Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)


Anbefalte innlegg

http://www.43rumors.com/ft4-17mm-45mm-and-75mm-lens-to-come-in-black/

 

 

Spennende!

 

Da kommer jeg til å bytte ut min 45mm F1,8 til sort hvertfall.

Det ser helt mongo ut å ha den bittelille sølvfargede puppen på mitt store GH3. Nesten så jeg ikke tør å dra denne komboen fram blant folk fordi det ser så stygt ut, men jeg gjør det jo alikevel såklart. Men blir langt finere i sort da uansett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.43rumors....-come-in-black/

 

 

Spennende!

 

Da kommer jeg til å bytte ut min 45mm F1,8 til sort hvertfall.

Det ser helt mongo ut å ha den bittelille sølvfargede puppen på mitt store GH3. Nesten så jeg ikke tør å dra denne komboen fram blant folk fordi det ser så stygt ut, men jeg gjør det jo alikevel såklart. Men blir langt finere i sort da uansett :)

 

Svart er endel finere, men jeg gidder ikke å bruke masse spenn på en limitied edition for å få det i svart, skjerpings olympus.

 

 

AtW

Lenke til kommentar

I just jizzed my pants :p

 

Fra spøk til revolver, så synes jeg dette kameraet har et knappelayout som ligger nærmere det jeg mener OM-D E-M5 skulle hatt.

 

Det har du helt rett i - synd Olympus må ha 2-3 generasjoner av hver modell før de får det til...

 

Men er denne værtettet ?

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Jeg har blitt så glad i OM-D'n på kort tid at tok en råsjans søndag på en shoot for en artist. Bildene skal brukes til CD cover, plakat og promo, tok noen bilder med Nikon og resten med OM-D'n så vil de neste dagene vise om de holder mål. Personlig var det helt rått og kunne dasse rundt på ett jorde med noen få hundre gram utstyr mot flere kg tidligere og kun fokusere på motivet og ta bilder bilder bilder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I just jizzed my pants :p

 

Fra spøk til revolver, så synes jeg dette kameraet har et knappelayout som ligger nærmere det jeg mener OM-D E-M5 skulle hatt.

Næh see... Der får du jo to snurrehjul jo, vippeskjerm og... :p Når det er sagt, så ser det ut som om VF-4 er en stor klump. Ser og at 17/1.8 kommer i sort og, kanskje det stemmer med ryktet om at også 45/1.8 og 75/1.8 også vil komme i sort...?

Lenke til kommentar

Jeg har blitt så glad i OM-D'n på kort tid at tok en råsjans søndag på en shoot for en artist. Bildene skal brukes til CD cover, plakat og promo, tok noen bilder med Nikon og resten med OM-D'n så vil de neste dagene vise om de holder mål. Personlig var det helt rått og kunne dasse rundt på ett jorde med noen få hundre gram utstyr mot flere kg tidligere og kun fokusere på motivet og ta bilder bilder bilder.

 

Hvis ikke OM-D kunne blitt brukt til det siterte formålet er det ikke kameraet det hadde vært noe feil med hvertfall ;)

 

Så du kan være helt trygg. Eller? ;) hehe neida.

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Næh see... Der får du jo to snurrehjul jo, vippeskjerm og... :p Når det er sagt, så ser det ut som om VF-4 er en stor klump. Ser og at 17/1.8 kommer i sort og, kanskje det stemmer med ryktet om at også 45/1.8 og 75/1.8 også vil komme i sort...?

VF4 ser vel stor ut; men jeg klarer meg nok med en VF2 eller VF3.

Lenke til kommentar

Hvis ikke OM-D kunne blitt brukt til det siterte formålet er det ikke kameraet det hadde vært noe feil med hvertfall ;)

 

Så du kan være helt trygg. Eller? ;) hehe neida.

 

Trygg er vel ordet, jeg har kun tatt noen få bilder med det før "alvoret" sist søndag og Nikon har jeg brukt i flere år så det kameraet kjenner jeg ut og inn, mens Olympusen har jeg lite erfaring med. Heldigvis så fungerte det over all forventning så ett par timer på pendlertog hvor jeg fikk satt det opp og testet ting hjalp godt til.

Lenke til kommentar

Hallah folkens; Se prisen på 17/1.8 nå i prisguiden... Anbefales på det sterkeste!!

 

Det er mitt "standardobjektiv", and I love it!

 

Det var "rimelig".

Omtrent samme prisavslag som Fotovideo gir denne uken på 12mm'eren.

 

Kanskje det blir denne på meg?

Har lurt på 12mm'eren, men har ikke funnet noen gode argumenter iom. at jeg har 14mm'eren til Pana.

 

kiskogl: Bruker du den manuelle fokusen mye? Dvs. det nye systemet som er på denne og 12mm'eren?

Lenke til kommentar

Hallah folkens; Se prisen på 17/1.8 nå i prisguiden... Anbefales på det sterkeste!!

 

Det er mitt "standardobjektiv", and I love it!

Men, se også erfaringene men butikken som selger den rimelig:

https://prisguiden.no/butikker/ateadirect

 

Er ellers usikker på om jeg skal ta meg råd til 17mm når jeg har 20mm alt:

http://www.thephoblographer.com/2013/04/26/quick-comparison-olympus-17mm-f1-8-vs-panasonic-20mm-f1-7/

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...