Occi Skrevet 29. januar 2012 Skrevet 29. januar 2012 Kunder som tror de sparer penger ved å ikke ta pose (det koster ingenting hos Statoil), evt. prøver å spare miljøet og deretter bruker evigheter på å komme seg ut av butikken pga. de må stable som noen idioter.. 1
Macklemore Skrevet 29. januar 2012 Skrevet 29. januar 2012 Hvor umiljøvennlig er egentlig plastikk poser? De blir jo sjeldent brukt bare ut av butikken, Jeg bruker dem ofte til gympose,søppelpose,pose når jeg reiser til hytta osv
Occi Skrevet 29. januar 2012 Skrevet 29. januar 2012 Ikke spør meg, jeg bruker plastposer selv, og gjenbruker de til slikt som du selv nevner. Men er veldig provoserende når kunder lager masse kø og styr fordi de nekter å bruke pose, og i stedet blir stående ved kassa i evigheter pga. dette.. Vi pakker også posene for kundene (vi er naturligvis mye raskere, og gjør det mens de betaler), så er virkelig mye treigere
Populært innlegg Korka Skrevet 29. januar 2012 Populært innlegg Skrevet 29. januar 2012 Nesten litt som når folk betaler med kort og har det super travelt. De napper kortet ut 4-5 ganger for tidlig før de skjønner at det må stå "Godkjent" på terminalen. Haha, jobber på Coop Mega, og i går så dro en kunde kortet ut for tidlig. Typisk overklasse husmor kjærring. Så sa jeg "Unnskyld, men du dro ut kortet ditt for tidlig". Hun svarte så med "Det sto jo godkjent". Da fikk jeg lyst til å bare si; "Hadde det stått godkjent hadde du for faen ikke trengt å stappe i kortet en gang til" 14
Gjest Harley Quinn Skrevet 29. januar 2012 Skrevet 29. januar 2012 I går var en av disse dagene hvor alt bare er surr. Dørene til butikkenhang seg opp, så de lukte seg ikke helt igjen, altså iskaldt ved inngangsdøra våres. I tillegg så var det noe tull med sparebanken øst så flere av kundene som dro kortet fikk bare beskjeden "Ikke kontakt med banken"! De var ikke i min kasse så jeg spurte såklart først hvilken bank det var siden han andre medarbeideren min ba meg prøve å ta ut penger siden det ikke gikk i den kassen. Jeg fikk såklart ikke kontakt meldingen selv og spurte selvfølgelig damen hvilken bank hun hadde. Når hun da sa sparebanken øst forklarte jeg at også flere kunder hadde hatt problemer hos oss i dag og det var dessverre ikke noe vi kunne gjøre. Må si det frister lite å svare pent når mannen hennes da tar helt av, kaller oss en ubrukelig butikk, dårlige maskiner og noen bedritne ansatte, at dette er våres problem og det må fikses opp i. Prøvde å forklare at det var dessverre ikke stort vi fikk gjort siden vi ikke akkurat kan fikse de selv. Og først nå kom jeg på at jeg burde ha svart at kunne jeg fikset kortautomaten så hadde ikke jobben min vært å sitte i kassa på kiwi! 9
Occi Skrevet 29. januar 2012 Skrevet 29. januar 2012 Må si det frister lite å svare pent når mannen hennes da tar helt av, kaller oss en ubrukelig butikk, dårlige maskiner og noen bedritne ansatte, at dette er våres problem og det må fikses opp i. Prøvde å forklare at det var dessverre ikke stort vi fikk gjort siden vi ikke akkurat kan fikse de selv. Og først nå kom jeg på at jeg burde ha svart at kunne jeg fikset kortautomaten så hadde ikke jobben min vært å sitte i kassa på kiwi! Ved mindre du har en veldig kjip sjef så burde du få lov til å svare i alle fall litt spydig til slike folk
janingar Skrevet 29. januar 2012 Skrevet 29. januar 2012 Må si det frister lite å svare pent når mannen hennes da tar helt av, kaller oss en ubrukelig butikk, dårlige maskiner og noen bedritne ansatte, at dette er våres problem og det må fikses opp i. Prøvde å forklare at det var dessverre ikke stort vi fikk gjort siden vi ikke akkurat kan fikse de selv. Og først nå kom jeg på at jeg burde ha svart at kunne jeg fikset kortautomaten så hadde ikke jobben min vært å sitte i kassa på kiwi! Kanskje litt på kanten, men som svar på at han kalte dere bedritne ansatte skulle du bare replisert "Takk i like måte" eller fortalt at han var en like bedriten kunde som ikke kan styre seg 3
Cutthroat Bill Skrevet 29. januar 2012 Skrevet 29. januar 2012 (endret) Nesten litt som når folk betaler med kort og har det super travelt. De napper kortet ut 4-5 ganger for tidlig før de skjønner at det må stå "Godkjent" på terminalen. Jeg har fjernet kortet mitt mange ganger mens det står godkjent, bare for å få høre at jeg var for rask. Men jeg har lært at man må vente til skjermen blinker en gang før kortet faktisk er godkjent. Red.: Hvordan har det seg at de som stå bak kassen tilsynelatende aldri har opplevd dette når de selv skal betale? Endret 29. januar 2012 av Cutthroat Bill 5
