Gå til innhold

To Amigaspill - Hva heter de?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har lenge tenkt på å prøve å skaffe noen spill jeg husker.. (til emulator)

 

1. "Shadow of the dark" eller noe i den duren (A500-spill)

 

2. husker ikke navnet men det var et slags ninja spill. Det er ikke "last ninja" 1, 2, 3 til C64, men et som var på en spilleautomat.

 

Begge var knallbra gameplay, 2D seff. De var bygd opp med flere "lag" med fargerik 2D-grafikk. Man beveget seg til høyre i det fremste "laget" og hadde mange fine bomber etc.

 

3. "Operation wolf" automat-utgaven..

 

4. "Zack McCracken"

 

Tror muligens du tenker på Shadow of the Beast 1, 2 eller 3. Disse spillene hadde for øvrig musikk av nordmannen Jogeir Liljedahl =)

 

Når det gjelder ninja spill var det jo flust. F.eks Ninja Warriors (1989) som først kom på Taito coin-up. Ninja Gaiden, Ninja Spirits, Dragonninja etc. Stort sett alle var også å finne til C64. Ninja Gaiden husker jeg spesielt godt. Det var rått!

 

Op Wolf og Zack var jo også legendariske. Spilte mye Wolf. Jeg lagde forresten en walkthrough til Moonstone for en tid tilbake. Fins på www.classicamiga.com for de som måtte være interessert =)

Lenke til kommentar
2. husker ikke navnet men det var et slags ninja spill. Det er ikke "last ninja" 1, 2, 3 til C64, men et som var på en spilleautomat.

husker et ninjaspill som hette Shinobi, kan det være dette?

Nei, det var ikke Shinobi. Grafikken var penere enn dette. Tror det var i 1999 automaten var ny og da var grafikken revolusjonerende.

 

1. "Shadow of the dark" eller noe i den duren (A500-spill)

Tror muligens du tenker på Shadow of the Beast 1, 2 eller 3. Disse spillene hadde for øvrig musikk av nordmannen Jogeir Liljedahl =)

 

Når det gjelder ninja spill var det jo flust. F.eks Ninja Warriors (1989) som først kom på Taito coin-up. Ninja Gaiden, Ninja Spirits, Dragonninja etc. Stort sett alle var også å finne til C64. Ninja Gaiden husker jeg spesielt godt. Det var rått!

Yess :woot: Det er "Shadow of the beast 1" jeg tenker på! Da er det bare å prøve å finne en plass å laste det ned..

sotb1sc1.jpg

 

Jeg sjekket de ninja-spillene du nevnte, men det var ikke noen av dem :cry:

 

Derimot kom jeg til å huske på disse godbitene fra 80-tallet:

 

R-type

rtype_1b.png

 

Double Dragon

ddragon.jpg

 

og Outrun

outrun-01.png

Lenke til kommentar

Lurer på om noen kan hjelpe meg med et flyspill til amiga.

Det var fra 2. verdenskrig, og man kriget i stillehavet.

Det var IKKE 1942, det var mer realistisk, man så flyet fra siden og man tok av og landet på hangarskip før man fløy inn og bombet og skøyt japanere på land og/eller torpederte andre japanske hangarskip og eller skøyt på zero jagere

 

Aner ikke hva det het, men skulle gjerne spillt det igjen. Når man bombet japanske bunkere begynnte japanerne å løpe til neste bunker og man skulle skyte dem (Egentlig herlig politisk ukorrekt..)

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Lurer på om noen kan hjelpe meg med et flyspill til amiga.  

Det var fra 2. verdenskrig, og man kriget i stillehavet.  

Det var IKKE 1942, det var mer realistisk, man så flyet fra siden og man tok av og landet på hangarskip før man fløy inn og bombet og skøyt japanere på land og/eller torpederte andre japanske hangarskip og eller skøyt på zero jagere

 

Aner ikke hva det het, men skulle gjerne spillt det igjen. Når man bombet japanske bunkere begynnte japanerne å løpe til neste bunker og man skulle skyte dem (Egentlig herlig politisk ukorrekt..)

 

Anyone?

 

Wings of Fury GARANTERT, fikk aldri runda det men, tror egnetlig ikke det var mulig, når jeg kom til 15 mission på captain konkluderte jeg med at det var evigmange missions og ga meg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Prøv her du!! 8)

 

http://www.back2roots.org/Games/Find/?find=Bug+Ba

 

Jeg går selfølgelig ut ifra at du eier spillet til din Amiga, ellers har du ikk lov å dra det ned :wink:

 

Den sida er fullt lovlig enten du eier spillene eller ei. De har lisens til å disdribuere spillene. Det er faktisk ikke vanskelig å få, jeg fikk i min tid lov til å distribuere to kommersielle spill på min hjemmeside (XTreme Racing til Amiga og Clockwiser til Amiga & PC. Clockwiser er ennå tilgjengelig på siden min, faktisk).

