Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Får ta en nærmere titt på serien, da:)

 

Edit: Etter kun en episode kan jeg ikke si at likhetene mellom meg og karakteren Bernard Black ikke er særlig slående, da jeg ikke på langt nær er et slikt nervevrak. Kanskje like "hjertesløs" som veninnen antyder, men sjeldent særlig høy i stemmen.

 

Men du skal ha kudos for å nevne serien. Den minner en del om The Office, som alltid har vært grei å følge med på ;)

Endret av cuadRo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber i kassa på en Meny butikk og har som mange andre i dagligvarebransjen opplevd mye rart.

Butikken hvor jeg jobber i ligger i et område som er omringet av blokker fylt med narkiser, trygdede, pensjonister og utledninger. Sier seg selv at dette fører til mange spesielle episoder.

 

En av de lokale narkisene er spesielt glad i nøtter, og forsyner seg ofte fra nøtteblandingen i løsvekt, men med hendene. Hun overser totalt den lille spaden selv som det er den som skal brukes. Så en kveld kom det en nordleding bort og sa ”Det står en sosialklient og piller i nøttene med bare hender. Ser ut som hun har ett eller annet utslett, sikkert full av dritt hu dama”. Greit, var kanskje litt frekt av han å ordlegge seg slik, men jævla udelikat av hu dama. Siden det var lite folk i butikken gikk jeg bort med myndig stemme og sa ”Unnskyld, tror du det vil være mulig for deg å bruke spaden?”. Det var da det skjedde. På ett minutt ble jeg kalt en idiot tre ganger, fikk vite at hun skulle si fra til sjefen om det, at jeg burde sparkes, og at jeg var en skam for butikken. Ringte så stengeansvarlig som kom og kjeftet ut kunden og ba henne forlate butikken. Endte med at kunden fortsatte å kjefte på stengeansvarlig før hun endelig gikk. Når hun nå kommer i butikken mens jeg er på jobb går hun aldri i min kasse selv om det er ledig kasse^^.

 

Ellers så er utledninger og pensjonister litt av samme ulla. Begge gruppene spør om kvitteringer uansett om de kjøper for kjøtt for 4000,- eller om det er en sjokolade for 10. Greit nok det, men ofte så svarer de ”Eh, ja? Må da skjønne det du som jobber i kassa?”. Nei, jeg skjønner ikke alltid det. Enkelte blir fornærmet hvis de får en kvittering kastet etter seg, så jeg har ikke mye valg enn å spørre.

Utledninger og pensjonister er også de som oftest betaler med tusenlapper selv om de kjøper en pakke tyggis. Jævla irriterende for cashguarden og oss kassafolk også. Kan da ikke så vanskelig å betale med en 10 kr eller noe? Beklager, men jeg finner det vanskelig å tro at du bare har en tusenlapp i cash på deg.

 

Og når det er kø i kassa. Ja, jeg er klar over det, du trenger ikke å komme bort til meg og skrike opp i øret mitt ”DET ER KØ!!!!KAN DU FÅ NOEN TIL Å KOMME???” Jeg er faktisk så oppegående at jeg allerede har ringt på noen, men de har bare ikke kommet enda.

 

Når det kommer til kunder som panter så var det en gang en dame og dattera på 10 år som kom og løste ut en vogn 1757. Mens mora gikk for å handle gikk dattera med en søppelpose for å pante. Panteautomaten blir skrudd av cirka 1755 så dattera fikk ikke panta. Når mora endelig var ferdig med å handle 1820 (vi stenger 1800) så klagde hun på at de ikke fikk pantet. Fyrte seg sikkelig opp med å si at hun var fast kunde, og etter dette så måtte hun vurdere å bytte butikk. Før jeg fikk sagt noe brøt stengeansvarlig inn og sa med en ironisk stemme ”Det må de GJERNE gjøre!”. Dama betalte, holdt kjeft, og var tilbake på mandagen for å handle inn mat til middag den dagen. :)

Lenke til kommentar
Til dere som henger opp reklame for varer dere ikke har: Visste dere at det ikke er lov å reklamere for varer dere ikke har?

 

Der kom jeg på en historie:

 

Ved den lokale butikken, lå det en lite kafeteria, drevet av utledinger, med mat av typen hamburger\kebab\pizza.

Jeg skulle innom å kjøpe noe å spise, og utenfor døra, hadde de en svær plakat med bilde av noe de kalte "Beef Sandwich": Jeg gikk fram, og sa:

 

-"En Beef Sandwich, takk".

 

-"Nei, det har vi ikke".

 

-"Men dere har en stor plakat utenfor som det står Beef Sandwich på?"

 

-"Ja, og hva så?"

