Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Må sei eg kjenner meg igjen i mykje av det eg har lese her. Jobbar sjølv på ein bensin stasjon, og det med kunder som ikkje kan sei "hei" eller nikke, eller på ein eller anna måte hilse, er noko eg blir litt irritert over. Kall meg furten, men akkurat det å helse så lenge eg helsar, er vell normalt?

Det sama er nokon kjem å skal ha seg pølse.

Eg: "Hei"

Kunde: "SKAL ha pølse i brød to gonger"

EG: *ventar på at kunde skal sei kva slags pølse han/ho skal ha*

Kunde: *Ser dumt på meg*

EG: "Ja, kvaslags pølse er det du ville ha?"

Kunde: "Ostepølse så klart"

 

Korleis kan kunde forventa at eg skal lese tankane hans/hennar for å finne ut kvaslags jævla pølse han/ho skal ha?

Irriterar meg grønn over akkurat det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*Hun som skev inn feil beløp*

 

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan det går ann. Da er man ikke bare litt dårlig til å hoderegne, må være stokk dum. Mulig h*n var litt sløv og ikke tenkte seg om, men det får da være måte på.

 

Hadde forresten enn litt forstyrra kunde innom i dag. Han skulle ha noen skruer... Jeg fant fram en eske med forskjellige typer og han begynte å se etter hva han vil. Plutselig sier han "sexy den skrua der, litt kinky skruehode på'n". Ble litt satt ut, så jeg lot være å svare på den gitt :p

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar

Helt greit at du kommer med noen bæreposer flasker, men når du kommer inn og tar med deg en handlevogn som du fyller, så er du en drittsekk.

 

Det stjeler tid fra ansatte og andre kunder som måtte ønske å pante. Når mennesker venter så lenge med å pante, så venter jeg litt med å ta bort flaskene - akkurat som de gjør.

 

 

... så har man jo de narkomane kundene som panter flasker med sprøytespisser i da. De er ekstra sjarmerende. Hva faen tenker de med egentlig? Hvor syke i hodet er de?

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Hadde en kunde en gang som hadde med et billass med flasker. Han hadde tatt flasket (med lov) fra garasjen til faren hans. De hadde vist spart en stund. Pantet for 1998kr! Han fikk 2kr av meg slik at det ble akkurat 2k ^^

 

Uansett, vi var mange på jobb den dagen og det meste av det han hadde var 1kr flakser i hardplast. 3 av oss tok med han på bakrommet og fylte slike bruskasser med tomflaskene hans. Så regnet vi over på det etterpå. Myk plast og boks pantet han som vanlig. Dette fant vi ut av var det beste siden andre kunder kunne da pante (han lot folk som ikke skulle pante så mye gå foran når han skulle pante mykplast) og det gikk mye fortere. Slapp også å rydde av pantebordet hele tiden.

 

En litt morsom opplevelse i grunn

Lenke til kommentar
Om du er en av dem som kommer med flere års samling av flasker, så kan du bare stå og vente for min del.

Nei, jeg har som regel to vanlige handleposer, hater å samle opp masse flasker. Vil ha de ut av huset fortest mulig. Men det er faen så irriterende å måtte vente (til den helvettes lyden) for å pante for ~ 30 kr.

Lenke til kommentar

Enig med fredrik her altså, sånne pantere er et helvete. Blir ikke bedre av at pantemaskina vår er laget av djevelen selv og har det for seg å klikke x antall ganger om dagen uten grunn. :p Helautomatisert pantesystem som putter flasker rett i kasser og tømmer det som blir presset av seg selv anyone?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde vært sykt glad i deg om du hadde delt det opp i allefall. :p

 

Eller spurt om du kanskje kunne få putte det i kasser selv. Du bruker ikke noe mer tid på det, siden du uansett må ta en og en flaske inn i automaten. Med mange flasker blir arbeidet bare gjort dobbelt opp uansett.

 

Eller bare tømme flaskene for øl og dritt er fryktelig hjelpsomt...

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Har mange ganger hatt 1-2 svarte boss-sekker med flasker med meg på butikken og pantet. Jobben til de i butikken er å tømme panteautomaten (hvis dere har noe imot det får dere finne dere noe annet å gjøre :D), og jeg slipper forbi folk som kommer med en liten pose flasker, så jeg har ingen dårlig samvittighet. Men jeg er sinnsykt irritert på dere som ikke gidder å tømme automaten...

Lenke til kommentar
Kaster ut alle rumenere ingen unntak. De har aldri kjøpt så mye som 1 liter melk, men likevel panter de for flere hundre kroner. Ja vet at det er galt, men sånn er det. Det er ikke lite flasker de tar med heller, gjerne 2-3 søppelsekker hver.

 

Har du i det heletatt lov til det? :p

Er vel lovpålagt at alle som selger tomgods med pant har krav til å ta i mot dette og.

 

 

Uansett, om det ikke kommer noen å fikser panteautomaten når den piper og herjer, så går det nå an å spasere bort i kassa og spørre om de gidder å fikse det.

Men jeg har aldri opplevd at den skapningen i panteautomaten som spiser opp bokser og mjukplastflasker har blitt full.

 

Ølboksene mine er stort sett alltid tomme. Siker av de før jeg hiver de i posen. Hater å få gammelt øl på finga mens jeg panter. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å tømme flaskeautomaten er en del av mange oppgaver vi i butikk har, og du får mene jeg suger i jobben min om jeg prioriterer betalende kunder som ikke er så egoistiske at de bestemmer seg for å komme og stjele mer tid enn alle andre fra ansatte.

 

Bruker du opp min tid, bruker jeg din. ;)

 

Lockdog, det er ganske bra kapasitet til bokser og PET i nyere maskiner. Er vel snakk om 500-600 stykker før maskinen er full, og man vet når den nærmer seg full, og kan derfor gjøre klar ny eske og pose, så selve byttet er gjort på et minutt.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar

Nettopp gått ut i militærpermisjon etter 1 år som deltidsansatt i en Europris-butikk. De verste kundene jeg kan få, er polakker som trolig nettopp har fått lønn, og skal ut og handle småting. De kommer som oftest med et såpestykke til kanskje 10 kr, og en pakke fourre-kjeks til 7 kr, og betaler med en tusenlapp. Og ikke nok med det, men dette gjør de mer enn gjerne tidlig på morgenen når det ikke er noe særlig med vekslepenger i kassen. Spør du pent etter mindre penger, sier de bare "Yes, bag please" og nikker dumt. Verste jeg vet.

 

Det andre er kunder som klarer å komme seg inn i butikken rett før stengetid, og ignorerer mine høflige påminnelser om at butikken stenger. De står istedet og kommanderer meg rundt på gulvet, og maser hull i hodet på meg, og forstyrrer meg i stenge-rutinene mine. Det verste er at jeg selvsagt ikke kan motsette meg kundens behov, da det vil gå ut over butikken, sjefen og konsernet om jeg ikke oppfører meg eksemplarisk.

 

GUD, det skal bli fantastisk med 1 år uten kunder og forholde seg til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...