Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en kunde her om dagen som hadde parkert helt opptil lagerporten vår (vi har lageret ned en liten bakke, hvor vi vanligvis parkerer trucken cår, slik at folk ikke har mulighet til å rygge helt ned, fordi da blokkerer de som oftest når vi skal ha ut varer som kjøleskap og andre hvitevarer), jeg har nettopp kommet på jobb og går forbi denne personen som akkurat har gått ut av bilen, hvorpå jeg peker på et skilt vi har der hvor det står "parkering forbudt i bakken". Tenkte at dette skulle jo ikke være et problem, siden han tross alt stod rett vedsiden av bilen, og det er liten effort å kjøre den opp igjen, dessuten triller vi jo tingene ut på sekkehjul helt opp til bilen hans... Men neida, her blir kunden HELT sjokkert, og klager høylytt på en forferdelig kundebehandling, osv. Prøvde å forklare at dette er vanlgi rutine, og at han blokkerer for andre personer som skal ha varene sine, men han nektet plent å høre på meg, endte med at han klaget helt til han fikk tingen sin, og kjørte avgårde.

 

En annen ting jeg har bemerket meg når jeg handler dagligvarer (ikke for å ta opp noen som helst form for posediskusjon eller lignende) så spør han/hun som sitter i kassa om jeg skal ha pose, hvorpå jeg svarer ja takk, men likevel glemmer personen å legge ved pose, og jeg må spørre om å få den, hver eneste gang. Muligens fordi jeg som oftest handler sent på kvelden etter jobb (kommer hjem kl 22.00).

Lenke til kommentar

Hadde en kunde her om dagen som hadde parkert helt opptil lagerporten vår (vi har lageret ned en liten bakke, hvor vi vanligvis parkerer trucken cår, slik at folk ikke har mulighet til å rygge helt ned, fordi da blokkerer de som oftest når vi skal ha ut varer som kjøleskap og andre hvitevarer), jeg har nettopp kommet på jobb og går forbi denne personen som akkurat har gått ut av bilen, hvorpå jeg peker på et skilt vi har der hvor det står "parkering forbudt i bakken". Tenkte at dette skulle jo ikke være et problem, siden han tross alt stod rett vedsiden av bilen, og det er liten effort å kjøre den opp igjen, dessuten triller vi jo tingene ut på sekkehjul helt opp til bilen hans... Men neida, her blir kunden HELT sjokkert, og klager høylytt på en forferdelig kundebehandling, osv. Prøvde å forklare at dette er vanlgi rutine, og at han blokkerer for andre personer som skal ha varene sine, men han nektet plent å høre på meg, endte med at han klaget helt til han fikk tingen sin, og kjørte avgårde.

 

En annen ting jeg har bemerket meg når jeg handler dagligvarer (ikke for å ta opp noen som helst form for posediskusjon eller lignende) så spør han/hun som sitter i kassa om jeg skal ha pose, hvorpå jeg svarer ja takk, men likevel glemmer personen å legge ved pose, og jeg må spørre om å få den, hver eneste gang. Muligens fordi jeg som oftest handler sent på kvelden etter jobb (kommer hjem kl 22.00).

 

Du skulle bare ha ringt etter securitas eller noe å få fjernet personen.

 

 

De ansatte er veldig sløve på kvelden. Sånn er det bare, det blir alle når de blir trøtt og slite, og for ikke å snakke om lei.

Lenke til kommentar

Uff verdens mest jævlige situasjon/kunde opplevelse i dag.

 

kort og kanskje noe rotete oppsumert.

 

Stod og betjener en kunde så kommer det en litt "shabby" fyr og spør om pris på en htc telefon med abbo. sjekker pris-listen og sier prisen . kunden venter og jeg gjør alt klart i salgssystemet til oppretaøren.

 

Så kommer det feilmelding at det maks kan bestilles to nytegninger. Ringer opperatøren som sier det er opprettet to stk abbo i dem sin nettbutikk.

 

SÅ går alt til helvette. Ser på bankkortet til kunden noe som jeg av gammel vane ikke pleier å gjøre før det kommer på skjermen min hva adresse og post nr er. Kunden svarer rikitg. Jeg sjekker bildet å synes ikke det ligner.

 

Pluss at personen virket ruset. Skikkelig sløv og litt borte. Så jeg ringer på vakt-telefonen til Securitas å spør om de kan se på bankkortet og på personen for å se om det er en kjenning.