Lenke til kommentar
Jeg har lenge tenkt på å prøve å skaffe noen spill jeg husker.. (til emulator)

 

1. "Shadow of the dark" eller noe i den duren (A500-spill)

 

2. husker ikke navnet men det var et slags ninja spill. Det er ikke "last ninja" 1, 2, 3 til C64, men et som var på en spilleautomat.

 

Begge var knallbra gameplay, 2D seff. De var bygd opp med flere "lag" med fargerik 2D-grafikk. Man beveget seg til høyre i det fremste "laget" og hadde mange fine bomber etc.

 

3. "Operation wolf" automat-utgaven..

 

4. "Zack McCracken"

 

 

Shadow of the beast var ett spill til Amiga.Vanskelig husker jeg.Bra grafikk,litt mørk dyster,kule monster ! :)

 

Operation wolf,kult ! Gode minner !

 

Zack McKraken,hehehe,bra adventure spill da.

Lenke til kommentar
Lemmings spillte jeg faktisk på onsdag! Råkult! :)

 

Nostalgifeber nå. Husker noen Turricane? Spesielt 2`eren. Mer snadder musikk, og gameplay skulle man lete lenge etter! Tror jeg runda det spillet 10 ganger eller noe. Hehe.

 

Mye bra HER forresten!

 

Ohhh...Turricane 2,meget underholdende og spennende spill.

For ikke å snakke om de vanvittig storekuleflotte bossene det var!

Må nesten starte opp A500 ,å prøve det igjen :)

Digger det!

 

Moonstone var (er?) også et vanvittig bra spill ! Mange gamle spill som vekker gode minner :)

Lager forresten et spill i noe lunden samme stil som Moonstone.

:woot:

Lenke til kommentar

Noen som husker Oil Imperium og Ports of Call? Kan huske at jeg og noen kompiser kunne konkurrere i timesvis, ja faktisk flere døgn.

 

Ellers kan jeg jo nevne Lost Vikings som et meget underholdende spill. Monkey Island var jo heller ikke til å forrakte. Rick Dangerous I er jo en klassiker.

 

Ahh... Det var dager det. Har fremdeles min gode gamle A1200 et sted. Jeg kan huske at jeg kjøpte en 270MB WD harddisk til den og det kostet nærmere 3000,- (!!).

Lenke til kommentar
Lemmings spillte jeg faktisk på onsdag! Råkult! :)

 

Nostalgifeber nå. Husker noen Turricane? Spesielt 2`eren. Mer snadder musikk, og gameplay skulle man lete lenge etter! Tror jeg runda det spillet 10 ganger eller noe. Hehe.

 

Ohhh...Turricane 2,meget underholdende og spennende spill.

For ikke å snakke om de vanvittig storekuleflotte bossene det var!

Må nesten starte opp A500 ,å prøve det igjen :)

Digger det!

 

Ikke meningen å være pedantisk, men siden det er så mange som gjør samme feilen må jeg påpeke at det het Turrican (glem e'en). :)

 

Geniale spill, forresten. Spesielt toeren. Enig med de som trekker frem musikken, den var helt utrolig. Chris Hülsbeck på sitt beste.

Lenke til kommentar

Hadde usansynlig mange artige timer med Goal! fra Dino Dini, kongen av fotball på Amiga. Stuntcar Racer var også morro, da spesielt i link modus. Andre "schlägere" er Sensibel World of Soccer, CAP Combat Air Patrol, Mortal Kombat, Sim City, Test Drive, Wayne Gretzky Hockey, Frontier Elite, Man Utd Premier League Champions, Falcon m.m. Har selv hatt Amiga 500, har Amiga 1200 m/RBM Towerhawk 68030 50MHz prosessor og 66 MB ram, SCSI interface, CD-rom og 2 HD. Har også en Amiga CD32. Har brukt idiotisk mye penger på Amiga, men det var det vel verdt. Synd Commodore dreit på draget, Amiga konseptet var helt genialt! Bruker idag Amiga 1200'en til Scala MM400 på min arbeidsplass. Har gått natt og dag i 12 mnd uten en eneste feil! PC, slå den!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...