Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Det er et velkjent fenomen det der. For de av oss som jobber på sentralbordet så er det ofte sjåførene selv som det er vanskeligst å få relevant informasjon ut av når de har fått noe innabords.

De regner jo selvfølgelig med at alle vet hvor de befinner seg og at jeg kjenner de såpass til at jeg skal vite hvor de skal videre osv.

Når man har godt over 100 sjåfører som er knyttet til sentralen så skal det godt gjøres å vite alt om de.

 

Når vi først er inne på dette med taxibestillinger:

 

Hadde i forrige uke en kunde som ringte med styr og ståk i bakgrunnen.

Meg: <taxilag> Taxi.

Kunde: Hei. "han roper deretter ut et navn og ikke noe mer."

Meg: Hallo? Du har kommet til taxisentralen nå. Skal du bestille bil?

Kunde: Ja for faen. Jeg sa jo det.

Meg: Ja hvor skal du hentes?

Kunde: "Roper samme navn som i starten"

(merk dette er en kommune med over 10.000 innbyggere)

Meg: Ja men jeg aner ikke hvor "navnet" bor hen.

Kunde: "sier/roper irritert et kallenavn på samme personen IGJEN"

Meg: Du vi må nesten ha ei adresse dersom vi skal få sendt en bil.

Kunde: <adressa> for faen!

Meg: Og hvor skal du kjøres videre hen?

Kunde: Har nå vel faen ikke du noe med!

Meg: Nei, men sjåførene liker helst å kunne planlegge turene sine med tanke på kjøre- og hviletid, samt kunne....

Kunde: JAJAJAJA! Jeg skal til <nærmeste by> og kjøpe meg hore!

(jeg tror ikke i det hele tatt på at det var det han skulle kjøpe seg, men mistankene om at det var annen form for rus han skulle handle)

Meg: Ok til <bynavn> altså. Da skal jeg sende i vei en bil så snart som mulig.

Kunde: Er det noe politi på veien?

Meg: Nei det vet jeg ikke.

Kunde: Det må du nå for faen meg kunne vite!

Meg: Nei det må jeg ikke. Jeg sitter kun og tar imot bestillinger så det har jeg ikke noe med.

Kunde: Om det er politi på veien så skal jeg faen ikke ha noe bil!

Meg: Om det er noe ulovlig du skal til med ettersom du spør om det er politi ute så kan jeg ikke sende deg noen bil.

Kunde: Neineineinei! Det er ikke det for-faen-bare-send-en-bil!

*kunden legger på*

 

Sånn går nå dagene.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

alltid koselig å være sjåfør i helgene :new_woot:

 

er også veldig glad i de som synes det er god ide å ringe etter bil inne på utestedet, slik at hverken jeg eller han som ringer kan høre hverande

Lenke til kommentar

Hehe, en halvliter øl koster fra 20,- og oppover omtrent. Mener å ha hørt at de billigste 0,33l ølflaskene som koster rundt 10,- per stykk, så betaler man for alkoholavgift og moms pluss pant. Butikkene sitter igjen med smuler, og de fungerer som lokkevarer.

 

Kommer an på butikkjede og ølmerke hva det koster. Har vel sett Grans Bare (billigmerket til Rema) på under 20-kroningen per halvliterboks.

 

Jeg savner ølpriskrigen fra noen år tilbake, da ølflaskeprisene var nede i 7-8 kroner :(

 

Jeg er forøvrig alltid kjempehyggelig mot alt som kan krype og gå av servicepersonell, fra telefonsupport til kassadama på Rimi. Jeg har a) jobbet for lenge i telefonsupport og b) lest for mye i denne tråden til annet :D

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg er ikke ukjent med konseptet og fortelle folk når servicen ikke er til forventning. Ettersom jeg jobber i service bransjen selv vet jeg hva som er mulig. Men jeg er og forståelig hvis det er en rekke hendelser som er utenfor noens kontrolområde der og da eller som skyldes uforutsette ting.

 

Må si at jeg nå er litt oppgitt over grønt avdelingen på den lokale Rimi butikken her. 2 ganger har jeg vært der og sett etter chilli for å lage chilli/hvitløks olje til steking. Og begge gangene har chillien vært morken og faktisk talt totalt muglet. Har dog sagt i fra til betjeningen begge gangene, men det må være frusterende for dem og at grønt som settes ut på dagen ikke holder.

 

Til sist et par små alkohol relaterte fortellinger

 

Et par unge menn skulle da overnatte på et twin rom, og rommet skulle da sendes på faktura til fylket. De spiste og drakk i restauranten og baren for noen tusenlapper. Da de da skulle sjekke ut la de bare nøkkelen og var på vei til å gå, men ble da stoppet, fordi de hadde noe utestående på rommet. Luringene hadde da trodd at "alt" ble fakturert, mens bekreftelsen som de leverte tydelig spesifiserte at det var kun overnatting som skulle faktureres. De grov dypt i både bankkontier, pengebøker og ringte til bekjente for å skrape sammen nok penger til å betale regningen. Og de var meget spak når de forlot :)

 