Flimzes Skrevet 29. januar 2012 Skrevet 29. januar 2012 (endret) Napper ut kortet umiddelbart når det står godkjent, har aldri hatt et problem med det. Jobbet i kasse i matbutikk før. EDIT: Jeg jobber på teknisk support, og her om dagen var det en butikkeier som hadde slått inn noe galt på en kredittkunde i kassen. Jeg forklarte veldig tydelig hvordan hun skulle rette opp dette, men hun stod bare og nektet å godta min forklaring. Etter enda noen minutter innså jeg at hun ikke visste hva en kredittkunde var, og hun visste ikke hva kreditt er. En butikkeier. I 2012. Vet ikke hva kreditt er. Tok meg over en halvtime å forklare hele konseptet for henne (med store protester fra hennes side hele veien) og når hun godtok konseptet, men likevel ikke stolte på det endte det med at jeg slo det inn selv i systemet hennes.. Endret 29. januar 2012 av Flimzes 9
NgZ Skrevet 29. januar 2012 Skrevet 29. januar 2012 (endret) Jeg har fjernet kortet mitt mange ganger mens det står godkjent, bare for å få høre at jeg var for rask. Men jeg har lært at man må vente til skjermen blinker en gang før kortet faktisk er godkjent. Red.: Hvordan har det seg at de som stå bak kassen tilsynelatende aldri har opplevd dette når de selv skal betale? Har opplevd det samme på Kiwi ettr at de fikk en oppdaering av terminalsoftwaren for noen måneder siden. Aldri opplevd det før det, eller noen andre steder. Coopen fikk en oppdatering samtidig og har samme terminaler, (relativt mørk grå med noen sorte detaljer - incognito elns.) men der står det ikke godkjent før det blinker - til gjengjeld blinker den to ganger. Uskker på om de har fikset det nå, eller om jeg bare ble vandt til det. Der var i hvert fall de ansate veldig klar over problemet. Endret 29. januar 2012 av NgZ
Black Star Skrevet 29. januar 2012 Skrevet 29. januar 2012 Coopen fikk en oppdatering samtidig og har samme terminaler, (relativt mørk grå med noen sorte detaljer - incognito elns.) Ingenico kanskje? Vi har det merket der jeg jobber. Aldri vært noe problem med at folk har tatt ut kortet for tidlig.
Ilcapo93 Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 (endret) Noen som har problemer med banketerminalene med at de viser "er kortet satt inn riktig?" og etter noen forsøk sier "Bruk stripe"? Deretter gir den feilmelding og man må starte alt på nytt... Endret 30. januar 2012 av Ilcapo93
Isbilen Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Noen som har problemer med banketerminalene med at de viser "er kortet satt inn riktig?" og etter noen forsøk sier "Bruk stripe"? Deretter gir den feilmelding og man må starte alt på nytt... Jeg får det ganske ofte på den typen terminal man finner på Bunnpris, Meny etc. Lurer på om det kan ha noe med kortfabrikanten banken min bruker, for kortet er rimelig nytt. Eventuelt burde kanskje bare jeg skaffe meg en bedre kortholder.
Jason P. C. Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Jeg har problemer med det når jeg handler på Kiwi
Borbra Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Jeg fikk "Sett inn kortet på nytt" her om dagen, men da jeg dro ut kortet for å gjøre nettopp det, ble vist hele greia avbrytt. Ikke den største faren, men litt merkelig at den "avslutter" kortbetaling når man gjør det man får beskjed om. 1
Ms. Mango Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 (endret) Jeg fikk "Sett inn kortet på nytt" her om dagen, men da jeg dro ut kortet for å gjøre nettopp det, ble vist hele greia avbrytt. Ikke den største faren, men litt merkelig at den "avslutter" kortbetaling når man gjør det man får beskjed om. Jeg aner ikke hva dette skyldes, men har inntrykk av at feilen ligger i chipen, fordi det ofte er de samme kundene med problemet gang på gang. Imidlertid går det alltid til slutt etter noen forsøk, så vet ikke helt sikkert. Men det jeg pleier å gjøre, er å sette i kortet til kunden selv med et bestemt kakk etter å ha trykket avbryt i terminalen og trykket "bank" på nytt, og da virker det som oftest. Endret 30. januar 2012 av Ms. Mango
Pubé Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Dette hadde vel vært gøy: http://www.youtube.com/watch?v=bqlb02ju1qc 1
Hyperio Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 Trikset er å gnu litt på chipen med fingrene for så å sette den hardt og bestemt ned. Funker det ikke da har du sikkert taiwansk pirat-Visa.
Isbilen Skrevet 30. januar 2012 Skrevet 30. januar 2012 I så fall har jeg en høne å plukke med SR-Bank. Har dere kassafolk inntrykk av at det er noen leverandører som sliter mer enn andre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå