Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble også litt skuffet over at søkeren på GX7 ikke var av samme toppklasse som resten av kameraet. Men det er mulig det er prisen å betale for at den både skulle få plass såpass integrert i kamerahuset, og at det i tillegg skulle være plass til tilt-mekanismen?

Det er mulig. Er det noen andre hus som har denne typen søker?

Lenke til kommentar

Lurer på en ting;

 

Når det nå kommer m43-hus med PDAF support; Hvilket objektiv hadde du kjøpt hvis du ville ha et MAKRO(/portrettobjektiv);

microFourThirds;

Olympus m.Zuiko 60/2.8 (4466,-)

PanaLeica DG 45/2.8 Makro (6195,-)

FourThirds;

Olympus Zuiko 50/2 Makro (4640,-)

Olympus Zuiko 35/3.5 Makro (1839,-)

 

Hvilket og hvorfor?

 

Edit; understrekte at makro var en betingelse for valg.

Endret av KnutIvars
Lenke til kommentar

Hei,

 

Ser komplett selger Olympus Pen E-PL3 for 2500kr. Vet at kameraet er noen år gammelt, men for en nybegynner på området, helt uten preferanser; har det noen mangler eller svakheter? Er det et godt kjøp for en som vil fotografere ferier/sammenkommester og leke seg litt i lighroom/ps?

Eller burde jeg bare kjøpe et kompaktkamera?

Lenke til kommentar

E-PL3 er fortsatt et helt OK kamera og prisen er bra så lenge det inkluderer Olympus 14-42 objektiv. Hvis du trenger søker er det ekstrautstyr, men ellers har E_PL3 det meste. Merk at det ikke er innebygd blits, men det følger med en liten blits som drives av kamerabatteriet. Det er ikke så mange knapper så du må bruke menyen for en god del innstillinger, men for enkel hobbybruk er ikke det nødvendigvis noen ulempe.

 

Edit: Hvis du aldri har tenkt å kjøpe mer enn standardobjektivet kan et kompaktkamera, for eksempel Sony RX100 være et vel så bra alternativ

Endret av seriksen
Lenke til kommentar

OK. Da er det til å leve med :)

 

Litt overrasket over de negative kommentarene til søkeren til GX7 (ikke spesielt dine). Den bruker samme teknologi som kameraer som G1, GH1, G2, GH2, G3 og muligens noen flere (har ikke oversikt over alle). Dette er søkere som spesielt i starten (G1) var det beste på markedet og selv om OLED-søkerne muligens er noe bedre er dette fortsatt bra søkere. Oppløsningen kan alltid bli høyere, men husk at andre skjermtyper bruker tre punkter per farge mens her har hver piksel alle farger.

Endret av seriksen
Lenke til kommentar

 

Litt overrasket over de negative kommentarene til søkeren til GX7 (ikke spesielt dine). Den bruker samme teknologi som kameraer som G1, GH1, G2, GH2, G3 og muligens noen flere (har ikke oversikt over alle). Dette er søkere som spesielt i starten (G1) var det beste på markedet og selv om OLED-søkerne muligens er noe bedre er dette fortsatt bra søkere. Oppløsningen kan alltid bli høyere, men husk at andre skjermtyper bruker tre punkter per farge mens her har hver piksel alle farger.

Nå var ikke min mening å være negativ; jeg er tross alt ikke veldig kresen på EVF kvaliteten. Fordelene er fortsatt store.

 

Jeg var mest interessert i vite hvordan GX7 sensoren er i forhold tidligere modeller som GH3 og G6.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...