En annen gjest forsøkte å kjøpe alkohol og få det postert under "mat" slik at han fikk dette dekket av arbeidsgiver. Sa som det var at det ble nok ikke aktuelt ettersom vi er nødt å spesifisere hva som blir solgt både med tanke på moms reglemanget og grunnet vartellings systemet. Han ble sur og grinete, begynte å oppføre seg dårlig og kjeftet, tydeligvis i et forsøk på å sette meg ut. Feil person dog, jeg er granitt i slike sammenheng. Etter en imponerende tirade på vel 5 minutter spurte jeg om han var ferdig. Han ble tydelig satt ut at det ikke anfektet meg, men, jeg bryr meg mildt sagt veldig lite om slike tirader. De må bare kjefte så mye de vil :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Husker også engang jeg fylte helt full tank, var knusktørr, Ble for ca 1000kr. Også fant jeg ikke lommeboka, den var blitt stjålet eller mistet et sted. Var langt hjemmefra og ingen som kunne komme å betale for meg. Jeg tilbydde meg å legge igjen Iphonen min, for å komme tilbake dagen etterpå å gjøre opp for meg. Endte med at jenta bak kassa betalte for meg istedet og at jeg bare kunne betale henne dagen etterpå. Utrolig snilt! Jeg kom dagen etterpå med en rose og konfekt ^^ Fikk nr hennes også :)

 

Det gjorde jeg for en kunde også en gang! Kortet hans var sperret eller noe, og han ble meget irritabel. Jeg spurte pent om han kanskje hadde mulighet til å komme i løpet av morgendagen og betale, men NEI!!!! det kunne han ikke, for bodde ikke i byen engang. Ok ok ok ok slapp av, dette løser vi. Hva om jeg bare betaler for deg nå, så kan du overføre penger til meg når du kommer hjem?

 

Her ble han bare mistenksom og trodde tydeligvis at jeg prøvde å svindle ham... men han godtok det til slutt, og han fikk min kontaktinfo og jeg fikk hans.

 

Det tok over en måned før jeg fikk tilbake pengene mine. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg at ansatte som tar det på egen kappe går litt for langt. Som kunde ville jeg aldri ventet noe slik av en ansatt og som ansatt ville jeg aldri gjort dette av prinsipp. Har dere ikke mulighet til å få butikken til å fakturere varene?

 

Jeg gjør det aldri igjen heller...

Ang. faktura vet jeg ikke om vi kan gjøre det, noe av problemet er at vi stort sett er alene på vakt, og ofte skjer slike ting på kjipe tidspunkter: Enten er det ugunstige tidspunkt å ringe sjefen, eller så er det kø og masse folk. Lett å ty til quickfix... Og man lærer veldig lite når man aldri får spurt og lært. Men jeg vil tro at hvis faktura var aktuelt, ville vi lært det. Vi tar også reg.nummer osv osv, men det hjelper lite når kunden er på gjennomreise. Vil tro det er noe vi bare gjør hvis skaden først er skjedd.

Lenke til kommentar

Det bør jo ikke være noe problem å sende faktura i ettertid, når de kan gjøre det me de som har fylt og stukket av - eller glemt seg bort.

 

Jeg fylte bensin på vei nordover fra Oslo en gang, kjøpte kaffe, glemte bensinen, kjørte min vei.

 

Kom regning i posten, tror ikke påslaget var mer enn 29 kr heller (det syntes jeg var ganske bra, egentlig!) Enda godt jeg hadde rene skilter!

 

Du skal ikke være forsikker på at du hade fått opplæring dersom det var aktuelt. Veldig mange butikkansatte har f.eks. aldri lært hva de skal skrive ned når det blir reserveløsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg at ansatte som tar det på egen kappe går litt for langt. Som kunde ville jeg aldri ventet noe slik av en ansatt og som ansatt ville jeg aldri gjort dette av prinsipp. Har dere ikke mulighet til å få butikken til å fakturere varene?

 

Jeg gjør det aldri igjen heller...

Ang. faktura vet jeg ikke om vi kan gjøre det, noe av problemet er at vi stort sett er alene på vakt, og ofte skjer slike ting på kjipe tidspunkter: Enten er det ugunstige tidspunkt å ringe sjefen, eller så er det kø og masse folk. Lett å ty til quickfix... Og man lærer veldig lite når man aldri får spurt og lært. Men jeg vil tro at hvis faktura var aktuelt, ville vi lært det. Vi tar også reg.nummer osv osv, men det hjelper lite når kunden er på gjennomreise. Vil tro det er noe vi bare gjør hvis skaden først er skjedd.

Synd at folk skal være sånn mot deg når du er såpass snill. Jeg kjørte tilsammen nesten 20mil dagen etterpå for å få betalt tilbake. Men det var verdt det, lett. Hadde det ikke vært for at hu var så snill, så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva -er- det egentlig som skal skrives ned ved reserveløsning? Var en opphetet diskusjon her tilbake om hvilken kortinformasjon man kunne skrive ned og ikke. Er det ikke kontrollnummeret på 4bokstaver+3siffer som skal skrives ned?

 

Er ikke alle kort som har det nummeret. Så utover det skriver man vel ned kontrollnr fra gyldig legitimasjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...