Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gikk inn på seven-eleven for en stund siden, og bestilte pølse. Joda, visst faen tar hun ikke den bleikeste, mest ustekte pølsa hun finner å legger i brød og gir til meg. Selv jeg er absolutt ikke noen kokk, men jeg mener at hvis du engang ikke klarer å kunne se at den likbleike pølsa der ikke var ferdig, har du lite bak pølsedisken å gjøre..

Lenke til kommentar

Litt fra andre siden her, men for mange år siden jobbet jeg i en stor butikk med tre pantestasjoner. Det var mitt ansvar å holde de tomme. Helt grei jobb for en 16 - åring.

 

Det året jeg jobbet var det en kampanje fra coca cola om at du fikk en gratis cola (0,5) om du hadde med 6 forseglingslapper - fra innsiden av korken på en colaflaske. Jeg sjekket samtlige colaflasker som kom inn i mange måneder.

 

Etter 6 mnd sjekking av flasker hadde jeg 10 kasser à 24 cola stående i kjelleren. 240 flasker x 6 lapper = 1440 lapper levert inn. Husker jeg måtte fordele mellom alle butikkene i byen over mange uker for å få lov til å hente ut flaskene.

 

Pantinga i etterkant var også et styr. Men, verdt det. 240 cola og 1680,- kroner i pant var helt ok :)

Endret av Eircag
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skulle fikse en stekeovn i en båt. ingen ting på ovnen fungerte.

Spurte kunden om det var en sikkring eller bryter ved ratte som han kanskje hadde glemt å sjekke før jeg begynte å se etter feil.

Fikk til svar at han hadde smurt sikkringene med crc så de var det ikke noe feil med.

Og bryteren til ovnen var på ovnen.

 

sjekka sikkringene om de fungerte og det gjorde de. (si meg, hva er poenget med å spraye crc på en automatsikkring?)

 

skrudde ut ovnen fra hylla og koblet til batteriet direkte bak på ovnen for å se om den fungerte, det gjorde den.

 

Da måtte feilen ligge i tilførselen et sted, mhm, en bryter kanskje?

Sjekka alle bryterne på kontrollbordet i båten og når jeg trykka på den ene så skrudde ovnen seg på :p

at det går ann...

Spurte han til og med om det kunne være en av de bryterne "nei, jeg har aldri trykket på noen av de for at ovnen skal fungere"

 

Tror han ble litt småflau siden det var så enkelt problem.

 

Han begynte å se etter andre problemer med ovnen og så la han merke til at det kom litt røyk ut av ovnen og lurte fert på hva det var.

ovnen gikk på lampeolje og strøm for å tenne på oljen.

Svarte bare: Går ikke ovnen din på lampeolje? jo sa han.

Mhm, ryker ikke lampeolje litt når det brenner? jo sa han.

Ja der har vi problemet sa jeg.

Det er faktisk lov å bruke hode litt selv.

 

Jobbet en del i butikk og møtt på mange rare kunder der også.

En gang så var det en kunde som var så sinna at han nærmest skrek til meg, andre kunder i butikken stirra på han og kona hans ba han roe seg ned, det funka ikke og da begynte andre kunder å si til han at han måtte roe seg ned.

Hva var problemet?

Han hadde ikke fått røyken sin fra safen og spurte meg om jeg kunne fikse det for han, jeg svarte at det kan jeg men han måtte vente litt til jeg hadde fått unna litt av køen, sikkert 10 stykker i køen i kasse og like lang kø i de andre kassene.

Skjønner ikke at det er mulig å fyre seg så opp for en så liten bagatell, kan ikke bare gå fra kassa når flere av de som sto der hadde stått i kø lenge.

 

fått masse ris og ros når jeg har jobbet i butikk, mange er hyggelige og mange er idioter som bare er ute etter faenskap.

Lenke til kommentar
Han hadde ikke fått røyken sin fra safen og spurte meg om jeg kunne fikse det for han, jeg svarte at det kan jeg men han måtte vente litt til jeg hadde fått unna litt av køen, sikkert 10 stykker i køen i kasse og like lang kø i de andre kassene.

Skjønner ikke at det er mulig å fyre seg så opp for en så liten bagatell, kan ikke bare gå fra kassa når flere av de som sto der hadde stått i kø lenge.

 

Om han akkurat hadde stått i kø for å handle røyk, så fortjente vel han hjelp før de kundene som stod bak han i køen?

Lenke til kommentar
Han hadde ikke fått røyken sin fra safen og spurte meg om jeg kunne fikse det for han, jeg svarte at det kan jeg men han måtte vente litt til jeg hadde fått unna litt av køen, sikkert 10 stykker i køen i kasse og like lang kø i de andre kassene.

Skjønner ikke at det er mulig å fyre seg så opp for en så liten bagatell, kan ikke bare gå fra kassa når flere av de som sto der hadde stått i kø lenge.

 

Om han akkurat hadde stått i kø for å handle røyk, så fortjente vel han hjelp før de kundene som stod bak han i køen?

 

 

Han hadde stått i kø for å kjøpe røyke, han kjøpte røyken i en annen kasse.

Når han klikka på meg så var jeg halveis ferdig med en kunde. han forlangte at jeg skulle hjelpe han med en gang og la han som jeg drev å betjente vente.

Kan ikke bare forlate kassen når det er masse folk der som har stått å ventet lenge, køen er lang pluss at du holder på med noen andre.

 

Da får du vær så god å vente til jeg er ferdig med kunden og køen er litt lettere.

Kan ikke bare ta hensyn til en person.

