Gå til innhold

Erfaringer med Asrock NetTop ION 330


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
When pursuing both of these approches I have succeded getting stereo sound. However, no surround sound. When clicking on the HDMI device in the Sound settings, and then choosing Configure, there is no option for 5.1 surround. The only option available is Stereo.

 

If someone out there can help me resolve this, I would be forever grateful! :-)

 

Du har sikkert funnet ut av dette nå, men det skyldes at det kun er stereo ut på den optiske utgangen på tv'en.

Lenke til kommentar
When pursuing both of these approches I have succeded getting stereo sound. However, no surround sound. When clicking on the HDMI device in the Sound settings, and then choosing Configure, there is no option for 5.1 surround. The only option available is Stereo.

 

If someone out there can help me resolve this, I would be forever grateful! :-)

 

Du har sikkert funnet ut av dette nå, men det skyldes at det kun er stereo ut på den optiske utgangen på tv'en.

Lenke til kommentar

Så interessant ut, må være mulig å lure inn en FloppyDTV tuner inn i denne her på en eller annen måte. Er det mulig å bytte ut dvd-drevet i en bluray spiller uten å ødelegge fasaden?

 

EDIT: Ser nå at den kan leveres med BluRay spiller, men er det noen som vet om den har en firewire tilkobling på hk? det er alfa omega da jeg isåfall ønsker å montere en tuner inne i kabinettet...

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg er en ny stolt eier av en ION 330 med Blu-ray og fjernkontroll, den virker knall! Jeg har et par små problemer. Jeg har kjører Win 7 og XBMC, men har ikke fått til å kjøre video i extern player, hvor må advancedsettings.xml ligge for at XBMC automatisk kjører den ved oppstart?

 

Videre har jeg litt problem med å få oppdatert filmbiblioteket med data fra IMDB (er IMDB forresten den beste scraperen for å finne filminformasjon? Jeg antar problemene mine stammer av feil tittelformatering i folderen til hver film. Finnes det en enkel oppskrift på hvordan film må navngis for at scraperen finner riktig film og informasjon på nett?

 

Ole

Lenke til kommentar

Det er vel ingen hemmelighet, men får du pakket den inn i et lite og lekkert kabinett? Det finnes jo noen få mATX løsninger, men altfor dårlig foreløbig. Håper det kommer flere kabinetter i 42cm bredde og 5-10 cm høyde, så de kan ligne på en DVD spiller med pent design. Gjerne med en løsning for slimdrive bluray spiller uten skuff.

Lenke til kommentar

Hei, kjøpte den nye Asrock ION 330HT-BD og her er mine erfaringer.

 

Forsøkte først med å installere Ubuntu 9.10, men fikk raskt problemer med hardware og et gammelt usb tastatur. Forsøkte da å bytte til et nyere tastatur og da fungerte det bedre. Alt gikk greit, men de har faktisk klart å sette med en IR receiver som ikke støttes i linux så den fjernkontrollen som følger med boksen uten en ekstra ir receiver. Shame on Multicom for å ikke fortelle dette på sine produktside!!!

 

Jeg bestemte meg så for å gi Win7 et forsøk, men fikk da problemer med resolution på en Panasonic X81 plasma. Av en eller annen grunn klarte den ikke 720p og jeg måtte stille ned skjermen noen pixeler.

 

Jeg forsøkte så å teste mkv men dette var absolutt 100% vanskelig. Vlc skulle vistnok være enkel å få opp, men den støtter ikke hardwaren i boksen selv om jeg har sett folk påstå det.

 

Forsøkte å installere kodekser ved siden av, men meida player classic fungerte heller ikke. Derimot fungerte Windows Media Player uten hakking, men jeg var veldig skuffet over fargen og så fargefeil i f.eks. svart noe jeg ikke hadde forventet!?! Virket som det sees enkoding problemer med fargen og jeg fatter vel strengt tatt ikke hva som er galt.

