Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Enig men 10 gangen er vel normalt på slike offisielle priser i dollar når de kommer til Norge.

10-gangern er å ta vel hardt i... Da E-M5 ble lansert kostet kit med 12-50 $1299. I Norge ble det til kr 10000. Med $1500 for E-M1, har de lagt seg under det E-5 kostet da det var nytt... ($1700)

Lenke til kommentar

Enig men 10 gangen er vel normalt på slike offisielle priser i dollar når de kommer til Norge.

Jeg må nesten spørre om du har sovet helt siden 2001?

 

7-8 er ganske normal konvertering mellom veil USA eks skatter og veil Norge inkludert mva. Er det laveste nettbutikkpris du er ute etter må du nok ennå lengre ned: ca 6-7.

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er spesielle lanseringskampanjer, så blir nok prisene basert på nøkterne beregninger kanskje noenlunde slik:

E-M1 - USD1500 x ca. 7.50 = ca. 11250 NOK

12-40mm f/28 PRO - USD900 x ca. 7.50 = ca. 6750 NOK

KIT (E-M1 + 12-40mm f/2.8 PRO) - USD 2200 x ca. 7.50 = ca.16500

 

Svekkes den norske krona ytterligere (slik det kans se ut som om den gjør), så blir det enda mer å betale....

Time will tell! :)

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er spesielle lanseringskampanjer, så blir nok prisene basert på nøkterne beregninger kanskje noenlunde slik:

E-M1 - USD1500 x ca. 7.50 = ca. 11250 NOK

12-40mm f/28 PRO - USD900 x ca. 7.50 = ca. 6750 NOK

KIT (E-M1 + 12-40mm f/2.8 PRO) - USD 2200 x ca. 7.50 = ca.16500

 

Svekkes den norske krona ytterligere (slik det kans se ut som om den gjør), så blir det enda mer å betale....

Time will tell! :)

Du er fortsatt optimist ser jeg :)

 

Jeg tror utregningene dine er for optimistiske, desverre - Olympus ligger gjerne på rundt 8x, ikke 7.5x. En annen ting å tenke på, er at dollar-prisene til 4/3rumors virker noe optimistiske i forhold til yen-prisene.

 

Jeg tipper worst case 13.500, 10.000 og 19.000 - mer trolig 12000, 8.500 og 17000.

Lenke til kommentar

Du er fortsatt optimist ser jeg :)

 

Jeg tror utregningene dine er for optimistiske, desverre - Olympus ligger gjerne på rundt 8x, ikke 7.5x. En annen ting å tenke på, er at dollar-prisene til 4/3rumors virker noe optimistiske i forhold til yen-prisene.

 

Jeg tipper worst case 13.500, 10.000 og 19.000 - mer trolig 12000, 8.500 og 17000.

 

I snitt eller på det billigste? Kjøpte både olympus 45mm og 12mm her til lands, og prisen var hhv bare ett par hundrelapper over USA-pris (uten tax) og faktisk billigere enn i USA, andre objektiver er relativt sett ganske dyre dog. Tipper 12-40 er best å kjøpe på ebay, objektiver som er deler av kit kan ofte kjøpes til en ok penge der.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

I snitt eller på det billigste? Kjøpte både olympus 45mm og 12mm her til lands, og prisen var hhv bare ett par hundrelapper over USA-pris (uten tax) og faktisk billigere enn i USA, andre objektiver er relativt sett ganske dyre dog. Tipper 12-40 er best å kjøpe på ebay, objektiver som er deler av kit kan ofte kjøpes til en ok penge der.

 

AtW

Jeg tenker mest på pris ved lanseringstidspunkt - og da på de mer dyre produktene.

Lenke til kommentar

40-150mm f/2.8 er interessant.

Definitivt! :-)

(eller en ny og rimeligere versjon av 35-100/2 + en TC-14) :D

 

Forresten; Synes ikke mikrofonene på E-M5 er så verst egentlig. dvs; Det finnes myyyyyye bedre, men det finnes også så mye, mye verre. Se f.eks denne videoen fra en konsert på søndag. Høyt volum - men lyden er helt grei den, helt til bassen begynner.... Synd jeg lot Zoom H1 ligge i bilen.

http://www.youtube.com/watch?v=f9tB3Bb3DbM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...