Gå til innhold

Erfaringer med Asrock NetTop ION 330


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg en av disse selv. Hvilken software mener dere funker best i Windows XP/Windows 7 spesielt mtp. videoavspilling? (Skal spille 1080P)

 

Liker veldig godt XBMC, men det virker som dette ikke fungerer i 1080P på Windows-operativsystem. Stemmer dette? (Som fyren under meg påpeker) Hva er alternativene for en som blir vettskremt av Linux o.l.?

 

Mediaportalen er vel kanskje en kandidat? Fikk det anbefalt av en kompis, er det noen ulemper med dette programmet?

Synes også XBMC Live virker spennende, men dette er vel ikke noe fullverdige operativsystem. (Kan jeg surfe på nett osv med dette?)

 

Setter pris på alle tips, det greieste hadde vært om jeg kunne ha kjørt Windows med en aller annen variant av XBMC smertefritt, uten å bruke eksterne programmer til mediavspilling.

 

 

Sjekk kommentar #230. Det meste skal stå der.

 

 

 

 

Sjekk forøvrig ut hva XBMC.org skriver om neste versjon av xbmc.. Der får vi det vi mangler pdd. Årets :xmas: gave:.

Endret av potlos
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Endrer dette spørsmålet litt,

 

ønsker helst å ha lyden optisk, men dette problemet gjelder både HDMI og optisk... Når jeg trykker på configure på HDMI-lydutgangen så får jeg bare opp "stereo", ikke "5.1". På den optiske utgangen kan jeg ikke en gang trykke configure, den er grå'a ut. Men, om jeg går innpå properties, og supported formats så ligger DTS og Dolby Digital der, og de er haka av, men det kommer bare 2.0 ut av anlegget. Det MERKELIGE, er at om jeg trykker "TEST" på Dolby eller DTS så switcher forsterkeren direkte over til 5.1lyd og alt funker utmerket. Med en gang testen er over så switcher den over til 2.0 igjen......

 

Hva er problemet?

Endret av oysf
Lenke til kommentar

Klarte å fikse det problemet. Men nå føler jeg som en idiot, er det noen som kan hjelpe meg med en helt elementær ting?

Jeg klarer rett og slett ikke å finne brukerdata for XBMC, altså skins, plugins o.l.

 

Jeg har Windows 7, og ifølge wikien skal mappen med brukerinnhold ligge på: "2. Vista/Windows 7: Users\[user]\AppData\Roaming\XBMC\ "

 

Men jeg har ingenting som heter Appdata inne på brukeren min! Bruker siste night build av XBMC forøvrig, og alt funker fint unntatt dette her. Irriterende, for slik det er nå kan jeg ikke legge inn skins.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Lurer fortsatt på det over, men nå lurer jeg på noe ang. fjernkontrollen.

Jeg fulgte guiden til fyren jeg nevnte over, og skulle bruke dette for å installere fjernkontrollen.

 

fjernkontroll: XBMC har grunnleggende støtte for medfølgende MCE kontroll, men den er noe svak. Først når du legger til oppdateringen fra http://www.ratsauce.plus.com/xbmc.htm får fjernkontrollen virkelig ben å gå på. Følg instruksjonen og start XBMC med den store "grønnknappen" - genialt. Et tips er også å omadressere knappene på fjernkontrollene slik at du har kommandoene I (info) og TAB (fullscreen) tilgjengelig. Se innlegg #243

 

Har du en fjernkontroll som merkelig nok ikke lyster, selv etter å ha reinstallert registreringsfilene? -> Prøv å resette fjernkontrollen ved å ta ut batteriene.

 

Men url-en der funker ikke. Er det noen som vet hvilken oppdatering han mener?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Lurer fortsatt på det over, men nå lurer jeg på noe ang. fjernkontrollen.

Jeg fulgte guiden til fyren jeg nevnte over, og skulle bruke dette for å installere fjernkontrollen.

 

Men url-en der funker ikke. Er det noen som vet hvilken oppdatering han mener?

 

Det er bra at du sa i fra - nettsiden har forsvunnet. Ikke fortvil for her ligger filene: http://sourceforge.net/projects/xbmcmce/files/

Endret av potlos
Lenke til kommentar

Men jeg har ingenting som heter Appdata inne på brukeren min! Bruker siste night build av XBMC forøvrig, og alt funker fint unntatt dette her. Irriterende, for slik det er nå kan jeg ikke legge inn skins.

AppData mappen er skjult, du må vise skjulte filer og mapper for å se den.

Lenke til kommentar

Men jeg har ingenting som heter Appdata inne på brukeren min! Bruker siste night build av XBMC forøvrig, og alt funker fint unntatt dette her. Irriterende, for slik det er nå kan jeg ikke legge inn skins.

AppData mappen er skjult, du må vise skjulte filer og mapper for å se den.

