Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok akkurat der vi er uenige. For meg virker det som at kundens behov ikke ble kartlagt. Hvis de hadde gått gjennom det med kunden, så ville han ikke blitt overrasket over sluttprisen. 200.000 kroner for allroundbruk? Come on, det er latterlig. Det er en prisklasse for enten entusiaster som vet hva de skal ha, eller folk som har altfor mye penger. Og i sistnevnte tilfelle ville en skriftlig avtale vært en selvfølge om butikken må bestille inn varene uten mulighet for å returnere dem.

Lenke til kommentar

Kartlegging kartlegging kartlegging. Er så viktig i salg at det kan ikke presiseres for mange ganger. Solgte inn et kurs til neste år for vel 550 000 kr her om dagen, når alle prisene er hentet inn og tilbudet midlertidlig reservert, blir kontrakt sendt over. Denne presiserer at alt er bestilt tentativt og endelig bekreftelse må foreligge innen 7 dager fra kontrakten ble sendt. Nå ser det ut som dette går gjennom og så jeg er storfornøyd :)

 

Kartlegging, det viktigste verktøyet for envær selger. Bedre å spørre 2 ganger for mye enn 1 gang for lite.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Tipper denne tråden blir et populært sted å få ut aggresjon for alle kassemedarbeiderne som har sett på at folk skal betale matvarer for 500 kroner med femtiøringer i dag.

Stod i kø i 15 minutt på matbutikken i fag - vanligvis er det 5 minutter hvis det er mye kø. Var vel 10 åpne kasser og alle var like trege.

 

Vi hadde ei dame som fullte opp tre 50-øre-beholdere på da tre Cashguard'er. Gratulerer.

Hvorfor ikke bare si nei etter at dere har tatt imot 25 stykker?

 

Er ikke banken pliktig til å veksle 50-åringene i 10 år framover?

Norges Bank er pliktig til det.

Stemmer, men jeg antar at de fleste bankene vil veksle selv etter 1. mai?

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Det er nok akkurat der vi er uenige. For meg virker det som at kundens behov ikke ble kartlagt. Hvis de hadde gått gjennom det med kunden, så ville han ikke blitt overrasket over sluttprisen. 200.000 kroner for allroundbruk? Come on, det er latterlig. Det er en prisklasse for enten entusiaster som vet hva de skal ha, eller folk som har altfor mye penger. Og i sistnevnte tilfelle ville en skriftlig avtale vært en selvfølge om butikken må bestille inn varene uten mulighet for å returnere dem.

 

Jeg påstår ikke at det var vellykket, men intensjonen var å hjelpe kunden, selv om han sikkert kunne fått handelen bekreftet en gang til. Når han sier at han vil ha det beste av det beste uansett pris, kan det lett tolkes slik han gjorde.

 

Jeg tror ikke at du alltid har gjort jobben din helt perfekt heller. Jeg vil faktisk gå så langt som å tro at alle som jobber i serviceyrker har dummet seg ut en eller annen gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Morsom dag faktisk!

 

Jeg jobber som deltidsansatt oss Hi-Fi klubben.

 

Meget velstående mann kommer inn.

 

Han sier at han skal ha det beste av det beste, og måtte koste hva det måtte koste. Han sa at det skulle brukes primært til et rom på rundt 50 kvadratmeter og at det skal brukes til allround bruk.

 

Han kjørte en Porche 911, så jeg tenkte han var seriøs. Så vi fant en godt opppsett til 200K. Vi bestilte det meste bra utlandet, og uken etter hadde vi alt. Mannen nekter selvfølgelig å betale den summen. Han mente at 10K var det han så for seg.

 

Der sto vi, 200K kastet bort på ingenting.

 

Blir så skikkelig irritert på slike mennesker som ikke kan forklare seg skikkelig!

 

Beklager, men det er et par ting som skurrer her. For det første, hvor lenge var han i butikken? Var det tid til å diskutere løsninger, komme med forslag, snakke om design/utførelse av det? Jeg nekter å tro at noen ville gått med på et kjøp uten å engang se produktet, særlig ikke av denne typen.

 

Og dere tok ikke depositum?

 

Jeg har også hatt kunder som prater i det lange og det brede om alt de skal kjøpe og konfigurere. Når alt kommer til alt bestiller jeg ikke en spesialbygd maskin uten minst 50% depositum. Høres ut som om dere burde ordne litt på rutinene deres :)

 

EDIT: Jeg skal være den siste til å påstå at jeg alltid gjør jobben min perfekt. Jeg er bare menneskelig. Dessverre ser det ut til å gå på trynet i de situasjonene hvor man har absolutt mest å tape på det. Hendte meg her om dagen, og kunden var utenriksministeren. :hm:

Endret av Heilage waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke at du alltid har gjort jobben din helt perfekt heller. Jeg vil faktisk gå så langt som å tro at alle som jobber i serviceyrker har dummet seg ut en eller annen gang.

