Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Fikk Glittertind - Landskjenning til jul.

 

CD'en virket ikke så jeg tok den med ned til platekompaniet for å få en ny en. Men de hadde ikke flere så jeg fikk en tilgodelapp og en beskjed om at albumet skulle komme inn neste uke. Kom ned dit neste uke og fikk beskjed om at de skulle ha det inne neste uke igjen. Hadde ikke tid før 2 uker senere igjen, og får jaggu samme beskjed igjen.

 

Jag har ikke tid til å fly ned til byen hver uke, er som oftest i byen en gang i måneden. Så jeg husket nå nettopp på å kanskje ringe ned dit før jeg drar.

 

Noe jeg da gjorde, og det hun som tar telefonen sier da er at de ikke har det på "listen sin" eller noe. Men hun skulle sette det inn nå, så burde albumet være inne innen fredag.

 

 

Hadde den første personen i kasse gjort det, hadde jeg spart masse tid og irritasjon

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Onkelen til en jeg kjenner hadde en morsom kunde for noen år siden.

En meget fornem vestkantfrue kommer inn i dagligvarebutikken hans, og leter og romesterer lenge, før hun spankulerer bort til ham. "Si meg, har De ikke velstandslefse?" "Nei, kan ikke si at det er noe jeg har vært borti før." Hun legger så ut om dette "vidunderlige" teselskapet hun hadde vært i, der hun hadde fått servert velstandslefse, og hadde så blitt fortalt at det hadde blitt kjøpt inn i nevnte butikk. Det var sjeldent hun var på disse trakter og handlet, så det kunne hende hun hadde kommet til feil sted. Etter å ha forklart hva denne lefsen bestod av, viser han henne bort til frysedisken der han løfter opp en Vestlandslefse, og spør om det kan være denne? "Ja, så sannelig! Det er velstandslefsen!" "Nå heter dette Vestlandslefse, fra Vestlandet." "Virkelig? Nei, gud, det vil jeg da ikke ha!" Før hun snur på hælen og tripper rimelig fort ut av butikken igjen.

 

Nei, for man kan ikke spise den om den ikke viser hvilken rang man er av!

Kaller den konsekvent for velstandslefse selv, vel vitende om at det er feil. Eller "leif", som forumbrukere konsekvent kaller skrivefeilene sine. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter ofte på sentralbordet i en nokså stor bedrift. som regel vet folk hvem de vil settes over til, men selvfølgelig er det jo noen som sier hva som har skjedd, og jeg må jo da selvfølgelig finne riktig person til jobben.

Liker spesielt når jeg sier "Ja da setter jeg deg over til xxx", "ja hva driver han med da" .....

naturligvis er han riktig person for jobben!

får ofte lyst til å bare si at han er vaskehjelp. :ermm:

Endret av mikaelvr
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det desidert verste jeg vet er når kunder eller gjester (whatever egentlig) har et voldsomt behov for å fortelle MEG hvordan jeg skal utføre en oppgave i MIN jobb..!

 

Eks. fra i dag: en gjest ga meg 7 sider å sende på fax for han, og jeg spurte etter faxnummeret, og fikk det på en lapp ved siden av. Så måtte han selvsagt bare slenge inn en kommentar: Ja, altså, du må huske på å få med alle sidene da!" "Jada" sier jeg og smiler, mens øynene mine sender et advarende blikk. "Ja, og med siden opp da, for ellers ser de jo ikke hva som står.". Han mente det helt seriøst, det lyste ut av hele han. "JAda, dette skal vi få ordna vettu!! *fake smil*.

Når han kom tilbake for å hente papirene, spurte han: "Nå? Fikk du sendt alle sidene?" "Ja, her er bekreftelsen" (faxmaskina skriver ut bekr.) "Åja, bra. Du sendte alle i en sleng ja? Ikke ett-og-ett liksom?" "Nei, alt ble sendt samlet. Det står her på bekreftelsen, se her *peker*". "Åja, ja, men da så."

Ikke så mye som ett takk før han snudde og gikk en gang.

 

 

Ofte er det også sånn at folk har tungt for å skjønne at jeg har forstått det de har sagt til meg første gangen, slik at de bare MÅ fortelle det fire-fem ganger til på litt forskjellige måter.

Når jeg bestiller Taxi f.eks tar jeg imot info: antall, etternavn, tidspunkt, reisemål, og om det evt er mye bagasje.

 

De fleste vil gjerne stave gjenta navnet sitt to ganger, fortelle hvor mange de er ved å peke på samtlige, og lar meg aldri komme til ordet for å spørre hvor de skal. Når jeg endelig får spurt de om det, sier de *navn på sted/gate* og legger til: det ligger rett bortenfor der, ned bakken, og tredje innkjørsel til høyre og peker samtidig.

Nesten samtlige avslutter samtalen med: Ja, da bestiller du det da?

Iblant får jeg lyst til å svare: "Nei, jeg kommer til å ta med meg denne lappen hjem og huske på den dagen jeg tok i mot "Taxi-infoen" men aldri bestilte taxi".

 

Kunne fyllt ut mer, men tror dere skjønner tegninga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter ofte på sentralbordet i en nokså stor bedrift. som regel vet folk hvem de vil settes over til, men selvfølgelig er det jo noen som sier hva som har skjedd, og jeg må jo da selvfølgelig finne riktig person til jobben.

Liker spesielt når jeg sier "Ja da setter jeg deg over til xxx", "ja hva driver han med da" .....

naturligvis er han riktig person for jobben!

får ofte lyst til å bare si at han er vaskehjelp. :ermm:

 

Jeg trodde jeg snakket med NetCom i en sak som angikk en skadet mobiltelefon.

Jeg antok derfor at han hadde alle detaljene mine.

Men han jobbet i Codan Forsikring.

Dette var jeg ikke gjort tilstrekkelig oppmerksom på av NetCom-fyren som satte meg over.

 

Selvsagt vil kundene vite hvilken stilling den de settes over til har.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jepp. Det samme har skjedd med meg hos posten. To-tre ganger har jeg fått beskjed om at ting jeg har kjøpt har blitt stoppet i tollen og vil bli returnert. Jeg ringer da kundeservice, og en dame sier hun skal sette meg over til "de som driver med sånt". Jeg tror jeg skal til tollen, men ender hos en på postterminalen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

skikkelige nærbutikker vet de ansatte når hver enkelt unge har lov til å kjøpe snop.

skikkelige nærbutikken lar de ansatte foreldrene oppdra ungene sine selv. Blir for dumt at jeg på 16 år skal bli nektet å kjøpe godteri til meg selv, fordi jeg er godtesugen og det er tirsdag.

Det skjer uansett kanskje en gang i mnd, og jeg kjenner de fleste uansett. Blir for dumt å henge seg opp i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...