Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Ser ut til at du har fått meg til å dele opp ^^

 

Da får jeg kanskje til og med gått litt, butikken er rett oppi gata. Blir vel mer enn jeg gidder å bære i en omgang.

Av erfaring så vet jeg at jeg ikke gidder å legge i kasser selv, panterommet er nede i kjelleren :p

 

Dritt i flaskene er nasty, kan ikke folk bruke askebeger eller søppelbøtte?

 

 

Egne erfaringer:

 

Denne kommer ofte, det kommer en kunde inn, varen de vil ha er utsolgt, det er bare utstillingen igjen. Snill som jeg er så tilbyr jeg dem å kjøpe utstillingsvaren (med mindre den krever for mye montering når nye kommer).

Og alltid så lurer de på hvor mye rabatt de får på det.

For det første, vi får varen inn igjen, for det andre, det er EKSTRA jobb for oss å montere opp en ny utstilling når det kommer flere inn. Hva får dem til å tro at de får rabatt på varen da, ofte er det også bare snakk om max en uke før vi får inn varen (lampe, småmøbler etc.)

I tillegg hvis de kjøper utstillingsmodellen så får de den ferdig montert, noe som ofte er et helvete første gangen du monterer dem. OG de får testet/sett på varen før de kjøper den.

Men fortsatt skal de ha rabatt (de får det ikke med mindre varen ikke kommer inn igjen, og ved visse tilfeller skjønnhetsfeil)

 

Gaaahhh...

 

 

Edit: Takk fredrik, den trengte jeg :p

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kaster ut alle rumenere ingen unntak. De har aldri kjøpt så mye som 1 liter melk, men likevel panter de for flere hundre kroner. Ja vet at det er galt, men sånn er det. Det er ikke lite flasker de tar med heller, gjerne 2-3 søppelsekker hver.

 

Har du i det heletatt lov til det? :p

Er vel lovpålagt at alle som selger tomgods med pant har krav til å ta i mot dette og.

 

 

Uansett, om det ikke kommer noen å fikser panteautomaten når den piper og herjer, så går det nå an å spasere bort i kassa og spørre om de gidder å fikse det.

Men jeg har aldri opplevd at den skapningen i panteautomaten som spiser opp bokser og mjukplastflasker har blitt full.

 

Ølboksene mine er stort sett alltid tomme. Siker av de før jeg hiver de i posen. Hater å få gammelt øl på finga mens jeg panter. :p

 

Nei egentlig ikke lov. Nå var jeg for real da, sier ikke sånt til dem selvfølgelig. Har du sett tilstanden i Oslo sentrum så kan du skjønne at det blir for mye for oss ansatte i butikken. Folk lever utelukkende av panten her (true story) så det blir litt overveldende noen ganger.

Lenke til kommentar
Å tømme flaskeautomaten er en del av mange oppgaver vi i butikk har, og du får mene jeg suger i jobben min om jeg prioriterer betalende kunder som ikke er så egoistiske at de bestemmer seg for å komme og stjele mer tid enn alle andre fra ansatte.

 

Bruker du opp min tid, bruker jeg din. ;)

 

Det er mange flaskepantere som faste kunder i butikken da :D Meg blandt annet :D Det jeg vil fram til er at det er en like stor del av jobben deres å ta imot flaskene som det er å stable bananer på samme måte som at det er enkelte ting i alle andre jobber som man liker bedre enn andre.

 

Uansett, jeg har et bidrag: Jeg jobber som elektriker, og hørte en historie fra en kollega. En annen elektriker hadde vært hjemme hos en gammel dame som ville ha montert en stikkontakt på badet. Denne damen hadde rett før han kom vært å lagt en kabel selv, så det var ikke så behagelig å være der inne. Mer behagelig var det ikke at han mistet dekselet på stikkontakten i toalettet ved en liten glipp. Han tenkte selvfølgelig "jaja jeg fisker denne opp med et eller annet, kaster den og henter et nytt deksel i bilen", men damen fikk med seg dette og insisterte på at han skulle bruke det som var falt i do, det var unødvendig å sløse med materiell. Koselig :D

Lenke til kommentar
Nei egentlig ikke lov. Nå var jeg for real da, sier ikke sånt til dem selvfølgelig. Har du sett tilstanden i Oslo sentrum så kan du skjønne at det blir for mye for oss ansatte i butikken. Folk lever utelukkende av panten her (true story) så det blir litt overveldende noen ganger.

Det er helt drøyt, rett og slett. Nesten så det er litt deilig når de stjeler fra oss i tillegg så vi kan kaste de ut.

 

Jeg får bare skikkelig dårlig samvittighet nå om jeg har mye å pante. Deler det helst opp.

Lenke til kommentar
Kaster ut alle rumenere ingen unntak. De har aldri kjøpt så mye som 1 liter melk, men likevel panter de for flere hundre kroner. Ja vet at det er galt, men sånn er det. Det er ikke lite flasker de tar med heller, gjerne 2-3 søppelsekker hver.

De må jo kjøpe noe, for å cashe ut casha, det er vel ikke slik at de går rundt pante-kvitteringen i lommaboka vel??

Lenke til kommentar
De må jo kjøpe noe, for å cashe ut casha, det er vel ikke slik at de går rundt pante-kvitteringen i lommaboka vel??

Må ikke det. Jeg har flere ganger pantet flasker og tatt med lappen til kassa for å få igjen pengene uten å handle noe. Er ikke slik at du må "bytte" den inn i varer...

Hva??Har trodd det i hele mitt liv jo hehe,.Lærte no nytt nå,.

Lenke til kommentar
Om du er en av dem som kommer med flere års samling av flasker, så kan du bare stå og vente for min del.

