Gå til innhold

En sau mer verdt enn en ulv?


Anbefalte innlegg

 

 

Böndene uansett subsidieres med tilskudd. Dette er normalen i Norge, sammen med forsikring som saueeiere får automatisk nå uansett tap til Ulv, så burde man pröve slike statsfinansierte ulvegjerder.

 

Bonden straffer ikke Ulven, ulv som beveger seg ut over bestemte områder blir skutt ved jakt.

 

Og hvordan stilte ulvesamfunnet seg til den avtalen vi tydeligvis har inngått med de om hvor grensene skulle ligge? Var det et demokratisk valg blant ulvene om de skulle tilslutte seg avtalen?

 

 

 

 

Nei det er demokratisk valgt i Norge det i Stortinget. Til beste både for ulv särinteresser og bönder og lokalbefolkning.

 

Nå får dere slutte å degge for ulven da, det er et DYR et ROVDYR, og må sef kontrolleres dersom den skal ha fnuggsjangse til å aksepteres utenfor OSLO.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg påpeker at argumentene dine er idiotiske. Du er huggvill etter å drepe ulv, men sykdom dreper LANGT flere sauer årlig, og det er ingen som protesterer foran stortinget av den grunn. Det at noe er et rovdyr betyr ikke at det er farlig, og det at noe er farlig betyr ikke at vi må drepe det.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Nei, jeg påpeker at argumentene dine er idiotiske. Du er huggvill etter å drepe ulv, men sykdom dreper LANGT flere sauer årlig, og det er ingen som protesterer foran stortinget av den grunn. Det at noe er et rovdyr betyr ikke at det er farlig, og det at noe er farlig betyr ikke at vi må drepe det.

Hvor står det at jeg er huggvill for å jakte ulv? Bare lovlig jakt som beskytter ulven mot distriktenes misnøye.

 

Det er sånn at deler av landet er bestemt for beite til frittgående sau. Der kan de jo ikke ha noe ulv. Ulvenes område er såvidt jeg vet østlandet.

 

Det som ER idiotisk er å sammenligne en vill ulv med en pusekatt.

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nei, jeg påpeker at argumentene dine er idiotiske. Du er huggvill etter å drepe ulv, men sykdom dreper LANGT flere sauer årlig, og det er ingen som protesterer foran stortinget av den grunn. Det at noe er et rovdyr betyr ikke at det er farlig, og det at noe er farlig betyr ikke at vi må drepe det.

Hvor står det at jeg er huggvill for å jakte ulv? Bare lovlig jakt som beskytter ulven mot distriktenes misnøye.

 

Det er sånn at deler av landet er bestemt for beite til frittgående sau. Der kan de jo ikke ha noe ulv. Ulvenes område er såvidt jeg vet østlandet.

 

Og det er noe piss. Jeg har sagt det før, jeg sier det igjen: Hvis du ikke klarer å forhindre at 35 INDIVIDER dreper sauene dine, så bør du ikke få lov til å så mye som SE PÅ dyr.

 

Når det er sagt fikk jeg en ide: hva om vi hadde trackere på alle ulvene og bøndene fikk SMS når ulven var i nærheten? Så kunne de snudd seg i senga og ledd rått mens de planla de feite sjekkene de får fra staten.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

 

 

Nei, jeg påpeker at argumentene dine er idiotiske. Du er huggvill etter å drepe ulv, men sykdom dreper LANGT flere sauer årlig, og det er ingen som protesterer foran stortinget av den grunn. Det at noe er et rovdyr betyr ikke at det er farlig, og det at noe er farlig betyr ikke at vi må drepe det.

 

Hvor står det at jeg er huggvill for å jakte ulv? Bare lovlig jakt som beskytter ulven mot distriktenes misnøye.

Det er sånn at deler av landet er bestemt for beite til frittgående sau. Der kan de jo ikke ha noe ulv. Ulvenes område er såvidt jeg vet østlandet.

