Gå til innhold

Pijus treningslogg - Rehabilitering og en ny personligrekord


Anbefalte innlegg

3 dager (72 timer) er vel det som anses som tiden du trenger for å tømme glykogenlagrene helt. Fasen der kroppen tilpasser seg fullt og helt overlevelse på ketonlegemer kan være tung, så jeg skjønner du droppa ut her :p Hadde du klart og holde deg gjennom det hadde du kanskje klart en uke :)

 

Men uansett, godt jobba ;)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjönner at det er spennende og teste det osv. Men tviler sterkt på at det er bra for kroppen på noen som helst måte.

 

er ikke bra for kroppen å røyke, men det er da overraskende mange som gjør det.. :)

 

knife, merket noen forskjell på andre måter? hva med kviser osv?

 

Egentlig ikke.. Men tror ikke jeg ga det nok tid. Skal uansett ikke drikke melk til mandag for å sjekke om det er melken som gjør at jeg får disse utbruddene avogtil..

Lenke til kommentar

Skjönner at det er spennende og teste det osv. Men tviler sterkt på at det er bra for kroppen på noen som helst måte.

 

er ikke bra for kroppen å røyke, men det er da overraskende mange som gjør det.. :)

 

knife, merket noen forskjell på andre måter? hva med kviser osv?

 

Nå er røyking svært digg, du blir avhengig og føler velvære av det. Tviler på at kroppen er så glad i gå uten mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjönner at det er spennende og teste det osv. Men tviler sterkt på at det er bra for kroppen på noen som helst måte.

 

er ikke bra for kroppen å røyke, men det er da overraskende mange som gjør det.. :)

 

knife, merket noen forskjell på andre måter? hva med kviser osv?

 

Nå er røyking svært digg, du blir avhengig og føler velvære av det. Tviler på at kroppen er så glad i gå uten mat.

 

ofc, men poenget mitt var jo at folk gjør mye med kroppen sin som er verre enn å gå 4 dager uten mat.. :)

og selve kroppen har ikke godt av røyk..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uke14 - 5x5 - Mandag

 

Knebøy:

65kg - 5 reps

70kg - 5 reps

90kg - 5 reps

105kg - 5 reps

120kg - 3 reps

 

Dips - 30kg x 2

Intervall 8 min (4 min løping på full)

Litt mage arbeid

 

Komentar:

Første trening etter hvileuken. Skal si dere noe, den første treningen etter hvileuken er alltid værst. Det er slik med min kropp, at om jeg ikke gjør noe på en hel uke, så går kroppen i total feriemodus, og mange som tror at man kan øke mer og har mer energi etter en uke fri, i mitt tilfelle er det omvendt.. :dontgetit:

 

Men det er jo fint å begynne igjen med treningen, uansett om denne treningen egentlig gikk i dassen. Skulle ta 5 reps på knebøyen idag, men prøver heller igjen på fredag, også fikk jeg vondt i ryggen av å ha tunge vekter på (et slik tilfelle når man hopper på tunge vekter etter en uke fri)

 

Ellers må jeg få system opp å gå på treningen, må se om jeg får det til så snart jeg har tid. Driver dog med et webprogrammeringsprosjekt + 4 tentamen og 2 norsk (30 min fremføringer) så hvor mye motivert jeg egentlgi er å jobbe med treningsplan spørs :p

Endret av Knife
Lenke til kommentar

Uke14 - 5x5 - Fredag

 

Knebøy:

65kg - 5 reps

70kg - 5 reps

90kg - 5 reps

105kg - 5 reps

120kg - 5 reps

 

Dips - 3 sett med 30 kg x 5 reps og 2 sett med 40kg x 5 reps

Litt mage arbeid

 

Komentar:

Skulle egentlig inkludere markløft treningen med knebøyen, men jeg fant kjapt ut at det kanskje ikke var så lurt etter knebøyen. Dipsen gikk kjapt og enkelt, og tok 2 sett med 40kg.

Lenke til kommentar

Uke15 - 5x5 - Mandag

 

Markløft:

88kg - 5 reps L

100kg - 5 reps L

116kg - 5 reps L/M

132kg - 5 reps M/T

 

Mage trening

 

Komentar:

Første markløft trening på 2 uker, wooo! Det var noe heavy shitt ass, og ganske overraskende skummelt. Men her i goes, klarte 132kg ganske greit. Skal ta 134kg på fredag :)

Lenke til kommentar

Uke15 - 5x5 - Fredag

 

Markløft:

90kg - 5 reps L

102kg - 5 reps L

118kg - 5 reps M

134kg - 5 reps T

 

Litt diverse av øvelser

 

Mage trening

 

Komentar:

Dette er først gangen jeg har forstuet fingrene på treningen. Markløften var seriøst tung på siste settet og jeg kjente det rive jævlig i hele kroppen. Men det er nå mora begynner :D

 

Når jeg la ned stangen kom det en stor vibrasjon i stangenm, slik at jeg faktisk ble helt øm i fingrene, etter 5 reps viste det seg at 3 av fingrene var forstuet og hovnet opp.

 

Uansett, så fortsatte jeg treningen med litt mage og rygg, før jeg pakka bagen og stakk på mcdonalds med noen venner (3 burgere og 1 milkshake*imh gotta love dat life)

 

Må få sikkelig rutine på treningen, og det skal denne helgen til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Knebøy:

50

67

80

93

107 x 5 L

 

Benkpress:

32

41

49

57

65 x 5 M

 

Komentar:

Dårlig logging i det siste. Jeg måtte bare skrive dette ofrt, oppdatere på skolen eller når jeg kommer hjem imorgen seint. Min første knebøyøkt på snart 4 uker, fy faen så støl og stiv jeg er, helt ekstremt. Kjenner det svir i hver eneste muskelfiber i ræven og lårene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har nå vært syk i 2 uker, og dette er min første skoldag og treningsøkt på 2 uker. Den gikk frytkelig, knebøyen var blytung og samme spor fulgte benkpressen.

 

Nå begynner jeg aktivt igjen med full trening 3x ganger i uken med plan og oppsett utskrevet til prikk og punkt. Jeg håper jeg får det ferdig til imorgen :)

Lenke til kommentar

Hohoi :D

 

Nå kjenner jeg at motivasjonen begynner å komme tilbake, Pijus er back :D

 

Nå blir målet å bare spise spise spise og spise og bli feit, og spise ennå mer. Jeg hadde tenkt å gå på trening på onsdag med en kompis, men så møtte han ikke opp så jeg stakk heller på bibliotekt i et par timer (litt endrings i hverdasplaner etter nyttår, blir nå bare skole og trening og fri i helgene)

 

Her er hva jeg tok idag:

Milltær Press: 50kg maks, 40kg var selv tungt x 5

Markløft: 120kg maks x 5, 100kg var tungt

Dips: 30kg x 5, grei

 

Løftene har gått mye ned etter jeg har vært sjuk, så det må jeg ta hensyn til. Men dette kommer kjapt tilbake.

 

Jeg jobber med treningsplan forsatt, tar mye tid ser det ut som..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...