Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er teorien min...:

 

1-3 dagene så tømmer kroppen all mat fra magen og brenner først glykogenlagrene. så begynner kroppen med å forbrenne/omdanne aminosyrer og fett til karbohydrat. Dette er en veldig uvant prossess, og derfor følger kvalme og vondt i hode med.

3-7 dagene går kroppen helt om til fett/protein forbrening. Kroppens horomoner i magen har også stabilisert seg, og sultfølelsen er regulert.

Etter fasten vanskelig å spise grunnet at horomonene i magen er vant til å gå uten mat. Kroppen har forbrent aminosyrer og slikt, men med engang man begynner å løfte igjen vil dette også stabilisere seg gaske bra.

 

No big deal, fasting er naturlig.

Lenke til kommentar

Akkurat.. Men dette må man bare ta hensyn til. Å kunne være sjef over egen kropp, enn at musklene er sjef over kroppen er bedre synes jeg. Musklene er overfladisk og betyr ikke så mye, man får uansett bygget dette kjapt opp igjen med engang man tifører kroppen mat. Eller hvordan ellers hadde vår rase som vi kjenner det, homo sapiens sapiens overlevd?

 

Uansett skal jeg søke meg inn på spesialjæger utdanningen, så å gå mye uten mat for å så spise 10k kcal en dag, er noe man må bygge seg opp ti ..

Lenke til kommentar

snip..

Jeg har en liten tanke på at disse bildene hadde et helt annet formål enn hva du egentlig spurte om. Du er så slem du at du faktisk gjør dette mot en fyr som har gått uten mat i snart 24 timer! :innocent:

 

Du tar nok veldig rett der! Men må si du har baller når du gjennomgår dette, men vær ærlig da, sprekker du så skal du si ifra :)

 

pizza.jpg

 

 

Skal slutte å være ekkel nå, lykke til! Gandhi fikk nesten verdensherredømme han også, og Buddha var jo ikke feit som folk fremstiller han som, han levde på 1 riskorn pr dag.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Tirsdag - Dag 2 Fastelogg

 

Har nå da snart gått uten mat i 48 timer. Det går forsåvidt greit, følte meg ganske bra i begynnelsen av dagen og ikke noe som helst sulten. Men om kvelden begynte jeg å merke det kom kriblende. Hadde noen sære mat drømmer i natt - pizza, hamburgere, kebab ... Og hele dag har jeg fantasiert over kebabs lol.. Det var nok den kebabshappa jeg gikk forbi på vei til skolen.. Jeg fant nå ut hvor trist livet egentlig kan bli uten mat. Så jeg ender fasten på fredag - 80 timer uten mat.

 

..og i helvette som jeg fryser..

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Da har jeg fastet i 4 dager og sier meg ferdig :)

 

Hadde tenkt å faste til fredag, men så viste det seg at vi hadde fremføring og prøve. Idag hadde vi studedag og jeg følte meg sikkelig dårlig i hodet, men ikke noe sulten sånn sett... Så jeg tok meg et stort glass med appelsinjus og satte på pizzaen, fy faen den grandisen er kanskje den beste jeg har smakt i hele mitt liv. Dessverre nok var jeg mett etter en halv pizza :S

 

De første dagene var sikkelig tunge, både psyisk og fysisk. Den tredje dagen og idag, var ikke så vanskelig, untatt at jeg ikke fikk sove så mye om natten. På tirsdag var det noe merkelig som skjedde, jeg fikk ekstrem tannverk om natten. Våknet brått med tannsmerte, så jeg stakk opp og tok meg en paracett og 2 ibux, 5 min seienere forsvant smerten og jeg sovnet som en liten baby (spennende hvor raskt smertestillende funker på tom mag)

 

 

Ellers har det vært en spennende og ganske kjedelig opplevelse. Til sommeren kjører jeg en hel uke. Som jeg sa, grunnet for at jeg sluttet av var at dette kanskje ikke var den beste tiden for å kjøre et så stort prosjekt på kroppen min med 7-8 timer skole hverdag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...