Gå til innhold

FAQ: Spotify og Wimp


Kris

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på om sangene jeg hører på i Spotify, vises i sidebaren. Jeg har hverken huket av på "Show my activity on Facebook" eller "Show my activity on Spotify Social". Spotify Social er jeg ikke helt sikker på hva er. Er det det som vises i sidebaren? Jeg vil helst ikke høre på sanger i private session, for da blir de ikke scrobblet til last.fm.

 

Kort sagt: hvordan får jeg scrobblet sangene jeg hører på til last.fm uten at alle vennene mine ser det?

 

Det er vel ikke akkurat det at jeg har så mange guilty pleasures, selv om det sikkert er noen av dem. Det er heller det at jeg noen ganger utilgjengeliggjør meg for endel folk. Da ønsker jeg ikke at de skal vite at jeg sitter foran PC-en min og hører på musikk, og bare nekter å ta telefonen :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg er usikker på om sangene jeg hører på i Spotify, vises i sidebaren. Jeg har hverken huket av på "Show my activity on Facebook" eller "Show my activity on Spotify Social". Spotify Social er jeg ikke helt sikker på hva er. Er det det som vises i sidebaren? Jeg vil helst ikke høre på sanger i private session, for da blir de ikke scrobblet til last.fm.

 

Kort sagt: hvordan får jeg scrobblet sangene jeg hører på til last.fm uten at alle vennene mine ser det?

 

Da setter du de samme innstillingene som meg :)

 

post-4862-0-71743400-1355599564_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da setter du de samme innstillingene som meg :)

 

post-4862-0-71743400-1355599564_thumb.png

 

Takk skal du ha! Er slik jeg har hatt instillingene, men har ikke hatt noen mulighet til å sjekke om det vises hva jeg hører på. Så det er "Spotify Social" man må huke av på om man vil at det man lytter til skal vises i sidebaren?

Lenke til kommentar

Beklager om dette har vært tatt opp før, men jeg lurer på hvordan kjøpt musikk fra Wimp holder seg kvalitetsmessig i forhold til iTunes? 79,- kroner på Wimp vs. 125,- på iTunes for akkurat samme album virker som en merkelig stor prisforskjell?

 

Wimp har 256 kbps MP3, mens iTunes vel har 256 kbps AAC - er forskjellen hørbar for normale ikke-audiofile mennesker?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

1.5.47 er siste ja. Har prøvd å avinstallere og reinstallere Wimp, og sjekket at Wimp ligger inne på lista over programmer som er unntatt Windows-brannmuren, men Wimp gir likevel beskjed om at jeg enten ikke er tilkoblet internett, eller at det blir blokkert av brannmuren.

 

...og DERR, etter oppdatering til versjon 2.2.2 er problemet tilbake igjen. Får ikke logget inn, påstår jeg ikke er koblet til internett eller har sperret Wimp i brannmuren, begge deler er selvfølgelig ikke tilfelle.

 

Og det merkeligste er at på de tre pc'ene jeg har og bruker Wimp på skjer det kun på en av dem. Problem-pc'en kjører Windows 7 64-bit, den ene av de som fungerer gjør det samme, mens den siste, som også fungerer, kjører Linux.

 

Har prøvd å reinstallere både Wimp og Adobe Air flere ganger. Slått sperrene i Windows-brannmuren av og på. Ingenting hjelper. What to do?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Hei!
Har nettop gått til innkjøp av spotify premium. Planen var å kunne lytte på musikk offline på mobilen, men dette var lettere sagt enn gjort. Hver gang jeg skrur på spotify står det at den ikke finner SD-kort. Både musikk og bilder er tilgjengelig, så dette er ikke tilfelle. Jeg kommer inn på programmet om jeg logger ut og inn igjen, og kan høre på musikk om WIFI er tilkoblet. Laster ned listene, skrur på offline modus, trykker på en sang (som starter) men ingen lyd...

Noen som har en løsning?
Prøvde å formatere mobilen (uheldigvis gikk også sikkerhetskopien av kontaktene bort), så er temmelig fornøyd atm.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser ikke ut til at det er nok aktivitet her til at jeg kan forvente et svar, men jeg prøver. Noen som vet om man kan, og da i såfall hvordan man endrer start- og sluttidspunktet på en sang i Spotify? Det er enkelt i iTunes, og veldig praktisk når enkelte sanger har en "skit" på starten eller slutten av sangen, som man helst vil ha klippet bort.

 

Syns forøvrig at det er en uting av musikere å ha pratesekvenser o.l. på start eller slutt av en sang, de de heller burde fått et eget spor.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Kunne tenkt meg Premium med mulighet til offline, men jeg har ikke noe imot reklamen. Helst vil jeg ha reklame, eller så blir man på en måte koblet fra virkeligheten syns jeg.

 

Det idelle hadde vært at man kunne velge premium med reklame til feks halv pris. Har ikke studert det akkurat, men der er vel ikke noen sånn mulighet?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Gjorde akkurat en blind-test med å switche mellom spotify premium og wimp premium. Brukte en Cambridge Audio DACmagic plus DA-converter/forsterker (koblet via USB til datamaskin) sammen med Beyerdynamic T5p headset. Min konklusjon er at Spotify er "farget"/grumsete i lyden (det er noe prosessering inni bilde som ikke burde vært der, slått av alt fiksfaks i innstillinger på Spotify), mens Wimp Premium er veldig nært cd-kvaliteten. For ordensskyld testet jeg også Wimp HiFi vs Apple Lossless M4A (fra original CD) på iPad - her kunne jeg ikke høre noen forskjell; som er et bra tegn

 

Så pr nå leder Wimp over Spotify. Lever i håpet at Spotify følger etter og leverer tapsfritt også etterhvert. Min drøm er master-kvalitet (24bit 96KHz)....

Endret av TGB
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser etter løsning på mitt Spotify problem, da jeg kom over denne tråden. Ser at trådstarter ikke har oppdatert første innlegg som ble postet i 2009, og mye har skjedd med Spotify i tiden etter.

 

Problemet er enkelt og greit at jeg ikke får delt album på Facebook. Sikkert en enkel løsning på problemet, men jeg finner ikke ut av det.

 

Slik ser det ut når jeg prøver å dele:

post-43539-0-18730600-1394985935_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...