Jeg har for all del gjort min andel tabber, men det er forskjell på en liten feil og å bestille noe til 20 ganger så høy pris som kunden hadde forventet. Om ikke det tyder på for dårlig kommunikasjon med kunden, så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

For meg, og kanskje en del andre, virket det som at han mente at det var kunden sin skyld. Det er dette jeg reagerer på. Historien viser bare at butikken enten har dårlige rutiner, eller at rutinene ikke ble fulgt, for det skal rett og slett ikke være mulig å bomme så totalt på det kunden egentlig er ute etter. Eventuelt har de blitt offer for en dårlig spøk, og det kan jo for all del sies å være usmakelig men det høres likevel utrolig merkelig ut å bestille inn for så store verdier uten å sikre seg på et vis. Her er det noen som ikke har gjort jobben sin skikkelig, og da sikter jeg ikke til den deltidsansatte. Jeg kan ikke se for meg at en slik bestilling vil gjennomføres uten at butikksjefen har en finger med i spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, for all del så informerte vi han om at det vil koste godt over 150K.

 

Han aksepterte dette.

Og du synes ikke det var et vesentlig moment å ha med i posten din, der du skruver at kunden hadde forventet at det kom på TI tusen? :roll:

Bare kablene til oppsettet kostet 30K :green:

Håper dere mister alle de bestilte varene i gulvet, ryker på et skikkelig tap, og går konkurs. :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke banken pliktig til å veksle 50-åringene i 10 år framover?

Norges Bank er pliktig til å ta mot 50-øringer i 10 år fremover, men det må i så fall gå gjennom din lokale bank da Norges Bank ikke gir tjenester til privatpersoner.

 

Det er opp til din bank/bankfillial om de vil ta mot 50-øringer. Ingen "vanlige" banker er pliktig til å ta mot 50-øringer lenger, men mange banker gjør det likevel som en ekstratjeneste i disse dager.

 

Og med dette avslutter vi denne diskusjonen. :)

Lenke til kommentar

Er ikke banken pliktig til å veksle 50-åringene i 10 år framover?

Norges Bank er pliktig til å ta mot 50-øringer i 10 år fremover, men det må i så fall gå gjennom din lokale bank da Norges Bank ikke gir tjenester til privatpersoner.

 

Det er opp til din bank/bankfillial om de vil ta mot 50-øringer. Ingen "vanlige" banker er pliktig til å ta mot 50-øringer lenger, men mange banker gjør det likevel som en ekstratjeneste i disse dager.

 

Og med dette avslutter vi denne diskusjonen. :)

 

Hvor kan jeg innløse 50-øringer etter 1. mai 2012?

Publikum kan henvende seg til Norges Bank i Oslo for innløsning. Publikum kan også henvende seg til sin lokale bank, men disse er ikke forpliktet til å ta i mot mynten etter 1. mai 2012. Se mer informasjon på siden Hvor kan tilbaketrukne sedler og mynter innløses.

 

Sånn, nå er denne diskusjonen ferdig :).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunden ville HA DET BESTE. Inntrykket han ga var jo klart at han ville ha det beste. Da fikk han det, ikke kundebehandlers feil at kunde er litt for stor for sin egen lommebok.

 

Sånn jeg ser det har begge to skyld i uhellet. Kunden ville ha det beste av det beste, uansett pris, noe han også fikk. Problemet er at han neppe hadde en anelse om hvor mye "uansett pris" faktisk kunne komme på. For meg som er totalt uinteressert i merkevarer og ikke kan navnet på to produsenter av høytalere høres ti tusen ut som utrolig mye. Det dyreste anlegget jeg kjenner en som har kostet hele femti tusen, noe jeg synes er vanvittig dyrt. Å komme med et anlegg som er hele fire ganger dyrere hadde jeg aldri kunne sett for meg hadde vært mulig..

 

Dette burde selger ha regnet med, spesielt etter at kunden ikke kunne noe om merker, pris og så videre. I dette tilfellet burde selger da ha gjort kunden oppmerksom på hvor mye det beste faktisk koster. Kunden på sin side burde ha spurt om et raskt overslag hvor mye det ville ha kostet, og har dermed også en del av skylden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...