Gå til innhold

To Amigaspill - Hva heter de?


Anbefalte innlegg

Jeg er på desperat jakt etter navnene til to Amigaspill:

 

1. Du kontrollerer en gjeng med små "maur" som skal jobbe seg opp i et terreng eller noe slikt... husker kun vagt navnet Lemnings eller Lemmings. kan det stemme? Hvordan staves det?

 

2. Dette heter noe med "Bug Bash", "Bug Basch" eller lignende og handler om en figur som sprøyter innsektmiddel eller gift på skadedyr på trær og blomster.

 

Håper det er noen som har barndomsminnene i behold, kanskje Amigaen også :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er på desperat jakt etter navnene til to Amigaspill:

1. Du kontrollerer en gjeng med små "maur" som skal jobbe seg opp i et terreng eller noe slikt... husker kun vagt navnet Lemnings eller Lemmings. kan det stemme? Hvordan staves det?

 

Lemmings, finnes til PC også.

 

BTW; det er lemmen, ikke maur. :)

Lenke til kommentar
Seff eier han spillet. Han orker bare ikke gå opp på mørkeloftet for å finne det fram slik at han finner ut navnet på spillet. Ya...think so......NOT =D

 

Faktisk så er jeg den stolte eier av spillet, men har hverken Amigaen eller spillet tilgjengelig... uansett er det uvesentlig for jeg fant ut det måtte "trylling" til for å få det til å fungere på PC. Måtte visst kjenne til litt av hvert for å bruke det på PCen.

 

Uansett takk for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar

Turricane jah!!! :D

Men det spillte jeg faktisk kun til min C64... Tror aldri jeg hadde det på Amiga...

Men en ting jeg lurer litt på: Var det ingeni som spillte SuperCars 2??? Det var jo det mest fantastiske bilspillet EVER!! Synes lisksom det er rar jeg aldri har sett noen anddre enn meg nevne det her i forumet... :shrug:

 

Og Heidall 2 er også det samme... Det også var en kraftig påkjenning for mitt sosiale liv en periode... :wink:

Lenke til kommentar

Supercars 2 ja! Kongespill. Har 2 mindre brødre. Du kan tenke deg hvordan det var når alle fant ut vi ville spille... :)

 

Ellers er "It came from the desert" et mye spilt spill.

Og Thunderhawk! Med den ekstremt gode introen! I sin tid da.. Hehe.

Lenke til kommentar
Supercars 2 ja! Kongespill. Har 2 mindre brødre. Du kan tenke deg hvordan det var når alle fant ut vi ville spille... :)

 

Ellers er "It came from the desert" et mye spilt spill.

Og Thunderhawk! Med den ekstremt gode introen! I sin tid da.. Hehe.

 

Ahh, Amiga-nostalgi, supercars 2 ja, nevnt mange ganger før her på forumet, men for et utrolig kult spill, er så mange toplayer-perler på amiga at man kunne nevnt opp i en halvtime, bra 1-player spil også, Cannon Fodder feks "war, never been so much fun!"

 

AtW

Lenke til kommentar

Så sant, så sant!!!

Jeg og en barndomskamerat satt her en dag og lastet ned Amiga-modder! Drakk øl og hørte klassikkere som fra Cannon Fodder, Supercars, Lotus 2 og 3, Moonstone Flashback o.l.

 

Og Fashback til Amiga var forrøverig trolig det beste Singer player spillet! Det var faktisk til og med Bedre enn Cannon Fodder :woot::yes:

Lenke til kommentar

Jeg har lenge tenkt på å prøve å skaffe noen spill jeg husker.. (til emulator)

 

1. "Shadow of the dark" eller noe i den duren (A500-spill)

 

2. husker ikke navnet men det var et slags ninja spill. Det er ikke "last ninja" 1, 2, 3 til C64, men et som var på en spilleautomat.

 

Begge var knallbra gameplay, 2D seff. De var bygd opp med flere "lag" med fargerik 2D-grafikk. Man beveget seg til høyre i det fremste "laget" og hadde mange fine bomber etc.

 

3. "Operation wolf" automat-utgaven..

 

4. "Zack McCracken"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...