Og det er noe piss. Jeg har sagt det før, jeg sier det igjen: Hvis du ikke klarer å forhindre at 35 INDIVIDER dreper sauene dine, så bør du ikke få lov til å så mye som SE PÅ dyr.

 

Når det er sagt fikk jeg en ide: hva om vi hadde trackere på alle ulvene og bøndene fikk SMS når ulven var i nærheten? Så kunne de snudd seg i senga og ledd rått mens de planla de feite sjekkene de får fra staten.

Det er ikke piss, det er hva Stortinget har bestemt. Denne avtalen var en forutsetning for at vi kunne ha ulv her i landet. Vi mennesker kan mer om natursystemet og sauer enn ulven.

 

Det at ulv skulle ynglet fritt over hele landet..... Da kunne vi likesågodt gitt hele landet til ulven pakket sammen og tømt landet for mennesker...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Hva så? Skal vi liksom bare slutte å diskutere noe fordi stortinget har bestemt noe?

 

 

Det er vel ikke det vi diskuterer???

 

Jeg trodde vi diskuterte ulv kontra samfunnskostnader, og ikke Stortingets bestemmelser for områder for ulv?

 

Jeg svarte på din påstand "Bonden straffer ikke Ulven, ulv som beveger seg ut over bestemte områder blir skutt ved jakt." ved å vise at å skyte ulv som beveger seg utenfor områder de ikke vet eksisterer fordi de gjør det de har gjort i millioner av år ER å straffe ulven for noe bondene gjør.

 

Hva du diskuterer må du nesten bestemme selv, for jeg har ikke den minste peiling...

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Hva så? Skal vi liksom bare slutte å diskutere noe fordi stortinget har bestemt noe?

Det er vel ikke det vi diskuterer???

 

Jeg trodde vi diskuterte ulv kontra samfunnskostnader, og ikke Stortingets bestemmelser for områder for ulv?

Jeg svarte på din påstand "Bonden straffer ikke Ulven, ulv som beveger seg ut over bestemte områder blir skutt ved jakt." ved å vise at å skyte ulv som beveger seg utenfor områder de ikke vet eksisterer fordi de gjør det de har gjort i millioner av år ER å straffe ulven for noe bondene gjør.

 

Hva du diskuterer må du nesten bestemme selv, for jeg har ikke den minste peiling...

At en ulv ikke vet hva den gjør og dreper 30 talls sau i feil område betyr ikke at det ikke skal drives jakt på ulven. Sånn er reglene satt av Stortinget. Det er absolutt til det beste for ulvs eksistens på østlandet der ulv får yngle.

 

Diskuterer du mot ulv nå? For det er jo det du gjør om ikke Stortingets regler om naturforvaltning skal følges.

De reguleringene med lovlig ulvejakt er det eneste som gjør at vi kan ha/akseptere ulv på østlandet.

Du virker ikke som du har noe forståelse for ulv og natur, sitter i byen og mener ting om saker du ikke forstår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hva så? Skal vi liksom bare slutte å diskutere noe fordi stortinget har bestemt noe?

Det er vel ikke det vi diskuterer???

 

Jeg trodde vi diskuterte ulv kontra samfunnskostnader, og ikke Stortingets bestemmelser for områder for ulv?

Jeg svarte på din påstand "Bonden straffer ikke Ulven, ulv som beveger seg ut over bestemte områder blir skutt ved jakt." ved å vise at å skyte ulv som beveger seg utenfor områder de ikke vet eksisterer fordi de gjør det de har gjort i millioner av år ER å straffe ulven for noe bondene gjør.

 

Hva du diskuterer må du nesten bestemme selv, for jeg har ikke den minste peiling...

At en ulv ikke vet hva den gjør og dreper 30 talls sau i feil område betyr ikke at det ikke skal drives jakt på ulven. Sånn er reglene satt av Stortinget. Det er absolutt til det beste for ulvs eksistens på østlandet der ulv får yngle.

 

Diskuterer du mot ulv nå? For det er jo det du gjør om ikke Stortingets regler om naturforvaltning skal følges.