 

De kommer ned og tar to raske kikk på mannen og mener det ikke er h*n og ringer politiet for å sjekke om de har noe på personen. ( på dette tispunktet så hadde jeg bankkortet til denne personen)

 

Kunden står i telefonen når jeg er ferdig å snakke med securitas. Så det går vel 4-5 min før jeg begynner å snakke med h*n gjen i mellomtiden så får jeg beskjed om å drøye pga Politiet er på vei da navnet/person nr på bankkortet hadde hatt innbrudd for kort tid siden.

 

etter det som virket å være en jævla evighet så kommer endelig to Politimenn og tar h*n med ut mens h*n er relativt forbanna for å si det pent. Da h*n ikke kan legitimere seg med annen ID. så går det 10-15 min så kommer h*n trampende inn dritt sur. Politiet mente/trudde det var riktig person. Og selvfølgelig skjønte jo h*n at det var jeg som hadde gjort dette. Noe som delvis riktig.

 

Jeg hadde mistankte om at det ikke var riktig person noe som Securitas støttet med i og ringte Politiet. vedkommende sint og gal og kjeftet fordri jeg hadde ringt Polititet og fordi han ikke fikk kjøpe telefonene fordi nettbutikken til opperatøren han hadde tegnet abbo i for to dager siden ikke kunne kanselere orderen da telefonen allerede var sendt ut.

.

Da føler du deg ikke mye høy i hatten etterpå. Heldigvis så stod Securitas i butikken de neste 3-4 minuttene mens h*n tømte seg. Før de gikk. Så fikk jeg han heldigvis ut etter litt styr.

 

Kjedelig på jobb var det ivertfall ikke. Men en kjedelig/ekkel situasjon. Da h*n omtrent ble annklaget for tyveri/svindelforsøk eller hva søren du vil kalle det.

Lenke til kommentar

Noen ganger så er kunder bare så utrolig kule :) Kom inn far og datter som skulle hente en pakke, vel og greit, fikk lappen, scannet den inn og ettervært som pakken kom nermere så bare så man at jentungen ble mer og mer glad desto nermere den kom. "JEIJ ENDLIG INTERNETT IGJEN :new_woot:" braste det ut av henne når pakken var fremme og hun hoppet av glede på vei ut av butikken. Jeg satt igjen med et smil etter det, et smil jeg trengte men ja, det er en annen diskusjon.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

vedkommende sint og gal og kjeftet fordri jeg hadde ringt Polititet og fordi han ikke fikk kjøpe telefonene fordi nettbutikken til opperatøren han hadde tegnet abbo i for to dager siden ikke kunne kanselere orderen da telefonen allerede var sendt ut.

"ok, neste gang jeg har mistanke om at noen prøver å tømme kontoen din for penger skal jeg ikke bry meg. snakkes"

Lenke til kommentar

Vi hadde en situasjon på butikken jeg jobbet på for et år siden ca.

 

Person 1 og 2 hadde vært inne i butikken og handlet på kredit/betalingsutsettelse og legitimert seg med 2 forskjellige ID'er. De hadde kjøpt 2 PS3, Wii, macbook og noe dilldall.

 

Det ble desverre ikke oppdaget at de brukte stjålet identitet før kunden var ute av butikken med butikkvarene (alt utenom macbooken).

 

For å få utlevert macbooken måtte altså vedkommende gå rundt på baksiden av bygget og få den utlevert der, og der jobba jeg alene den kvelden. :new_woot:

 

Så når jeg kom på jobb fikk jeg beskjed om at det som hadde skjedd, og det var høyst trolig at vedkommende ville stikke innom og prøve å få ut macbooken ila kvelden.

 

Så etter et par timer med OK kundemengde, kommer selvfølgelig person 1 og 2 i det største rushet rundt 1900(sikkert med vilje. Med ca 5-6 andre i kø bak dem, gir h*n meg lappen.

 

Sier som vanlig "lite øyeblikk" og går bak veggene og inn på kontoret. Roper opp låseansvarlig for kvelden, og ringer til politiet, som var opplyst om situasjonen på forhånd. Ringte også securitas, men de hadde ingen i nærheten. Jippi. Hva nå?

 

Brukte laaaang tid på å finne macbooken i håp om at politiet skulle komme kjapt, men den gang ei. Tok en annen macbook enn den han skulle ha og gikk ut i disken igjen, trykka litt på dataen sånn at de så jeg drev på med noe. Person 1 vandra mye frem og tilbake "snakka" i telefon, mens person 2 stod helt i ro og stirra på meg. Stakk bak igjen med den "feile" macbooken, og dro ut tiden litt til. Fikk heldigvis hjelp til å ta kunder som venta i kø, slik at ting virka normalt.

 

Vi har heldigvis kamera som vi så på hele tiden om de stakk eller ikke.

Etter det som kjentes ut som en evighet, stakk person 1 og 2 til vår store fortvilelse.

