Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Altså, jeg har ikke satt meg veldig mye inn i Android. Men er det slik at jeg kan overklokke min Hero? Jeg irriterer meg OFTE over at jeg synes ting går veldig tregt. Er det en måte å gjøre dette bedre på?

 

Ser ut som at dette ROM-pratet har noe med saken å gjøre. Eller slide, eller hva det nå enn er. Jeg føler meg veldig dum nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, jeg har ikke satt meg veldig mye inn i Android. Men er det slik at jeg kan overklokke min Hero? Jeg irriterer meg OFTE over at jeg synes ting går veldig tregt. Er det en måte å gjøre dette bedre på?

 

Ser ut som at dette ROM-pratet har noe med saken å gjøre. Eller slide, eller hva det nå enn er. Jeg føler meg veldig dum nå.

 

Det finnes enkelte roms som er overklokket ja. Det vil selvfølgelig gå ut over batteritiden. Ellers så skal android 2.2 ha mye bedre ytelse. Tipper vi vil få noen roms med det etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Hero siden litt før jul nå og irriterer meg nesten daglig over hvor treg den er. Den drøyer gjerne med å reagere når jeg skriver lengre tekster, enten det er SMS, epost eller i tekstfelter i nettleseren (jeg bruker Dolphin). Jeg brukte en av de taskkiller programmene en stund før jeg leste at de bare gjorde ting verre, så jeg fjernet det. Det utgjorde ingen forskjell på ytelsen hverken å bruke det eller å fjerne det igjen. En restart gjør den gjerne tregere siden alt må startes for første gang, så jeg må bare konkludere med at telefonen ikke greier å dra sitt eget lass. Jeg fristes av Desire med kjappere prosessor, men jeg liker jo telefonen ellers. Desire ser jo, rent kosmetisk, ut som møkk i mine øyne, i forhold til min hvite Hero.

 

Spørsmålet er da om det er verdt å vente på 2.1-oppgraderingen mtp hastighet? Jeg har ikke testet noen tredjeparts ROM og slikt, og har ikke særlig lyst til det heller. Synes jeg leste at Hero skulle få både 1.6 og 2.0 tidligere i år, og nå er det altså utsatt til 2.1? Når kommer det faktisk noe?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Hero siden litt før jul nå og irriterer meg nesten daglig over hvor treg den er. Den drøyer gjerne med å reagere når jeg skriver lengre tekster, enten det er SMS, epost eller i tekstfelter i nettleseren (jeg bruker Dolphin). Jeg brukte en av de taskkiller programmene en stund før jeg leste at de bare gjorde ting verre, så jeg fjernet det. Det utgjorde ingen forskjell på ytelsen hverken å bruke det eller å fjerne det igjen. En restart gjør den gjerne tregere siden alt må startes for første gang, så jeg må bare konkludere med at telefonen ikke greier å dra sitt eget lass. Jeg fristes av Desire med kjappere prosessor, men jeg liker jo telefonen ellers. Desire ser jo, rent kosmetisk, ut som møkk i mine øyne, i forhold til min hvite Hero.

 

Spørsmålet er da om det er verdt å vente på 2.1-oppgraderingen mtp hastighet? Jeg har ikke testet noen tredjeparts ROM og slikt, og har ikke særlig lyst til det heller. Synes jeg leste at Hero skulle få både 1.6 og 2.0 tidligere i år, og nå er det altså utsatt til 2.1? Når kommer det faktisk noe?

Jeg synes det er rart at det er så mange som klager på hastigheten på Hero. Helt siden ROM-oppdateringen kom i fjor høst har min vært både rask og responsiv, i tillegg til at den under moderat bruk holder på batteriet i flere dager. Og ja; 2.1 kommer i juni ;)

Istedenfor Dolphin vil jeg anbefale Opera Mini, mange ganger raskere enn den vanlige nettleseren ihvertfall!

Endret av Krizp0
Lenke til kommentar

Kommer i juni ja... Slike ting har vi hørt før, både med 1.6, (som ble kansellert til fordel for 2.0), 2.0 (som ble kansellert til fordel for 2.1) og nå 2.1. Den skulle komme til jul lovte de, så ble den utsatt til første kvartal. Mars lovte de, men den ble utsatt. Så skulle den komme i april, men den ble utsatt. Nå lover de juni, men i mellomtiden har Google lansert Android 2.2, så vi får se. Jeg har gitt opp hele HTC og dems utviklere, da det virker som om de prøver å få alle som bruker Hero over på Legend/Desire.

Så jeg tipper faktisk på at 2.1 blir kansellert til fordel for 2.2, og at den skal komme til Hero etter sommeren. (som selvfølgelig blir kansellert til fordel for 2.3 eller 2.5.