 

 

Bestilte en Cheeseburger istedenfor..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hadde en kunde en gang som hadde med et billass med flasker. Han hadde tatt flasket (med lov) fra garasjen til faren hans. De hadde vist spart en stund. Pantet for 1998kr! Han fikk 2kr av meg slik at det ble akkurat 2k ^^

 

Uansett, vi var mange på jobb den dagen og det meste av det han hadde var 1kr flakser i hardplast. 3 av oss tok med han på bakrommet og fylte slike bruskasser med tomflaskene hans. Så regnet vi over på det etterpå. Myk plast og boks pantet han som vanlig. Dette fant vi ut av var det beste siden andre kunder kunne da pante (han lot folk som ikke skulle pante så mye gå foran når han skulle pante mykplast) og det gikk mye fortere. Slapp også å rydde av pantebordet hele tiden.

 

En litt morsom opplevelse i grunn

Du ringte vaktselskap da eller? Mange som driver og svindler med slikt. Da jeg jobbet i butikk var det klare instrukser på at ved så abnormale pantesituasjoner skulle vaktselskap tilkalles. Fikk tatt 2 stk. med en varebil full av tomkasser, som tidligere på dagen hadde stjålet kassene fra Ringnes.

 

Og til de som irriterer seg over megapantere: Tipset er å få dem til å stable panten sin selv.... Der jeg jobbet var det noen typiske gjengangere (vaskepersonalet på en skole). Etter to ganger med "opplæring" fra vår side, kom de alltid i kassen og spurte om vi kunne hente tomkasser, så stablet de selv, og vi talte over til slutt.

 

Nei ringte ikke noe vaktselskap. Det var heller ikke nødvendig, da denne personen var en jeg vet godt hvem er. Han hadde også med seg kjæresten sin. I tillegg er min far og hans far gode kamerater :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
... kunde som ikke vet ...

... unødvendig av oss å henge opp reklamasjon på varer vi ikke har ...

Jobber du i en butikk uten å vite hva reklamasjon er, og samtidig klager på uvitende kunder? Hehe :p

 

Nope. Du har feilsitert meg, og tar feile konklusjoner deretter. Jeg klager på kunder som bruker helt åpenbar feil fremgangsmåte da de leverer sin klage. Prøv igjen ;)

 

Hva reklamasjon angår, så er jeg veldig klar over hva det er - jeg mente selvfølgelig "reklame". :)

 

Til dere som henger opp reklame for varer dere ikke har: Visste dere at det ikke er lov å reklamere for varer dere ikke har?

 

Man har lov til å henge opp reklame for varer som er i butikkens besittelse, selv om de enda ikke er plassert ut i butikkområdet. Det kreves at med reklamen følger det en dato når varen blir lansert, men foruten det står man fritt til å reklamere for alt man har, eller vil få. Hvem er det som har hengt ut reklame for varer de ikke har, uansett?

Endret av cuadRo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
kan skjønne at de tar telefonen når den ringer.

Når du selv handler og telefonen din ringer så tar du vel den?

Ser ikke helt problemet, kunden kan jo handle og prate i telefon samtidig, det gjør vertfall de som jeg har ekspedert og det samme gjør jeg, er jo ikke noe problem.

 

Men, hvis kunden blir stående å snakke i lang tid isteden for å betale eller legge opp varer så kan jeg skjønne det, har aldri opplevd det selv.

I en jobb der man kun jobber i en kasse med å slå inn varer og ta betalt, er det såklart ikke et problem. Men der jeg jobber, er vi mer veiledere og selgere enn kassemenn/damer. Da har vi faktisk en samtale med kunden, og tar kunden da telefonen når den ringer, så stopper alt helt opp (inkludert køen bak han). Da begynner jeg å ekspedere neste kunde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Til dere som henger opp reklame for varer dere ikke har: Visste dere at det ikke er lov å reklamere for varer dere ikke har?

Det medfører nok ikke 100% korrekthet.

 

Det er lov å reklamere for varer man ikke har, men som man kan skaffe i løpet av rimelig tid.

 

Kunden må også kunne forvente at varer det er reklamert for kan bli utsolgt, så det regelen du henviser til mener er at man ikke har lov til å reklamere for varer man ikke har, aldri har hatt og aldri vil få.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sier seg selv at man kan ikke ha alle varer på lager om man er i en kjede. Derimot er man bundet til å selge kunden varen til den oppgitte pris som man reklamerer for selv om man må bestille denne.

 

Angående kunder i telefon, hadde en som skulle sjekke inn på hotellet her. Fikk tid å ønske han god dagen før telefonen hans ringte og han gikk ut av køen. Var veldig lang kø, hurtigruten hadde anløp og mange som skulle sjekke inn. Etter vel 10 minutter kommer mannen stormende bort til meg, brøyter seg vei mellom folk og sa nå var det hans tur. Sa som det var at han måtte stille seg i kø som alle andre. Kjeftet og small som bare F og jeg måtte til slutt be han forlate resepsjons området til han hadde roet seg ned. Så enkelte følte seg litt bekvemt der de sto. Han ropte som fan noe usammenhengende om at han skulle saksøke hotellet, noterte ned navnet mitt som sto på skiltet og hele sulamitten for dårligere behandling hadde han aldri fått før. Han ringte opp et par dager etterpå og forlangte å få snakke med direktøren, som tilfeldigvis da var i resepsjonen og tok telefonen fra sentralbordet. Hadde på forhånd fortalt hva som hadde skjed. Direktøren sa mhm, og jaha et par ganger før han brøt ut av seg at slike oppførsel han viste når han sjekket inn ville han ikke se på sitt hotell og om han kom en gang til og oppførte seg slik skulle han kaste han på hav, hodet først.