 

Så vi gikk ut for å se etter dem, men borte var de.

 

Helt til vi så en taxi bli stoppet av 2 menn. Der satt de, og de som stoppa taxien var sivil politi. Tjohei, da ble vi letta, og kvelden ble redda.

 

Btw, er det normalt å få en påkjennelse for å ta en kriminell som har stjålet for flere titusen?

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Haha, herlig tråd!

 

Hver eneste gang jeg sliter med å pipe inn en is, eller ei avis, eller et eller anna godteri (Jobber i en kiosk) for en gammel mann, bryter mann ut og sier "JA MEN DA ER DEN VEL GRATIS DA! HEHEHEHEHEHEH!". Ikke faen, tenker jeg høyt, da.

 

Har selv jobbet i en dagligvarebutikk og opplevde denne "spøken" rimelig ofte, som oftest av gamle gniene personer. Det kom alltid pensjonister inn og handlet med en gang vi åpnet, og halvparten hadde bestandig en dårlig vits på lager. :)

 

Hadde ingen dårlige opplevelser bak kassa egentlig. En gang kom ei dame kom inn og spurte om vi solgte hjemmebrent. Ellers var det morsomt da tobakken, snusen osv. ble flyttet til vensafe-automatene. Personene på 50++ slet veldig mye med å forstå dette.

Endret av Magiii
Lenke til kommentar
Btw, er det normalt å få en påkjennelse for å ta en kriminell som har stjålet for flere titusen?

 

Går ut frå at du meiner påskjønning (påkjenning = belastning). Nei, ikkje frå politiet/offentlege si side i alle fall - med mindre det er utlova noko på førehand, då går det som regel på tips som fører til arrestasjon i alvorlege saker.

Lenke til kommentar

Haha, herlig tråd!

 

Hver eneste gang jeg sliter med å pipe inn en is, eller ei avis, eller et eller anna godteri (Jobber i en kiosk) for en gammel mann, bryter mann ut og sier "JA MEN DA ER DEN VEL GRATIS DA! HEHEHEHEHEHEH!". Ikke faen, tenker jeg høyt, da.

 

Har selv jobbet i en dagligvarebutikk og opplevde denne "spøken" rimelig ofte, som oftest av gamle gniene personer.

Jeg har nok selv brukt den vitsen. Men ikke fordi jeg er gnien. Det er mest for å ha noe å fylle stillheten med. Og, ja, jeg veit dere jar hørt den før. Men det slår det å stå der å late som man ikke blir utålmodig mens ting tar tid. Det gir meg en unnskyldning til å kunne si noe med et smil.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Btw, er det normalt å få en påkjennelse for å ta en kriminell som har stjålet for flere titusen?

 

Går ut frå at du meiner påskjønning (påkjenning = belastning). Nei, ikkje frå politiet/offentlege si side i alle fall - med mindre det er utlova noko på førehand, då går det som regel på tips som fører til arrestasjon i alvorlege saker.

Hahah, ja såklart, ble skrevet sent på kvelden.

 

Tenkte ikke på fra politiet, men heller arbeidsgiver?

Lenke til kommentar

Hvis en ansatt er inkompetent innenfor faget sitt og bruker lang tid hjelper det ihvertfall ikke å stresse den ansatte så h*n gjør fler feil! :cool:

Jeg vil ikke påstå at en kassemedarbeider er inkompetent fordi vedkommende bruker litt lang tid på en strekkode eller to, egentlig. Og én ting er at kundene kommer med den kommentaren relativt ofte i den situasjonen, men hva i allverden skal jeg svare? Jeg syns det blir litt pinlig med "hehee" i lengden. :p

Lenke til kommentar

Var på butikken nå rett før stengetid, skulle ikke ha så mye. Foran meg stod det en litt eldre dame som tydeligvis ikke behøver å handle noe før neste år, skal man dømme utifra toppen på handlevogna.

 

Summen endte på 2494,50 ,- eller noe sånt, og hun skulle jo selvfølgelig betale 94,50,- i smått.

 

Hun la en og en mynt på rullebåndet mens hun telte høyt "eeeeen, tooooo, treeeee, fiiiiire" mens fyren i kassa hintet til at hun kunne bare legge det oppi kasseapparatet så ville den ta seg av tellinga. Men neeeida, sånt nytt tull fungerer ikke.

 

Da hun kom til 45 eller noe sånt så kom hun tydeligvis ut av tellinga og måtte selvfølgelig begynne på nytt igjen.

 

Jeg skal ærlig innrømme at det var hakket før jeg brukte pariserloffen jeg hadde i kurven min og ba henne bli med utenfor for å oppleve vinterens vakreste eventyr. Tullekjerring.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...