De reguleringene med lovlig ulvejakt er det eneste som gjør at vi kan ha/akseptere ulv på østlandet.

Du virker ikke som du har noe forståelse for ulv og natur, sitter i byen og mener ting om saker du ikke forstår.

 

k

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

 

 

Dette er selvfølgelig kritikkverdig om det er gjort med hensikt.

 

 

MEN mange steder finnes det rottegiftstasjoner utendørs, som er blandet med noe som ligner bløtkake og som lukter veldig sterkt. Det er ikke umulig at ulven har luktet seg fram til disse åtestasjonene.

 

Vi har rundt vårt hus så mye som 4 rottegiftstasjoner men disse er med lokk på, men jeg tror det ikke er umulig at ulven har kommet fram til flere av disse lignende åtestasjonene. Det er skadedyrs-folkene som har ansvar for at disse stasjonene har lokk og relativt små kvadrathøye åpninger, men jeg tipper ulven har klart å få snuta si inn ulike slike åtestasjoner, og lært at det smaker godt.

 

Det som taler IMOT menneskelig hensikt er at det er forskjellige typer rottegift. Ulven har sannsyneligvis oppdaget ferten av disse rottegiftbløtkakedepotene og begynt å forsyne seg selv flere ganger.

 

Det er lite trolig at en person blander ulike typer rottegift i hensikt for å forgifte ulv.

 

Så folk burde roe seg litt ned :roll: , tenk etter. Alt tyder på at ulven har gått til ulike åtestasjoner og forsynt seg.

 

Det er ingen bevis på at folk blander rottegift av ulike typer i den hensikt å drepe ulv ulovlig.

 

 

Rottegift får man vel ikke heller bare kjøpt på Kiwi, men man må ha tillatelse og greier for å skaffe ulike typer rottegift. Av åpenbare grunner.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjøpt rottegift noensinne, har bare sett far min kjøpe slike ting. Men, må man virkelig ha tillatelse som du skriver Gouldfan? Det visste jeg ikke. Er det ikke bare å stikke innom Felleskjøpet og liknende utsalg som f.eks. Coop Bygg med flere da? Alle kan få et rotteproblem ved bosted/bedrift, så å gjøre det svært lite tilgjengelig er vel lite lurt mhp. å få bukt med denne ikke edemiske gnager.

 

At det finnes flere typer rottegift har vel den enkle forklaring at som med alt annet av liv i naturen, så kan en risikere motstandsdyktighet blomstre opp ved "lengre bruk".

 

Tillatelse eller ikke, så hindrer vel ikke det folk i å misbruke slike giftstoffer. Slik økologisk kriminalitet blir neppe prioritert like høyt som menneskemord, i fra ordensmakten.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjøpt rottegift noensinne, har bare sett far min kjøpe slike ting. Men, må man virkelig ha tillatelse som du skriver Gouldfan? Det visste jeg ikke. Er det ikke bare å stikke innom Felleskjøpet og liknende utsalg som f.eks. Coop Bygg med flere da? Alle kan få et rotteproblem ved bosted/bedrift, så å gjøre det svært lite tilgjengelig er vel lite lurt mhp. å få bukt med denne ikke edemiske gnager.

 

At det finne flere typer rottegift har vel den enkle forklaring at med alt annet av liv i naturen, så kan en risikere motstandsdyktighet blomstre opp ved "lengre bruk".

 

Nei, det går vist an å bestille over nett. Men vanligvis er det vel fagfolk som ordner sånt.

 

Men det at det er flere rottegift-typer gjør at det er sannsynlig at det er giftdepoter det er snakk om ved ulike hus.

Lenke til kommentar

Har man lagt ut gift slik at det er fare for at f.eks ulv kan få tak i dette så er man fortsatt skyldig i å ikke ha sikret dette godt nok. Så at det kan ha skjedd er ingen formidlende omstendighet i denne saken. At det også er viden kjent at ulvemotstandere bruker gift i åte gjør jo at det er sannsynlig at det kan ha skjedd her også.

Endret av archongamer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...