Gå til innhold

ram for pentium 2 450mhz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Har du en selvbygd PC så er nok alt fra og med SDRAM PC100 brikker bra nok. Hvis du har en ferdigbygd PC alá Compaq, IBM, hp osv., så bør du sjekke nøyere med produsent hvilke PC100 brikker som passer for deg.

 

Mener da bestemt at alle PII prosessorer gikk på 66MHz

 

Nei.

 

Pentium II opp til og med 300 MHz (Klamath) kjører på 66 MHz. Fra og med 350 MHz (Deschutes) kjører den med 100 MHz FSB.

Rettelse. Opp til og med 333MHz kjørte 66MHz. Pirk pirk...
Lenke til kommentar
Mener da bestemt at alle PII prosessorer gikk på 66MHz

Pentium II opp til og med 300 MHz (Klamath) kjører på 66 MHz. Fra og med 350 MHz (Deschutes) kjører den med 100 MHz FSB.

Vel bare for å gjøre gjøre forvirringen komplett:

Alle Pentium 2 fra 233 til 333MHz gikk på 66MHz FSB

Alle Pentium 2 fra 350 til 450MHz gikk på 100MHz FSB

(kilde)

 

Ram-hastigheten er enten 66, 100 eller 133MHz. (avhengig av hva chipsettet støtter) Kjøp PC133-ram da det er støtter alle hastighetene inntil 133MHz og samtidig er billigst. Det beste er nok å kjøpe brukt pga prisen. Vær også oppmerksom på at mye av SDram'en som selges i dag ikke støttes av de gamle chipsettene (BX m.fl.) som PII kjørte på.

 

PS. Synd den er akkurat litt for treg til å spille av video på, og lite overklokkbar.

 

[Edit] Beklager at jeg ikke så hvor gammel tråden var før jeg svarte.

Lenke til kommentar
Mener da bestemt at alle PII prosessorer gikk på 66MHz

Pentium II opp til og med 300 MHz (Klamath) kjører på 66 MHz. Fra og med 350 MHz (Deschutes) kjører den med 100 MHz FSB.

Vel bare for å gjøre gjøre forvirringen komplett:

Alle Pentium 2 fra 233 til 333MHz gikk på 66MHz FSB

Alle Pentium 2 fra 350 til 450MHz gikk på 100MHz FSB

(kilde)

 

Ram-hastigheten er enten 66, 100 eller 133MHz. (avhengig av hva chipsettet støtter) Kjøp PC133-ram da det er støtter alle hastighetene inntil 133MHz og samtidig er billigst. Det beste er nok å kjøpe brukt pga prisen. Vær også oppmerksom på at mye av SDram'en som selges i dag ikke støttes av de gamle chipsettene (BX m.fl.) som PII kjørte på.

 

PS. Synd den er akkurat litt for treg til å spille av video på, og lite overklokkbar.

 

[Edit] Beklager at jeg ikke så hvor gammel tråden var før jeg svarte.

 

Men du hadde kanskje ikke di kunnskapene som du sitter inne med nå siemen. Du var vell heller ikke oppe på gløshaugen for 2 år siden heller du da...

 

Spøkelse: Du har enten masse fritid eller utrolige lite venner da dette er det eneste fornuftige du driver med på en lørdagskveld.

 

Angående meg: rydder hybelen i elgeseter så jeg kan flytte med kjæresten opp til saupstad i løpet av uken og da er det greit å ha noe å lese på sånn innimellom... (hint siemen1)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...