 

Fant dette ut for en stund siden, men takker likevel. Problemet mitt nå er at gamlemåten for å legge til skins ikke lenger gjelder, det ser ut som jeg må bruke noe git-greier for å legge til skin-et jeg har lyst på. (Aeon stark)

 

Noe som virker jævlig komplisert ... *sukk*

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skulle til å bestille ION 330 nå, men ser nå at det finnes en ny utgave på Multicom ved navn 100HT.

Hvilken bør jeg velge? Er det store forskjeller og er det verdt prishoppet opp?

 

Jeg tror det er bare smak og behag - og hvor mye penger du har lyst til å bruke. 330HT funker fortsatt til det meste, men skal du ha større HD og minne osv så kommer du opp til prisen på 100HT. Uannsett så vil du ikke velge feil, da boksen er god å bruke. Årets beste julegave. God Jul!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Skulle til å bestille ION 330 nå, men ser nå at det finnes en ny utgave på Multicom ved navn 100HT.

Hvilken bør jeg velge? Er det store forskjeller og er det verdt prishoppet opp?

 

Jeg tror det er bare smak og behag - og hvor mye penger du har lyst til å bruke. 330HT funker fortsatt til det meste, men skal du ha større HD og minne osv så kommer du opp til prisen på 100HT. Uannsett så vil du ikke velge feil, da boksen er god å bruke. Årets beste julegave. God Jul!

Takk for tips. Men er 330HT på vei ut nå, eller har bare prisene på Multicom steget?

 

Jeg vil ha en Asrock, men til en noenlunde "rimelig" penge. Så hvilken velger jeg? Virker som det nå må stå mellom:

- ION 3D 152D, men 3D har jeg ikke behov for.

- Core 100HT, er denne prisen med OS (Win)?

Lenke til kommentar

I november 2009 kostet denne konfigurasjonen 3600 kr.

 

(Asrock NetTop ION 330HT, Intel Atom Dual Core 330, 2GB, 320GB, Blu-Ray, WLAN, HDMI, Full HD, 26dB, Svart)

 

Nå i Jan 2011 får du det samme + 4 GB og 500GB og WIN7 for 4900 kr.

 

I 100H får du for 4500 og oppover (Uten Win7)

 

Må du ha en Asrock så er 100HT et bedre valg fordi den har litt bedre prosessor og er en generelt nyere modell. Du må skaffe Win7 i tillegg da det ikke leveres som standard. (+900 kr som ekstrautstyr).

 

Men, jeg kjøpte en Asrock fordi den koster kr 3 500,-. Hvis du nå skal ut med 5 000 kr så kan du kanskje se på andre HTPC-er evt. bygg selv for en billigere penge. Det har begynt å bli dyrt.

Lenke til kommentar

Skal studere litt mer. En ting til, burde jeg gå for 32 bit eller 64 bit Win7? Om jeg går for 4 GB RAM er vel 64 bit et must. Og etter hva jeg har forstått så er det 64 bit som følger med på Multicom, på de få modellene der OS er innebygd.

 

Noen tanker?

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Skal studere litt mer. En ting til, burde jeg gå for 32 bit eller 64 bit Win7? Om jeg går for 4 GB RAM er vel 64 bit et must. Og etter hva jeg har forstått så er det 64 bit som følger med på Multicom, på de få modellene der OS er innebygd.

 

Noen tanker?

 

64-bit er ikke et must i seg selv, men det er kulere og nyere, samt potensielt bedre. Det er få eller ingen grunner til å ikke installere 64-bit på en ny HTPC. Hvis du VET du skal installere spesielle, rare og gamle programmer som bare tåler 32-bit så stiller det seg annerledes.

 

Alle nye drivere og programmer du skal kjøre på en ny HTPC tåler og bør kjøre 64-bit.

Endret av potlos
Lenke til kommentar

 

Fantastisk! Bye bye nightly build :D

 

Er det noen som har testet versjon 10 med Asrock enda? Hvordan funker det? Jeg har ikke tilgang til media PC-en min for tiden, men er veldig spent på hvordan det fungerer.

 

Det funker veldig bra. Helt som vanlig - slik vi er vant med fra 9-ern. Dog med støtte for HD osv.

 

Av nye ting kan jeg anbefale Add-ons som har halvautomatisk nedlasting av undertekster - som funker. Og oppsett av remote controll - ikke prøvd.

Endret av potlos
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

 

har nå prøvd Dharma, med XBMCFreak sin XBMCLive build.

 

Fjernkontroll "fungerer" dvs, den skipper litt, så må nok tunes en del.

HD fungerer.

 

LYD? nope. jeg har optisk SPDIF kabel som jeg har knytta til recieveren, og får ingen lyd whatsoever. Setter jeg til HDMI får jeg lyd fra TV'n men vil jo har lyd fra receiveren.

 

Har søkt masse på xbmc forum http://forum.xbmc.org/forumdisplay.php?f=52, og det er mange som har problemer med lyd. Hotteste tipset er og unmute spdif i alsamixer. Dog de er ikke unmuta, men viser ingen volum bar, dvs det står bare 00 der.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...