 

Ser at den bruker en driver for Generic PnP på Panasonic X81 og jeg tror ikke dette er bra. Noen som kan anbefale en bedre skjermdriver for denne plasmaen?

 

Skal forsøke en gang til med linux + xbmc, men jeg syntes boksen virker temmelig håpløs og jeg er også ganske misfornøyd med den typiske høyfrekvente støyen fra vifta som går meg på nervene om natta. Hadde håpet at stuepc hadde kommet et steg videre, men dette virker fortsatt som et produkt for de som liker å klå på software&hardware.

Lenke til kommentar
Trenger ikke tenke på linux i det hele tatt, kjører XBMC i win7 og den tar 720p/1080p uten problemer når jeg bruker Mediaplayer Classic HC som ekstern player i XBMC.

 

Har ikke testet HC versjonen, men ingen andre spillere jeg har testet (og jeg har testet mange) har klart gpu accel avspilling. Takker!

Lenke til kommentar
Trenger ikke tenke på linux i det hele tatt, kjører XBMC i win7 og den tar 720p/1080p uten problemer når jeg bruker Mediaplayer Classic HC som ekstern player i XBMC.

 

Har ikke testet HC versjonen, men ingen andre spillere jeg har testet (og jeg har testet mange) har klart gpu accel avspilling. Takker!

 

Klarte det heller ikke med HC versjonen. Virker som windows media player bruker minst cpu og klarer nesten å dra 720p på cpuen, men ikke et snev av hardware acel hd video. Kan det være noe feil på selve boksen? Er det noen enkel måte å teste om hardware fungerer i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Mitt ankepunkt mot disse spillerene er nettop støy.

Men det er mulig å bytte ut iallefall kabinettviften med en 50mm vifte.

 

CPU viften på 30mm er det problemer å finne erstatning for.

 

Graphedit forteller hvilken codec som er aktiv:

http://www.digital-digest.com/dvd/download...phedit_141.html

 

Hvis du vil bruke XBMC så er vel DSPlayer det beste alternativet:

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=61355

Lenke til kommentar

Etter at jeg instalerte siste bios og blant annet ble kvitt den iriterende blå powerknappen skal jeg ikke si jeg har lagt noe særlig merke til støy fra maskinen min.

 

Nå som jeg ikke kan se om den er på siden jeg kjører uten led på, må jeg nesten bak og kjenne om det er liv i vifta til tider. Men det skal sies at jeg har en server stående i gangen som bråker lit, så muligens jeg hører mere fra min asrock så snart serveren er forvist til kjelleren.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har en AsRock Ion330 som kjører Ubuntu 9.10 med XBMC 9.11(beta) - Stort sett er jeg superfornøyd.

 

Det eneste aberet er at XBMC henger seg etter å ha vært idle i et par timer. Jeg opplever både at det henger seg ved første aktivitet (tastetrykk fra remote) etter at den har vært idle, men jeg har også opplevd at jeg kan navigere i menyene i XBMC hvor alt tilsynelatende fungerer men at det først henger seg etter at jeg starter en film/serie. Jeg er dermed nødt til å restarte AsRocken, som fører til en disk check ved reboot som er ekstremt irriterende.

 

Jeg har maskinen koblet til en Samsung 40". Alle skjermsparere og power savers både i ubuntu og xbmc er slått helt av. Videominnet er økt til 512MB i Bios. Jeg bruker en MCE remote kjøpt fra eBay lik som Largie nevner i en post tidligere i tråden. Om det er relevant, så installerte jeg Jaunty når jeg først fikk maskinen, og oppgraderte siden til Karmic. Problemet jeg nevner var også tilstede i Jaunty, og også i tidligere versioner av XBMC hvor jeg har brukt MediaStream skinnet. Jeg har en 320GB WD MyBook tilkoblet.

 

Noen forslag til å få den herlige maskinen til å innfri 100%?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...