det må du gjerne være for min del, men personlig har jeg det mye bedre på min egen "side". :)

Lenke til kommentar
Om han da er ute etter noe, så merker hun fort det, og ingen skade skjedd :)

That said skjønner jeg dama di, en utvekslingsstudent kan faktisk fint være ute etter nettverk og bekjente i fremmed land, ikke nødv. et ligg. :)

Selvfølgelig, men settingen det hele skjedde i fikk meg til å skjønne hva tankene hans var :)

Lenke til kommentar

Når det plager kjæresten hennes så mye burde hun respektere det. Hun setter nå den nye fyren foran kjæresten sin i mine øyne. Det er slett ikke urimelig å be henne ikke dra dit om det plager deg såpass mye.

Jeg har også kjæreste. Om hun sa hun skulle ta en kaffe med en gutt fra skolen, jobben eller felles/gammel guttevenn hadde det vært helt greit. Hvertfall om jeg viste hvem det var. Om hun derimot skulle treffe en random fyr hun har snakket med i 10-15 min på bussen, for å ta en kaffe hadde jeg reagert. Nå må det dog nevnes at vi er ganske tidlig i forholdet vårt. Det er lov til å være sjalu til tider, alle er det. Det er helt naturlig i et normalt forhold, uansett hvor lame og usikker man kan virke.

 

Jeg har levd lenge nok til å skjønne at han ikke vil ha en ny venninde han kan snakke med og spille xbox. Selv hvor kynisk det høres ut. Selv om jeg kan ta feil, men gjør neppe det.

 

Jeg hadde ikke nektet henne, men jeg hadde gjort det klart hva jeg syntes om det. Om hun allikevell hadde dratt for å møte han selv når jeg, kjæresten hennes, hadde hatt så store problemer med det hadde jeg virkelig blitt såret og sint. Det er lov å ha venner av det motsatt kjønn, det er normalt. Allikevel bør man sette kjæresten sin foran en random fyr/dame man har møtt en gang tidligere.

 

Når dama hans spør om hun kan gjøre det, og vil høre hans reaksjon, syntes jeg det er litt spesielt å sette seg så på bakbeina når hun ikke fikk det svaret hun ville. At hun på død og liv skal ta denne kaffen med den gutten. At hun er så villig til å ofre "husfreden" for en gutt hun sier hun ikke har noe interesse av, en gutt hun har snakket med 10-20 min eller hva det er tidligere, er spesielt.

 

TS, du får spørre henne rett ut hvorfor det er så ekstremt viktig for henne å møte han.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Nei, man har ikke kontroll over følelsene sine. De vi nogenlunde oppegående mennesker dog har, er kontroll over handlinger. Om jeg føler at jeg har lyst på Kari, kan jeg lett la være å gjøre noe med det, ved å bruke hodet. Selv i en ideell situasjon for utroskap.

 

Vi har kontroll over handlinger ja, men det er følelsene som velger hva vi skal prioritere.

 

Haha! Nei du, normalt utseende, oppegående jenter er genialt å ha som venninner. Har du tenkt på hvor mange damer de kan skaffe deg f.eks?

 

Såpas desperat er jeg ikke at jeg må skaffe venninner for å få meg no ;)

Som skikkelige mannfolk liker jeg å ta opp jakten.

 

En del av venninnene mine er exer, så de har jeg jo forsåvidt prøvd meg på i sin tid, selv om de bare er venninner nå.

 

Så du er den typen ja... venn med eksene.

 

Du er en bitter, sjalu og tillitstom mann. Det må du gjerne være for min del, men personlig har jeg det mye bedre på min egen "side".

 

Sjalu er jeg ikke i det hele tatt, og bitter kan jeg heller ikke si jeg er. Vil heller tørre å påsta at jeg er en realist. Erfaring har gjort meg tillitstom, og det er jeg glad for den dag idag.

 

Jeg kan love deg at en eller annen vakker dag vil du gå på en skikkelig smell :)

Lenke til kommentar

Jeg syns at denne jenta skal få gjøre det hun vil. Kanskje hun vil skjønne hva denne gutten er ute etter og avlyse. Men det kan få mye værre utfall om gutten nekter henne å dra. Da vil hun jo sikkert hvertfall dra?

Vis nå litt tillitt da, det er jo bare en kaffe?

Endret av Nymph
Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis det at man tror kjæresten kommer til å være utro, det er mer en prinsippsak. Man går ikke på "singel date" med fremmede gutter/jenter når man har kjæreste. Det handler om respekt for kjæresten. Så desperat er man ikke etter en ny venn av det motsatte kjønn. Når man er i et forhold er det visse ting man ikke gjør, selv om det kan friste til tider.

 

For meg koker det hele ned til hvordan de treffes. Er det en legitim grunn til at de snakker sammen som feks bekjente fra skole eller jobb er det en litt annen sak. Kansje jeg reagerer slik siden jeg ikke er vandt med at personer i forhold avtaler møter med fremmede gutter/jenter. Det høres direkte sært ut spør du meg, ser mange mener dette vistnok er helt naturlig. Jeg vet med sikkerhet at de fleste bekjente av meg ville reagert på dette. I forskjellig grad selvfølgelig, men allikevel reagert på en ikke positiv måte.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
En del av venninnene mine er exer, så de har jeg jo forsåvidt prøvd meg på i sin tid, selv om de bare er venninner nå.

 

Så du er den typen ja... venn med eksene.

 

Hva er galt med det? Jeg og eksen min er bestevenner, vi kan snakke om alt, fra problemer vi har til gutter/jenter. Ser ikke noe problem med det.