Haha, føler meg skyldig her. Panter kanskje mindre enn en gang i året, så tar med alle i slengen som blir 2 svartsekker eller mer. Bryr meg ikke om butikkfolket skal irritere seg over det jeg. Må da få pante flasker når jeg vil.

Lenke til kommentar
Om du er en av dem som kommer med flere års samling av flasker, så kan du bare stå og vente for min del.

Haha, føler meg skyldig her. Panter kanskje mindre enn en gang i året, så tar med alle i slengen som blir 2 svartsekker eller mer. Bryr meg ikke om butikkfolket skal irritere seg over det jeg. Må da få pante flasker når jeg vil.

Me 2,.

Lenke til kommentar
og du får mene jeg suger i jobben min om jeg prioriterer betalende kunder som ikke er så egoistiske at de bestemmer seg for å komme og stjele mer tid enn alle andre fra ansatte.

 

Bruker du opp min tid, bruker jeg din. ;)

 

Oi! Dette var en skremmende holdning! Jeg handler stor sett alltid i samme butikk, hvilket vil si at jeg legger igjen en del tusenlapper der i løpet av ett år. Jeg handler mye mineralvann, og synes det er langt bedre å dra med seg 2-5 sekker med panteflasker 2-3 ganger i året, fremfor å ta med seg en 4-5 flasker hver gang.

 

Jeg bruker slettes IKKE "opp din tid", da da jobben din er å tømme den hylende automaten. De ansatte har jeg null sympati for, om de må tømme flaskeautomaten. Om dere er så få på jobb at dette er et problem, så må dere ta det med ledelsen.

 

Der jeg faktisk er enig med enkelte her, er i situasjonen der det kun er én panteautomat og man står og skal pante 150 flasker. Da er det bare høflig å trekke seg litt til side, trykke på knappen og la stakkaren med 3 flasker få pante i mellomtiden :)

 

Kaste ballen over til deg igjen: Om du går inn på panterommet 15 ganger om dagen, og fjerne 10 flasker går ikke maskinen full når jeg kommer... Hvorfor lempe jobben over på kundene? :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

^ Enig. Fy fader så sure de ansatte på butikken min blir hvis den jævla maskinen begynner å pipe når jeg tilfedigvis står der og trøkker inn de 5 flaskene jeg hadde med meg. Èn ting er sure & dumme kunder, men jaggu finnes det mange dumme ansatte også. Spesielt hu mugne sugga på Rema 1000 oppi her. Ikke noe "hei", ikke noe "takk", ikke så mye som et smil. Får lyst til å sparke henne hardt i ræva

Endret av Peppermynte
Lenke til kommentar

Ser ikke hvorfor enkelte venter til de har garasjen full av flasker før de panter. Man er jo stort sett på butikken minimum en gang i uka uansett. Da er det lett å slenge en pose med flasker over skulderen eller bak i bilen. Panter stort sett aldri mer enn 2 poser. Jeg forventer at ansatte skal gjøre jobben sin, men jeg forventer også av meg selv at jeg ikke skal gjøre dagen til de menneskene jeg møter til en dårligere dag, bare fordi de møtte meg.

 

Ja det jobben til butikkansatte å tømme automaten når den er full samme hvor mange ganger den er full i løpet av en dag, men hvorfor ikke være litt omtenksom og heller pante litt oftere. Smil til verden, og verden smiler tilbake.

Lenke til kommentar
Bruker du opp min tid, bruker jeg din. ;)

I motsetning til meg når jeg panter flasker, får du betalt for den tiden du påstår jeg vil "bruke opp" for deg. Du får betalt for å ta vare på kunder som kommer inn i butikken, uansett om de kjøper noe der og da eller om de bare kikker rundt i hyllene.

 

Jeg har vært borte i den holdningen der før når jeg jobbet for Rimi. Den lille fjortissen på sommerjobb som hadde den holdningen fikk beskjed om at han ikke trengte å komme noe mer etter 2 uker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt problemet med å tømme panteren? Er en grei avveksling syntes jeg når jeg jobbet på Kiwi. Man får jo betalt for det. Ikke tar det lang tid heller.

 

Men kunder som blir sure fordi panteren tilfeldigvis er full har jeg ingen sympati for. Det hender at det er andre ting å gjøre i butikken enn å sjekke panteren hele tiden. Spesielt hvis det er mange kunder og det er få på jobb. Har hendt flere ganger at vi er 3 på jobb og alle 3 kassene er i bruk og det er kø langs hele lengden til butikken.

Lenke til kommentar

Klar over at jeg får betalt for det, og at jeg ikke kan nekte dere å komme og pante, men det handler litt om at begge parter kan tenke litt. De som kommer med x antall søppelsekker kommer gjerne på de tidene der det er mest å gjøre.

 

Og jeg synes det er viktigere at butikken har varer i hyllene, presentabel fruktdisk, folk til å hjelpe de som måtte lure på noe osv, enn at man skal måtte stå lenge å holde på med panteautomaten fordi en person synes det er kjekt å ha panterunden sin en gang i året.

 

Det finnes butikker som har egne pantestasjoner, der de har personer som stort sett bare jobber med det. Da er det litt kulere om man tar det der, spør du meg.

Lenke til kommentar

Og om man må pante det siste års forbruk av flasker eller siste fest på en gang kan man ta det på kvelden eller en gang det er lite kunder. Ikke på lørdag klokka 14 eller hvilken som helst annen dag når det er masse stress og en million kunder. Kommer selvfølgelig an på butikken, men vi har gjerne mest stress midt på dagen, så er det litt roligere på kvelden/morgenen.

 

Det beste er jo de som har 5 handlevogner med pant som ikke slipper til andre, så det hoper seg opp en lang kø der, så kommer det faen meg en med 5 handlevogner til. Det slår aldri feil. :p De med masse pant skal alltid pante samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...