Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av ren nysgjerrighet: Hva er det drøyeste folk har opplevd i forhold til tyveri i butikken?

 

Tok i går et par gutter, maks 13 år gamle, i å stjele tobakk. Skikkelig utspekulerte greier, hvor den ene holdt vakt for den andre, og "tilfeldigvis" gjespet/strakk seg da den andre snek seg bak kassa. Ikke så vanskelig å oppdage når man sitter og følger med på kamera allikevel. Var ikke første gangen disse stjal.

Lenke til kommentar

Drøyeste i forhold til tyveri?

Eldre mann, utrolig dårlig norsk, haltende engelsk, tydelig noe psykisk galt, og følge av sykepleier(student) (jeg jobbet på sykehotellet, i kiosken deres).

Han gav meg kortet, spurte om vi tok sånn kort, jeg sa ja, han dro kortet, ville ikke slå koden, slo koden til slutt, kortet ble avvist, og han klikket. Jeg hadde jo sagt at kortet hans var gyldig. Når jeg etter litt om og men hintet forsiktig frempå om at han kanskje ikke hadde dekning på kortet klikket han virkelig.

 

Han skjelte meg ut på gibberish (en fin blanding av det som sikkert var morsmålet, dårlig engelsk og enda verre norsk), tok varene og bare gikk. Jeg i full fart etter, og prøvde å si at jeg nok måtte beholde varene, for de var ikke betalt for. Da ble han truende, og jeg trodde han skulle slå til meg, som foresten nærmet meg høygravid med stormskritt på tidspunktet, så jeg backet tilbake og lot ham løpe avgårde. Heldigvis dro sykepleieren som jeg mistenker bare var student opp lommeboken og betalte for det, bare for å få det ut av verden.

Lenke til kommentar

"Linse" vs "Objektiv".

 

Det er ikke det at folk (også proffe fotofolk) blander terminologi som er "problemet" her mellom meg og cake.

Men når cake sier "jeg kan 10 ganger mer enn deg din drittsekk" (OK, ikke direkte og bokstavelig personlig til meg, men i sammenhengen og overført betydning), så synes jeg cake burde ha sitt innlegg riktig for å forsvare det jeg mener er arrogansen i "10 ganger bedre" hoveringen sin. Spesielt som ekstrahjelp og selverklært "ekspert".

 

Jeg ahr ingenting imot cake eller butikken hvor/hvilken dette er. Uansett, sjansen for å besøke den for mitt vedkommende er uansett minimal siden jeg flytter fra Norge før jul. :)

 

Så fra min siden; jeg prøver ikke å fornærme noen, men av og til trenger (vi alle) noen en "oppstrammer". :thumbup:

 

Tok du det til deg? Stakkars deg..

 

Edit: Gahh, noen har kommet seg inn på brukeren og skrevet disse innleggene. :( Jeg beklager på det dypeste for det som dette kan ha medført(passord er nå endret) og jeg presiserer at jeg ikke kan noe spes om kamera og hverken jobber i noen kamerabutikk. :)

Endret av cake
Lenke til kommentar

Av ren nysgjerrighet: Hva er det drøyeste folk har opplevd i forhold til tyveri i butikken?

Ikke alle kriminelle er like smarte...

 

Jobber i en ganske stor fotobutikk. Det var to stykker på jobb, som sto og ekspederte hver sin kunde. Disken og inngangen til lageret er i andre enden av lokalet. Plutselig ser en av mine kollegaer at det kommer en totalt ukjent kar ut fra lageret med fem-seks esker med digitalkamera i armene. En av de ansatte løper bort til disken og trykker på vekterknappen.

 

I stedet for å løpe rett ut på gata, løper tyven opp trappen til avdelingen i etasjen over, videre inn på senteret, ut hovedinngangen på andre siden, og så rundt bygget så han kommer forbi på gaten utenfor butikken igjen... akkurat der han hadde kommet ut om han løp rett ut til å begynne med. Samtidig kommer vekterne ned trappen, og ser denne karen løpe forbi butikken og skjønner at det er han... og nå sitter han i fengsel :w00t:

 

Hadde han bare vært lur nok til å løpe rett ut på gata i stedet for å ta en lang omvei, hadde han mest sannsynlig kommet unna med det. Så vi var heldige der. Det var riktignok noen av de rimeligste kameraene vi hadde i butikken, så det hadde ikke vært store tapet uansett.

 

Naturlig nok er sikkerheten mtp lageret og disken skjerpet siden den gang (dette skjedde rett etter vi hadde åpnet butikken, og alt av dører, låser og lignende var ikke helt på plass), så ikke prøv deg ;)

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

jeg fikk 2 utlendinger inn i butikken. ene oppholdt meg med noe jeg måtte sjekke på dataen og han andre kom seg inn på lagret og tok 3 bærbare pcer:P han la de med hvite varene og de gikk. komtilbake og tok seg en runde og på vei ut hentet maskinene. jeg å de gikk ut døra med maskinene og var for sent da. jeg kunne ikke løpe etter de da de er sterkere en meg og jeg var alene i butikken mens sjefen var på toalettet. de ventet nok til jeg var alene de snikene... politet og sjefen kjørte rundt for å finne de men fant de ikke.

 

Utspekulerte drittsekker! føler meg veldig lurt

Endret av NinjaChriis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...