Lenke til kommentar

Etter å ha prøvd kimera 1.8 overklokk med 710mhz klarer jeg ikke å bruke noen av 2.1 romene. De blir så trege og dårligere. Bare ta tastaturet feks. Det skal vibrere for vært trykk, men klarer ikke henge med.

 

Er så enig, har prøvd en rekke 2.1, Bruker Kimera 1.7 med custom overklokk 729/288 MHz

Dønn stabil.

Er litt kipt med 1.5, men inntil det dukker opp en offisel 2.1 til gsm hero så holder jeg med til Kimera. Mener å ha lest at han som lager Kimera kommer til å lage en 2.1 rom når offisellen kommer. :)

Lenke til kommentar

Hvor lenge holder batteriet når du kjører Kimera?

Lurer på det samme. Med mitt daglige bruk, uten noen ROMs eller noen modifikasjoner, så holder telefonen til omlag 1 dags bruk - litt mer. Da skal det sies at jeg sender 30-50 sms, og ringer 10-20 minutter, samt har på wifi hele tiden. Lurer på om det kan bli knapt med batteri, dersom jeg overklokker den.

Lenke til kommentar

Hvor lenge holder batteriet når du kjører Kimera?

 

Alt etter hvor mye du bruker den. Den tømmer seg ganske fort vist du bruker wifi endel.

 

JEg tok tlf av lading igår kl 16, idag kl 22, nå 30 timer senere har jeg 80% igjen av batteriet.

Men da har jeg nesten ikke brukt telefonen, kankje max 1-2 timer totalt med sms og surfing på Wifi/EDGE.

 

Den holder 2-3 dager med lite bruk, og ca 1 dag med hard bruk.

Vil si kimera bruker omtrent som stock, med unntak av WIFI, eller annen tung cpu bruk, da vil du bruke max cpu og tømme batteriet fortere

 

Gikk fra 60% til 15 % på 2 timer wifi. Laster du ned Lightspeed Kernel så kan du sette CPU selv, til max og min, når skjermen er av så går den til min (288MHz hos meg)

Endret av ironman666
Lenke til kommentar

Hva er den kjappeste og mest stabile rommen til Hero nå? Er det siste stock rom fra htc?

 

 

 

 

Edit: Kjører Villian 5.5, men synes denne er litt treig, litt mange force close og den bruker kansje en smule mye strøm...

 

 

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Hvor lenge holder batteriet når du kjører Kimera?

 

Alt etter hvor mye du bruker den. Den tømmer seg ganske fort vist du bruker wifi endel.

 

JEg tok tlf av lading igår kl 16, idag kl 22, nå 30 timer senere har jeg 80% igjen av batteriet.

Men da har jeg nesten ikke brukt telefonen, kankje max 1-2 timer totalt med sms og surfing på Wifi/EDGE.

 

Den holder 2-3 dager med lite bruk, og ca 1 dag med hard bruk.

Vil si kimera bruker omtrent som stock, med unntak av WIFI, eller annen tung cpu bruk, da vil du bruke max cpu og tømme batteriet fortere

 

Gikk fra 60% til 15 % på 2 timer wifi. Laster du ned Lightspeed Kernel så kan du sette CPU selv, til max og min, når skjermen er av så går den til min (288MHz hos meg)

Oh, ok. WIFI står på 24/7 her så da funker det dårlig :p Men får se om jeg gidder å prøve meg litt frem.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har ikke mulighet til å se igjenom alt det som er skrevet her, men jeg venter nå på min HTC Hero - kjøpte den i og med at den nå ikke er så dyr lenger.

 

 

En ting som er veldig viktig for meg, som bruker telefonen mye til grunnleggende ting, da spesielt ringing, er at jeg har god lydkvalitet på det motparten sier, og at motparten hører meg bra.

 

 

Noen Hero entusiaster som kan gi en liten tilbakemelding på lydkvalitet, da både inn/ut i samtaler

 

 

 

Takk

Endret av radio_y1
Lenke til kommentar

Det er da vel strengt talt bare Nexus One som har en slik funksjon? Visste ikke at den var på Hero også..

 

Tror de aller fleste telefonene har støyreduksjon for en eller annen form. Men Nexus har en aktiv støydemping med en ekstra mikrofon (rett meg hvis jeg tar feil).

 

Jeg opplever Hero's samtalekvalitet som middels god. Syns min gamle N95 var bedre på lyd, men det skal ikke være problemer med å høre hva motparten sier dersom man har dekning (og det gjelder jo forsåvidt alle telefoner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...