 

Har ikke sett den personen siden :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Støvsuge gresset, er det mulig?! :)

 

For 18 år siden jobbet jeg som bartender i en skikkelig sliten pub. Eierne tok seg ikke råd til dørvakter, så jeg var alltid alene på jobb. Denne puben var byens bule og det var ikke lett å holde styr på gjestene. Jeg lot folk flest deale stoffet sitt i fred, de var jo stort sett greie...

En kveld måtte jeg imidlertid nekte en fyr servering, da han var full og rusa. Fikk ikke kastet ham ut, siden puben var full, så dermed fikk han en annen til å kjøpe en pils for seg. Han knuste imidlertid denne og kom så til meg og ville ha en ny på husets regning. Jeg nektet og han angrep meg. En stor mann, men så rusa at det var lett å hoppe unna nok til at jeg rakk å bruke mynttelefonen(!) for å ringe etter politiet. De kom heldigvis fort!

Ikke rart jeg bare orket å jobbe der i noen måneder... :yucky:

Noen måneder senere møtte jeg ham igjen da jeg jobbet som vikar i det lokale fengselet. Hyggelig, det! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723
Litt fra andre siden her, men for mange år siden jobbet jeg i en stor butikk med tre pantestasjoner. Det var mitt ansvar å holde de tomme. Helt grei jobb for en 16 - åring.

 

Det året jeg jobbet var det en kampanje fra coca cola om at du fikk en gratis cola (0,5) om du hadde med 6 forseglingslapper - fra innsiden av korken på en colaflaske. Jeg sjekket samtlige colaflasker som kom inn i mange måneder.

 

Etter 6 mnd sjekking av flasker hadde jeg 10 kasser à 24 cola stående i kjelleren. 240 flasker x 6 lapper = 1440 lapper levert inn. Husker jeg måtte fordele mellom alle butikkene i byen over mange uker for å få lov til å hente ut flaskene.

 

Pantinga i etterkant var også et styr. Men, verdt det. 240 cola og 1680,- kroner i pant var helt ok :)

Vi to, vi er forskjellige. Det der hadde jeg ALDRI I VERDEN klart å få til. Så langsiktig er jeg ikke :p

Lenke til kommentar

Jeg jobber på Gatekjøkken, og der har VI MAAAASSE merkelige kunder ._.

 

Som f.eks en gammel dame som er der hveeer dag. Men husker alldri hva ho skal ha. Fordi ho har Alzheimers. Også må jeg minne ho på at ho skal ha en pølse og en Kuli. Så betaler hun og jeg går for å hente pølsa. Og da jeg kommer tilbake med pølsa sier ho alltid: "Har jeg betalt?". Også skjønner hun ikke hvordan man setter på sugerøret i kulien. Haha. Det er litt søtt og da^-^

 

Og en gang hadde jeg en mann, ca 25 år, som jeg har sett ett par ganger før. Så jeg går bort til kassa for å ta imot bestillingen.

Mannen: "Jeg skal.. eeeehh... ehhhh.. jeg taaaaar.. ehhh.. heheheh... ehhhh.. *stillhet* hahaha. Jeg taaar ennn... Hæhæ. Nei.. Samma det"

Jeg: "Skal du ikke ha noe?"

Mannen: "Haha. Joda.. jeeeeg.. neeei. hehehe. ehhhhhh..."

Jeg: *omg.. har hann fått slag eller noe. snur meg rundt og ser på veninna mi som ser ca slik ut: Ö*

Mannen: "neeei. jeg taaaaar.. toooo..."

Jeg: "to is?"

Mannen: "øøøh.. ja"

Jeg: "Hva slags is?"

Mannen: "samma det"

Så tar jeg betalt og velger bare to random iskuler. Så kommer jeg tilbake til kassen og han er klar for å betale en gang til. Etter det fortsetter han sånn "eeeeh.. jeg skaaaal"

Så begynner det å komme flere kunder. Og jeg tar imot bestilling fra de istedet. Men da en kunde la en hundrelapp på disken for å betale. Så tok han den ._.

Etter å ha stått og sett på at isen hans smeltet i en halvtime blir han hente av en sur jente. Så står de utenfor og kranger i en time.

Spesielt...

Lenke til kommentar
Måtte alle dere som kommer med flere handlevogner fulle av tomflasker hoppe i helvete og dø.

 

 

Måtte alle dere ansatte på butikker som har panteautomater, men som driter i å tømme dem mens jeg står og venter og ALARMEN ULER SOM FAEN dø.

Hahahahahahaha...

 

Har forresten stått selv og hørt på ulinga.. bare etter 3 flasker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...