Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg er svært glad for at mine dager som selger er over når jeg leser denne tråden :D

 

Klassikeren fra min tid var kunder som kom inn i butikken etter at den var stengt (og det ser ikke ut til å ha endret seg nevneverdig, ser jeg). Jobbet på et kjøpesenter og når det var stengetid, kjørte vi (i likhet med alle de andre butikkene) gitteret halvveis ned. Det markerte rimelig tydelig at butikken var stengt, men gjorde det samtidig mulig for kundene som måtte befinne seg inne i butikken å komme ut. Allikevel skjedde det med jevne mellomrom at en eller flere tullinger bøyde seg ned under gitteret og kom inn, og ble SÅ overrasket, og i mange tilfeller irriterte, når vi forklarte at vi var stengt (kan nevnes at det ble kunngjort over høytalerannlegget at senteret stengte både 10 min før og ved stengetid). De irriterte "truet" som regel også med å gå til konkurrenten oppe i byen. Sjefen min pleide da som regel tørt å bemerke at det måtte de gjerne, men at de da burde være oppmerksomme på at den aktuelle butikken hadde vesentlig kortere åpningstider enn oss.

 

Det hører med til historien at enkelte også forklarte deres ærende og spurte pent om det kunne la seg gjøre, selv om vi var stengt. De slapp selvfølgelig inn ;)

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen historie, fra Obs. Der utvalget av insektsmidler var på dagsorden.

 

Eksp: Dette er det eneste vi har, vi er litt robba.

 

Jeg kunne selvsagt at forklart at dersom de var robba måtte de ringe politiet, og at ordet han lette etter kanskje var ribba, i betydningen utplukket. Men det gjorde jeg ikke. Silkeglatt, altså.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det skulle ikke forundre meg om du personlig står bak mange av historiene her i form av umullig kunde

Nå skal jeg gi det et eksempel på hvor utrolig smooth jeg opptrer som kunde. Her fra jysk:

 

Meg: Jeg skal ha en madrass.

Eksp: Til å sove på hver dag?

Meg: Ja.

 

Jeg kunne selvsagt sagt "nei, til å sove på hver natt". Men jeg gjorde gode miner til slett spill.

 

 

Sarkastisk applaus for at du er et så fantastisk menneske.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det er rart hvordan folk går helt i forsvarsmodus med piggene ut når kortterminalen kødder seg. "AVBRUTT AV KUNDE? JEG GJORDE INGENTING JEG NÅ ALTSÅ! HELT SANT!" Jeg har da faen ikke beskyldt deg for noen ting, ro deg ned.

Ok, jeg er rolig nå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det skulle ikke forundre meg om du personlig står bak mange av historiene her i form av umullig kunde

Nå skal jeg gi det et eksempel på hvor utrolig smooth jeg opptrer som kunde. Her fra jysk:

 

Meg: Jeg skal ha en madrass.

Eksp: Til å sove på hver dag?

Meg: Ja.

 

Jeg kunne selvsagt sagt "nei, til å sove på hver natt". Men jeg gjorde gode miner til slett spill.

 

At du i det hele tatt tenkte på det da, eller senere, at du kunne korrigert selgeren, men at du er så "snill" at du ikke gjorde det, viser jo bare at du ikke er langt unna å være en av disse umulige, selvgode og kverulerende kundene ;)

 

Vi hadde noen av de der jeg jobbet... utrolig slitsomme folk. Sier man én ting litt feil, så måtte de rette på en med en eneste gang. Vel, vi har stått på jobb og pratet om de samme tingene i snart åtte timer. Er det rart tunga slår litt krøll på seg i blant?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kjenner jeg er svært glad for at mine dager som selger er over når jeg leser denne tråden :D

 

Klassikeren fra min tid var kunder som kom inn i butikken etter at den var stengt (og det ser ikke ut til å ha endret seg nevneverdig, ser jeg). Jobbet på et kjøpesenter og når det var stengetid, kjørte vi (i likhet med alle de andre butikkene) gitteret halvveis ned. Det markerte rimelig tydelig at butikken var stengt, men gjorde det samtidig mulig for kundene som måtte befinne seg inne i butikken å komme ut. Allikevel skjedde det med jevne mellomrom at en eller flere tullinger bøyde seg ned under gitteret og kom inn, og ble SÅ overrasket, og i mange tilfeller irriterte, når vi forklarte at vi var stengt (kan nevnes at det ble kunngjort over høytalerannlegget at senteret stengte både 10 min før og ved stengetid). De irriterte "truet" som regel også med å gå til konkurrenten oppe i byen. Sjefen min pleide da som regel tørt å bemerke at det måtte de gjerne, men at de da burde være oppmerksomme på at den aktuelle butikken hadde vesentlig kortere åpningstider enn oss.

