Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

Dette var den siste treningen..

 

 

 

 

 

... før jeg begynner i en ny termin! :D

 

Jeg har nå sjekket ut hva jeg løfter maks på de fleste løftene og jeg tar meg ut fra der, har også finpusset teknikk og jobbet med en treningsplan (som har vært litt vanskelig når jeg ikke har hatt riktige tall å forholde meg til)

 

Dagens trening:

Millitær Press:

25

35

40

50 x 5 - Tungt (var dog fra knebøy stativen, aldri tatt slikt før)

 

5RM min i millitær press er da 50kg.

 

Markløft

60

80

90

100

110kg x 5 - Helt greit, var litt små trøtt på slutten.

 

Jeg vet jeg klarer mer i marken enn dette, derfor setter jeg opp 120kg som 5RM min, som jeg også tok for 1 uke siden.

 

Dips

Prøvde også litt dips! :D

10kg

20kg

30kg

40kg

50kg x 2 - filmet :)

 

Andre 5RM:

Knebøy 105kg - 5RM (etter en lang periode med sykdom har knebøyen gått betraktelig ned)

Benkpress har jeg ikke helt oppriktige tall på akkurat nå, men jeg har et program jeg følger nå, så prøver å følge videre på det...

 

--------------------------------------------------------------------

Endret av Knife
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DIPS 50KG

 

Dere vil kanskje merke at jeg vingler litt fram og tilbake, men dæven ass, det er vanskelig å holde kroppen i ro mens vekten dingler fram og tilbake (burde invensert i et dips belte, da dette beltet jeg brukte nå egentlig var ganske elendig).. Men hei og hå, 50kg :)

 

Filmet

 

Få den over på youtube, og legg den inn her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uke1 - 5x5

 

Mandag

 

Knebøy:

45kg x 5 L

60kg x 5 L

70kg x 5 L

85kg x 5 (vondt i ryggen)

97kg x 0 Turde ikke

 

Benkpress:

36kg x 5 L

45kg x 5 L

54kg x 5 L

59kg x 5 L

69kg x 5 L/M

 

Onsdag / glemte det notatet løftene stod på.. så måtte improvisere

 

 

Millitær Press

20kg x 5 L

25kg x 5 L

35kg x 5 L

45kg x 5 M

 

Markløft

60

80

90

100

110kg x 5 - Helt greit, var litt små trøtt på slutten.

 

--------------------------------------------------------------------

Komentar

Hadde tenkt å skrive logg på onsdag, men jeg sovnet og våknet opp kl 5 på morgenkvisten og måtte gjøre meg klar til skolen. Men uansett, på mandagen så fikk jeg ganske vondt i den ene siden av ryggen (noe som var en smule merkelig) og derfor bestemte jeg meg for å droppe knebøyen. Ellers gikk både mandags og onsdags treningen greit, begynner å komem i rutiner igjen.. :)

 

Jeg har fått opp mye sansen for markløft i det siste og mindre for knebøy. Kanskje grunnene er fordi det er både 1) lettere å ta markløft og 2) det er tøffere å ta mye i markløft :whistle: (neida..)

Kanskje en rutine med markløft 2 ganger i uken og knebøy en gang i uken kun for å variere litt og sånn? Gjerne kom med innspill...

 

eller så en liten fun tip of dat day:

Jeg har i det siste merket, ihvertfall etter en bøtte med littarturstoff, at faktisk de som er mest aktiv innenfor skadeforebyggende trening og riktig teknikktrening (mark rippetoe, eirik sandvik osv..) er også de som har ekstremt med skader. I boken Strong Enough så refferer Rippetoe selv et par helvetter med både ryggsmerter og kne opperasjoner, der han selv skriver om hvordan man skal ta knebøy uten å ødelegge knærne.. Men så er det jo slik med denne sporten vi driver med, alle sliter med et eller annet :p

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Jeg har i det siste merket, ihvertfall etter en bøtte med littarturstoff, at faktisk de som er mest aktiv innenfor skadeforebyggende trening og riktig teknikktrening (mark rippetoe, eirik sandvik osv..) er også de som har ekstremt med skader.

Da man enten tenker at det er pga skadene sine de har lagt mye fokus på skadeforebyggende trening, eller så tenker man at de ikke har snøring. :p

Lenke til kommentar

Nei, få deg dame istedet. ;) Selv er jeg så stiv at jeg ikke klarer ta meg på ryggen uansett, så kan ikke massere meg selv.. :p

 

Jeg har derimot begynt å tøye mer. Kommer dypere i knebøy nå enn jeg gjorde før, f. eks.

 

Dette her med dame var kanskje ikke en dårlig ide.. :!:

Lenke til kommentar

Tar også i tilegg chin ups/dips.. Jeg må bare beklage folkens, men det har vært en JÆVLA streesende uke ved tanke på skole. Tilogmed denne uken må jeg sitte fra kl 8 til kl 3 på skolen og fra kl halv 4 til 5 på biblioteket hverdag også kommer jo trening i tillegg, så om det ikke blir så stor fokus på logging og slikt så får jeg bare beklage for det.

Lenke til kommentar

Må bare si at gamle skader i ryggen har fått liv igjen. Det er JÆVLIG irreterende. Og nå stopper treningen helt opp og jeg går på innkjøp av en bok av en fyr som heter Stuart om ryggskader som jeg skal lese i ferien. Uansett, så ble jeg også ferdig med Strong Enough. Mark Rippetoe er en fantasik forfatter og vet helt klart hva han snakker om. Det tar for seg temaer som "Big Strength exercises vs Olympic powerlifting exercises", "Sex, appearance and training (hvordan trening påvirker horomoner i menn og damer)", "Traning for old" og "Silly bullshit" som er mer av en rapport av alt bullshitet mellom kroppsbygging og styrketrening...

 

Boken hadde også en mer av en tørr studie rapport om markløft der han tok for seg alt som skjer i en markløft bevegelse. Boken er ikke en treningsbok sånn sett, men mer av litteratur om menn, natur og styrke :p (om noen skjønte den... )

 

Det jeg prøvde å si er at jeg er skadet, det er noe dritt og jeg kan ikke trene. Jeg skal hvertfall få inn en til trening før ferien, enten torsdag eller fredag. Ikke markløft eller knebøy dog..

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...