Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Sitatet er ikke tatt ut av kontekst. Siste linje er ganske beskrivende. De har ikke sagt noe om det, dermed vil jeg anta at det er frem med smørestasjon for tålmodighet. Evt. VillainRom og lignende.

 

Med tanke på at Android 2.2 kommer rett rundt hjørnet, og 2010-modellene får det i løpet av året, ser det ut som Hero blir glemt, eller forskjøvet atter en gang. Mener nå jeg da.

 

Var ikke rettet så mye til deg som de andre over. De tolket det som at det sa at 2.1 ble utsatt, når teksten sier at 2.2 ikke kommer til hero i nermeste fremtid

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med ROM-oppdateringer som man installerer f.eks en gang i året, kommer ikke til å være holdbart om kort tid. Dette systemet minner om slik man drev med på Windows 3.1-tiden. Man fikk noen disketter, la inn OS-et, og lot det være sånn.

 

Som vi alle vet krever dagens moderne OS jevnlige oppdateringer (sikkerhet/stabilitet osv). Dagens mobil-OS begynner å bli svært avanserte, og ettersom bruken fortsetter å øke, vil selvfølgelig de som lager skadelig programvare og unytter sikkerhetssvakheter også rette fokus mot mobiltelefonbrukere.

 

Det finnes sikkert en drøss med sikkerhetshull i dagens nettleser på Hero. Av en eller annen grunn er det ingen fokus på det. Bare tenk på hvor mye andre WebKit-baserte nettlesere oppdateres på desktop (Safari, Chrome osv).

 

Så la oss si at det oppdages seriøse sikkerhetshull i nettleseren i Android 1.5. Skal vi liksom vente et år på en oppdatering? Skal vi måtte vente på en ny versjon av Android for å få rettet sikkerhetshull og bugs? Det kan rett og slett ikke fortsette sånn. Heldigvis har Google lovet at Android skal "deles opp" i mindre deler. I framtiden kommer mobil-OS, som Android, til å ha et oppdateringssystem ala Windows Update/Linux-pakkebrønner. Alle adskilte komponenter må lett kunne oppdateres rett fra mobilen. Dette vil trolig også gjøre det mye enklere å oppdatere fra en Android-versjon til en annen.

 

Poenget er i alle fall at dagens system med ROM-oppdateringer slenger oss tilbake i Windows 3.1-tiden (som da var rimelig trygt pga omtrent ingen hadde tilgang på nettverk), noe som i dagens moderne verden ikke holder i det hele tatt.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

NB!!! DENNE ER TIL SPRINT HERO, _IKKE_ TIL EUROPEISK HERO.

 

 

Dette tyder jo på at 2.1 til europeisk hero er like rundt hjørnet....

 

Hei er det gitt at det ikke vil fungere å installere Sprint-oppdateringen på den europeiske modellen? Har virkelig ikke satt meg inn i ting, men trodde Sprint var stort sett lik bortsett fra noen mindre endringer.

Lenke til kommentar

Idag har Nexus One eierene sakte begynnt å få 2.2 OTA.

Er vel ikke mange dagene før vi kanskje kan se en custom rom til Hero. :D

 

Jeg har for lenge siden gitt opp at det skal komme noen som helst offisiell oppdatering i nærmeste framtid.

 

Siste rykte er at det skal komme en liten update tidlig i juni som skal klargjøre tlf til 2.1 update. Og selve update'en skal komme noen uker senere..... .......... :-| Facepalm

 

Skulle ønske det kom en Nexus 2 snart, da hadde jeg ikke vært i den minste tvil

Lenke til kommentar

Så den på Telebutikken igår for 4195,-

Da tenkte jeg "pokker jeg var heldig som så tilbudet hos komplett til 1900,- for noen mnd siden"

 

Sikkert uten abonnement, da, selv om jeg trodde alle Telebutikken-tlf ble avertert med Djuice e.l. abm?

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Fikk svar fra HTC support nå.

Takk for din henvendelse angående HTC Hero. HTC vil tilby en gratis oppdatering til Android 2.1 for europeiske HTC Hero varianter i starten av juni. eiere av en HTC Hero vil motta en innledende forberedende oppdatering, raskt etterfulgt av hele Android 2.1 oppdateringen. For full oppdatering, vil vi anbefale å bruke en gratis Wi-Fi hotspot eller et ubegrenset dataabonnement, ellers standard data kan påløpe. Med vennlig hilsen, Jan R HTC Brukerstøtte www.htc.com Tlf: +47 800 11576

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Irriterer meg over at eg ikkje kan sjå kva klokkeslett eg har fått gamle sms på. Til og med i Message details står det berre "Sent: Yesterday" eller "Sent: Apr 3". Finner ingen innstillingar heller for dette heller.

Lenke til kommentar

NB!!! DENNE ER TIL SPRINT HERO, _IKKE_ TIL EUROPEISK HERO.

 

 

Dette tyder jo på at 2.1 til europeisk hero er like rundt hjørnet....

 

Hei er det gitt at det ikke vil fungere å installere Sprint-oppdateringen på den europeiske modellen? Har virkelig ikke satt meg inn i ting, men trodde Sprint var stort sett lik bortsett fra noen mindre endringer.

 

Hero er en GSM telefon meds Sprint er en CDMA telefon låst til SPRINT nettverket (correct me if I'm wrong).

 

 

 

 

Fikk svar fra HTC support nå.

Takk for din henvendelse angående HTC Hero. HTC vil tilby en gratis oppdatering til Android 2.1 for europeiske HTC Hero varianter i starten av juni. eiere av en HTC Hero vil motta en innledende forberedende oppdatering, raskt etterfulgt av hele Android 2.1 oppdateringen. For full oppdatering, vil vi anbefale å bruke en gratis Wi-Fi hotspot eller et ubegrenset dataabonnement, ellers standard data kan påløpe. Med vennlig hilsen, Jan R HTC Brukerstøtte www.htc.com Tlf: +47 800 11576

 

Gammelt nytt, og standard svar.

 

 

 

 

 

For øvrig så regner jeg med det ikke vil komme noen 2.2 til hero...

Google har jo sagt de vil innføre en form for enklere oppdatering av OS'et on the fly (a'la apps updates via market).

 

 

Lenke til kommentar

Irriterer meg over at eg ikkje kan sjå kva klokkeslett eg har fått gamle sms på. Til og med i Message details står det berre "Sent: Yesterday" eller "Sent: Apr 3". Finner ingen innstillingar heller for dette heller.

 

Da kan du legge inn et program som heter Handcent SMS. Det er et mye bedre meldings-program enn standard driten. Der kan du se klokkelsetten på alle meldinger. Du finner det i marked :)

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Ok, jeg har et irriterende problem. Når jeg Skal flytte noen snarveier på første "skrivebord" til høyre åpner programmene seg i stedet. Jeg vet jeg skal holde inne en liten stund, men det hjelper ikke, de åpner seg allikevel.. Dette gjelder for øyeblikket laputa, twilight eclipse nedtelling, sms counter og et notat program. Noen som har tips? Eneste løsningen jeg vet er å slette programmet, men lite aktuelt når jeg bruker dem.. Help, please?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...