Endret av myrdan
Lenke til kommentar
Fortjener en kunde som har fått svar på spørsmålet sitt og så kommer med nytt spørsmål å få snike foran kundene som sto bak ham i køen, eller må han vente på tur?

Har ikke noe med saken å gjøre ;)

 

Han stod nemlig i kø for å kjøpe røyk, men den fikk han jo ikke.

Om han plutselig fant ut at han trengte en ekstra pakke, så ja, da måtte han stå i kø på nytt.

 

 

Han hadde stått i kø for å kjøpe røyke, han kjøpte røyken i en annen kasse.

Når han klikka på meg så så var jeg halveis ferdig med en kunde. han forlangte at jeg skulle hjelpe han med en gang og la han som jeg drev å betjente vente.

Kan ikke bare forlate kasse når det er masse folk der som har stått å ventet lenge, køen er lang pluss at du holder på med noen andre.

 

Da får du vær så god å vente til jeg er ferdig med kunden og køen er litt lettere.

Kan ikke bare ta hensyn til en person.

 

Greit, det er ikke deg han kjøpte røyk av, og det muligens var han i den andre kassa som skulle tatt seg av han.

Men jeg syntes fortsatt han skulle fått hjelp om det var noe galt med maskinen, selv om det stod kø i kassen.

Det er tross alt butikkene som har gått over til de maskinene, da det er mer praktisk, og da får de være behjelpelige med det og.

Og hadde jeg stått i køen hadde jeg faktisk hatt forståelse for at du måtte gå å hjelpe han, da det sikkert ikke hadde tatt lang tid.

 

Men å bli sint var jo bare unødvendig av han, hvertfall i førsterekke.

Lenke til kommentar
Han hadde ikke fått røyken sin fra safen og spurte meg om jeg kunne fikse det for han, jeg svarte at det kan jeg men han måtte vente litt til jeg hadde fått unna litt av køen, sikkert 10 stykker i køen i kasse og like lang kø i de andre kassene.

Skjønner ikke at det er mulig å fyre seg så opp for en så liten bagatell, kan ikke bare gå fra kassa når flere av de som sto der hadde stått i kø lenge.

 

Synes håndteringen var vel dårlig. Om man selv ikke har tid synes jeg at man da burde finne noen som har det. Tviler at alt av personalet på butikken var opptatt.

 

Personelig synes jeg ansvarsfraskrivelse i en servicebransje har nåd et topp punkt i dag. Ingen "tar ansvar" men skylder på andre i rekken. Som kunde gir jeg fan i hvem som har skyld i feilen så lenge noen tar ansvar og retter opp i det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er ikke veldig vanskelig å skjønne hvilken periode på dagen det er mest stress og ikke. Det er bare å kikke etter to sekunder i butikken det, så ser man det med en gang. Er vel helst prinsippet om at det går an å tenke litt lenger enn på seg selv som er greia her.

 

Vet du hvorfor det er så masse folk i butikken mellom kl 16 og 18? Jo, det er fordi det er da folk er ferdig med jobben og skal handle middag og således også pante tomflasker så de slipper å dra flere turer. Skal jeg som kunde komme og spørre deg når det er greit at jeg panter? Meg kjent tilbyr de fleste dagligvarebutikker panteautomater under hele åpningstiden, så da får du gjøre jobben din og tømme panteautomaten når den er full, og du skal gjøre det med et smil. Hvis det er så forferdelig vondt å gjøre det du får betalt for trenger du ikke å jobbe som kassedame/-mann. Du skal være serviceinnstilt og ikke sur fordi jeg panter tomflaskene mine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det tar vel et par min og gjøre det.

 

Tja, mulig jeg burde hjulpet han med en gang, men der og da følte jeg at jeg måtte ta ferdig litt av køen.

hvor kjedelig er det ikke for de som har stått å ventet lenge på å betale og rett før de skal betale så stikker jeg av en liten stund.

Vært i den situasjonen før og vet hvor kjedelig det er.

Og det hjelper ikke å begynne å rope og kjefte for det jeg må ta ferdig en kunde, hadde han gjort det etter at jeg hadde hjulpet en stor del av kundene i steden for han, så hadde jeg skjønt det.

Mister i tillegg lysta til å hjelpe han når han holder på sånn.

Tenker liksom "JaJa, den kjeftesmella der kan vente så kan de andre litt hyggeligere kundene få hjelp først isteden.

I bunn og grund så er det ikke min oppgave å hjelpe han en gang, men den gangen ble det det, for det var så mye å gjøre så alle andre var opptatte.

 

Når det er såpass mye som skjer på en gang og alle skal ha hjelp så skal du ikke forvente at jeg slipper alt jeg har i handa og hjelper deg med en gang.

Endret av myrdan
Lenke til kommentar
Litt fra andre siden her, men for mange år siden jobbet jeg i en stor butikk med tre pantestasjoner. Det var mitt ansvar å holde de tomme. Helt grei jobb for en 16 - åring.

 

Det året jeg jobbet var det en kampanje fra coca cola om at du fikk en gratis cola (0,5) om du hadde med 6 forseglingslapper - fra innsiden av korken på en colaflaske. Jeg sjekket samtlige colaflasker som kom inn i mange måneder.

 

Etter 6 mnd sjekking av flasker hadde jeg 10 kasser à 24 cola stående i kjelleren. 240 flasker x 6 lapper = 1440 lapper levert inn. Husker jeg måtte fordele mellom alle butikkene i byen over mange uker for å få lov til å hente ut flaskene.

 

Pantinga i etterkant var også et styr. Men, verdt det. 240 cola og 1680,- kroner i pant var helt ok :)

Pantet du flaskene på nytt?

 

Lol..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...