Lenke til kommentar
En del av venninnene mine er exer, så de har jeg jo forsåvidt prøvd meg på i sin tid, selv om de bare er venninner nå.

 

Så du er den typen ja... venn med eksene.

 

Hva er galt med det? Jeg og eksen min er bestevenner, vi kan snakke om alt, fra problemer vi har til gutter/jenter. Ser ikke noe problem med det.

 

Dere er bestevenner og ja.... I REST MY CASE!

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar

Men så forklar meg da: Hvorfor i Helvete er det negativt\feil\galt\dumt(vet ikke hva du mener så får bruke en del utrykkk) å klare å bli venn med exen? Det virker som at alt du har er "det er jo åpenbart". Hvis du ikke snart kommer med en forklaring vil jeg tro at det åpenbare ikke engang er åpenbart for deg.

Lenke til kommentar

Venner har man hele livet, og hvis eksen din er din beste venn, så tyder det på at din vennekrets har kollapset såpas mye gjennom åra at du rett og slett må ty til eksene dine for å finne venner.

 

Min bestevenn har jeg kjent siden jeg var en liten drittunge.

 

Men se filmen, den tar utgangspunktet i dette på en humoristisk måte ;)

Lenke til kommentar

Dummeste jeg har hørt i hele mitt liv. Du vet at det går ann å ha flere venner samtidig? Dessuten, i mitt tilfelle, så var hun min venn-->kjæreste-->venn. Og 1 ting til: exer er kanskje de beste vennene man kan ha, fordi de kjenner deg på en intim måte som vanlige venner ikke gjør. Er ganske uvurderlig fra tid til annen.

Lenke til kommentar

Når ble det galt å ta en kaffe med en venn? :hmm:

 

Jeg ville ikke sett noe galt i det om det var typen min som hadde gjort det. Man kommer alltid opp i situasjoner der man blir kjent med nye personer, nye potensielle venner og venninner, man kan ikke bare vike unna når de spør om en kaffe. Dessuten var jo denne gutten klar over at dere to har et forhold så...

 

En kaffe er ikke det samme som en date. Hadde det derimot vært en date ville det vært rart, men siden det bare er en kaffe med en potensiell venn ser jeg virkelig ikke problemet.

Lenke til kommentar
Nei, man har ikke kontroll over følelsene sine. De vi nogenlunde oppegående mennesker dog har, er kontroll over handlinger. Om jeg føler at jeg har lyst på Kari, kan jeg lett la være å gjøre noe med det, ved å bruke hodet. Selv i en ideell situasjon for utroskap.

 

Vi har kontroll over handlinger ja, men det er følelsene som velger hva vi skal prioritere.

Snakk for deg sjæl. Fornuften din er tydeligvis ikke på høyt nok nivå. Her i gården overstyrer hodet fint hjertet.
Haha! Nei du, normalt utseende, oppegående jenter er genialt å ha som venninner. Har du tenkt på hvor mange damer de kan skaffe deg f.eks?

 

Såpas desperat er jeg ikke at jeg må skaffe venninner for å få meg no ;)

Som skikkelige mannfolk liker jeg å ta opp jakten.

Noen liker å gå over bekken etter vann, selv når de sitter å lener seg på brønnen. Velbekomme :)
En del av venninnene mine er exer, så de har jeg jo forsåvidt prøvd meg på i sin tid, selv om de bare er venninner nå.

 

Så du er den typen ja... venn med eksene.

Jepp, den typen er jeg. Sosiale nettverk kan aldri bli for store.
Du er en bitter, sjalu og tillitstom mann. Det må du gjerne være for min del, men personlig har jeg det mye bedre på min egen "side".

 

Sjalu er jeg ikke i det hele tatt, og bitter kan jeg heller ikke si jeg er. Vil heller tørre å påsta at jeg er en realist. Erfaring har gjort meg tillitstom, og det er jeg glad for den dag idag.

 

Jeg kan love deg at en eller annen vakker dag vil du gå på en skikkelig smell :)

Javisst vil jeg det! Med mindre det skjer et under og jeg er en enda bedre menneskekjenner enn jeg trodde. Jeg er klar over smellen som kommer, men i motsetning til deg gidder jeg ikke gå å vente på den eller tenke på den før den kommer. Det kan ikke tjene til noe som helst godt.

Er ikke dama ubetinget trofast, vil jeg ikke ha henne likevel, så da er det like greit jeg finner det ut først som sist.

Lenke til kommentar
Dummeste jeg har hørt i hele mitt liv. Du vet at det går ann å ha flere venner samtidig? Dessuten, i mitt tilfelle, så var hun min venn-->kjæreste-->venn. Og 1 ting til: exer er kanskje de beste vennene man kan ha, fordi de kjenner deg på en intim måte som vanlige venner ikke gjør. Er ganske uvurderlig fra tid til annen.

 

Er skikkelig kjekt at din "bestevenn" kjenner deg på en intim måte når du er på leiting etter kjæreste ;)

 

Og nei, det vil jeg våge å si er feil. Har du ALDRI hatt en skikkelig venn før? Bro's before hoes? Guttetur på by'n?

Er det ikke litt deilig å kunne slippe en fjert når du føler for det med bestevennen din til stede, å kunne søle pizza på sofaen, og bli fulgt varmhjertig inn på dassen når du må spy som bare pokkern, UTEN å få ekle syn dagen derpå?

 

"The beast dislikes to be caged!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...