 

Det hører med til historien at enkelte også forklarte deres ærende og spurte pent om det kunne la seg gjøre, selv om vi var stengt. De slapp selvfølgelig inn ;)

 

Om jeg skulle fått en krone hver gang jeg har fått sånne kunder hadde jeg vært styrtrik nå:p

Lenke til kommentar

Det er rart hvordan folk går helt i forsvarsmodus med piggene ut når kortterminalen kødder seg. "AVBRUTT AV KUNDE? JEG GJORDE INGENTING JEG NÅ ALTSÅ! HELT SANT!" Jeg har da faen ikke beskyldt deg for noen ting, ro deg ned.

Ikke alle som liker å få slike anklager mot seg, selv om det er en maskin. Ikke at det bryr meg nevneverdig, men beskjeden er jo ikke riktig, og det burde være en smal sak å fikse dette i terminalene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det skulle ikke forundre meg om du personlig står bak mange av historiene her i form av umullig kunde

Nå skal jeg gi det et eksempel på hvor utrolig smooth jeg opptrer som kunde. Her fra jysk:

 

Meg: Jeg skal ha en madrass.

Eksp: Til å sove på hver dag?

Meg: Ja.

 

Jeg kunne selvsagt sagt "nei, til å sove på hver natt". Men jeg gjorde gode miner til slett spill.

 

Sarkastisk applaus for at du er et så fantastisk menneske.

 

Det er jo natt og dag i forskjell på de svaralternativene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Noen som gjennkjenner denne logikken?:

 

"Dette var den siste som var igjen i hylla (av varen de viser frem), jeg får den vel billigere da?"

 

Mange tuller vel bare, men har opplevd noen som seriøst mener at de skal ha rabatt siden det er den siste.

 

Noen som også kjenner igjen de dumme svarene man får når man spør om de vil ha kvittering eller pose?

 

"Den kan du arkivere"

 

Hoho, funny...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noen som gjennkjenner denne logikken?:

 

"Dette var den siste som var igjen i hylla (av varen de viser frem), jeg får den vel billigere da?"

 

Mange tuller vel bare, men har opplevd noen som seriøst mener at de skal ha rabatt siden det er den siste.

Du kan jo svare, med et glimt i øyet selvfølgelig, at han faktisk må betale mer siden den åpenbart er en etterspurt vare :)

 

Edit: Leif was here...

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Noen som gjennkjenner denne logikken?:

 

"Dette var den siste som var igjen i hylla (av varen de viser frem), jeg får den vel billigere da?"

 

Mange tuller vel bare, men har opplevd noen som seriøst mener at de skal ha rabatt siden det er den siste.

Du kan jo svare, med et glimt i øyet selvfølgelig, at han faktisk må betale mer siden den åpenbart er en etterspurt vare :)

 

Edit: Leif was here...

 

 

Hehe, ja. Har dratt den et par ganger hvor det passer inn i settinga :p

Lenke til kommentar

Hadde en kunde i dag som jeg tror misforstod meg, eller så misforstod jeg henne. Det ble i alle fall en smule ubehagelig. Hun kommer til meg og sier hun skal ha en billig smarttelefon til sønnen hennes, helst under tusen kroner. Vi har et par av dem, men en rekke av dem er operatørlåst selv om man kjøper uten abonnement. Jeg spurte henne så hvilken operatør det var på nummeret til sønnen, hvorpå hun svarte at de hadde numre/abonnement gjennom jobben hennes og hun var ikke interessert i noe slikt. Jeg forklarte da at jeg bare ville vite hvilken operatør det var, slik at jeg kunne vise henne hvilken telefoner hun evt ikke kunne kjøpe med mindre hun var villig til å bytte; da ville hun eventuelt spart litt tid. Så når jeg lirte av meg det oppfølgende spørsmålet "men hvilken operatør er det?" ble hun ganske trekt og jeg hørte tydlig at hun var irritert når hun forklarte at hun absolutt ikke skulle ha noe greier med binding og ditt og datt. Når hun hadde snakket ferdig trakk jeg meg bare unna og lot henne stå der og se på egen hånd. :( Føltes som om jeg hadde tråkka på tærne hennes.

 

Jeg tror jeg til slutt forstod at hun faktisk ikke hadde noe telefonnummer til sønnen, og trodde jeg skulle prakke på henne noe fri familie hvis det nye nummeret var hos samme operatør som de hadde fra før av. Hun kjøpte i alle fall en telefon som var låst til Tele 2 og ba om nytt kontantkort. Følte meg ganske teit.

Endret av Klatt3n
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...