Gå til innhold

FAQ: Spotify og Wimp


Kris

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

jeg digger en del av musikken man ikke finner på Spotify. Som ACDC, Def Leppard, Led Zeppelin m.m. så derfor har jeg kjøpt mange cder. men etter den nye updaten så jeg at man kunne legge inn sine egne musikkfiler man har på datan.

Det rare var at jeg ikke kunne legge over musikken fra cder. så musikken man har brukt penger på... kan man ikke legge inn. men musikken man har på dataen (som i 99% av tilfellene er piratkopiert) er helt OK.

noe som skurrer?

Lenke til kommentar

Har merket at Spotify plutselig kan starte og spille.

2 ganger har det skjedd. En gang kom det reklame out of nowhere.

Og andre gangen var i går (har premium da andre gangen skjedde) da startet musikken opp igjen.

 

Opplever at MSN tar mye ressurser og dermed låser spotify seg mens jeg starter en sang ved "What's New".

Kan være en sammenheng mellom muligheten og vise musikken man hører på i MSN (som jeg har avslått).

 

Også kanskje grunnet CS4 som får MSN til og sjelden starte perfekt opp ved oppstart av maskin.

Ja! Photoshop! Win 7 x64 og Photoshop + MSN er ikke bra. Opplever det samme shiten hele tiden når jeg reinstallerer maskinen. MSN virker perfekt helt til jeg installerer CS4 Master.

 

Spotify har vært ustabil etter den nye oppdateringen. Når denne nye store oppdateringen kom ble den fikset bugs i alle fall 3 ganger etterpå ved at Spotify oppdaterte seg selv.

Lenke til kommentar

Neppe. Det er ikke liv laga. Om Spotify ikke øker beløpet de betaler ut per lytting voldsomt, er dagene talte for hele tjenesten, for da trekker innholdsleverandørene seg. Den fellen vil nok ikke Wimp gå i. Så kan man jo undre seg over at de ikke kan dra inn mer penger på reklame, kanskje de får det til etter hvert.

 

Uansett suger Wimp balle på Android sammenliknet med Spotify, og lydkvaliteten er dårligere både der og på PC. I tillegg kjøres hele pc-skjiten gjennom Adobe Air, noe som gir ustabilitet på AMD64 på linux, og bruker langt mer CPU (godt over 5x mer hos meg) enn spotify, noe som sikkert *kan* ha noe å si på svake netbooks mtp nedklokking og batterisparing.

 

I tillegg så er det sosial bit, slik Spotify har, må si jeg har begynt å like den delen i det siste.

 

Det eneste Wimp gjør det bedre på, er ti ting:

1: Utvalg: De er raskere ute med nyere sanger (så vidt jeg har merket) og har mer (norskt) innhold. Spotify har f.eks. ikke fått inn hverken siste albumet til Karpe Diem, eller siste singelen til eminem.

2: "Redaksjonelt" innhold og UI. Bedre UI med flere muligheter, mer og bedre artistinfo, LANGT bedre søkeopplegg. Så det er synd det fortsatt er et uferdig betaprodukt som lite skjer med. Irriterer meg fortsatt vilt over at det ikke er mulig å vise hele resultatlisten for artist og album i Spotify. Fullstendig håpløst.

Lenke til kommentar

Ref. tipset i første posten. Når jeg følger stegene så funket ikke proxy siten, men hidemyass fungerer, men så finnes heller ikke lenger "Get started" enheten med Free alternativet.

Noen som vet om det fortsatt er mulig og fikse seg gratis konto med Spotify?

Lenke til kommentar

Ref. tipset i første posten. Når jeg følger stegene så funket ikke proxy siten, men hidemyass fungerer, men så finnes heller ikke lenger "Get started" enheten med Free alternativet.

Noen som vet om det fortsatt er mulig og fikse seg gratis konto med Spotify?

 

Proxy-metoden fungerer ikke lenger.

Lenke til kommentar

Ref. tipset i første posten. Når jeg følger stegene så funket ikke proxy siten, men hidemyass fungerer, men så finnes heller ikke lenger "Get started" enheten med Free alternativet.

Noen som vet om det fortsatt er mulig og fikse seg gratis konto med Spotify?

 

Proxy-metoden fungerer ikke lenger.

 

Man trenger ikke lenger registrere seg for å få tilgang til spotify, sjekk dagens bloginnlegg her

Lenke til kommentar

 

Man trenger ikke lenger registrere seg for å få tilgang til spotify, sjekk dagens bloginnlegg her

 

Så vi som har fått spotify via invitasjon vill kun få hørt på musikk i 20 timer i måneden, eller vil vi ha det slik vi alerede har det?

 

EDIT: og lese hele artikelen hadde vert en fin ting:P

 

Vi som allerede har spotify blir ikke berørt av disse endringene:)

Endret av Mr. Hormonella
Lenke til kommentar

Spotify Unlimited = Spotify Premium? Isåfall vil jeg ha billigere..

Nei. Man kan si Spotify Unlimited er en lettversjon av Spotify Premium. Du slipper reklame og du kan spille av egne sanger du har lokalt på maskinen, men du trenger Spotify Premium hvis du vil bruke offlinemodus eller spille sanger på telefonen din.

Lenke til kommentar

Spotify Unlimited = Spotify Premium? Isåfall vil jeg ha billigere..

Nei. Man kan si Spotify Unlimited er en lettversjon av Spotify Premium. Du slipper reklame og du kan spille av egne sanger du har lokalt på maskinen, men du trenger Spotify Premium hvis du vil bruke offlinemodus eller spille sanger på telefonen din.

 

+ At man ikke får full lydkvalitet ved Unlimited

Lenke til kommentar

Jeg har likevel lite sans for at prisforskjelloen er såpass stor. Begge slippe reklame, som er den eneste inntektskilden til spotify utover betal-kundene. Hvorfor skal noen få slippe reklame for 40kr, mens andre må betale 99? Premiumkunden koster jo ikke Spotify noe spesielt mer enn Unlimitedkundene.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke akkurat slik at du MÅ betale 99kr for å slippe reklame, du kan fint gå for det mer begrensede Unlimited(!) abbet, Spotify mener tydeligvis at mobil/offlinesynk og bedre lydkvalitet er verdt 50kr. For meg er det riktig, for deg er det tydeligvis feil, da er det jo flott at vi kan velge...

 

/Espen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si meg enig med NgZ men eit par ting som kanskje eg grunnen til prisforskjellen.

 

Siden lydkvaliteten er høgre på premium koster dem mindre båndbredde med det nye abomentet. Det koster dem sikkert mindre båndbredde uten offline modus men tanke på 999 songer på offline må lastest ned, Så spiller personen sikkert ikkje alle likevel.

 

Men den store prisforskjellen er ekstrem, men litt bedre lydkvalitet ser + offline modus ser eg ikkje verdien i premium når den koster 99kr kontra 49?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...